Expeditie Robinson 2006: De Strijd der Titanen Kandidaten

Gestart door Tinuzzz, februari 05, 2006, 16:29:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lies


Marloes

Nieuws: België
  'Expeditie Robinson': De kandidaten
31 maart 2006

TV-Visie geeft een overzicht van alle kandidaten die meegaan op Expeditie . Het zijn allemaal kandidaten die in een vorige editie hebben meegedaan.


De Robinsons uit 2000

Veronique (37) Vlaanderen

Véronique heeft een managersfunctie als accountant. Ze leeft riant in Sint-Niklaas en haar enige metgezel is een Duitse herdershond. Ze heeft het moeilijk met mensen die een 'bon vivant'-mentaliteit hebben en ergert zich aan mensen die 'niks' doen. Zij zelf is er in elk geval niet vies van de handen uit de mouwen te steken. Zeker als dat haar aanvaarding in de groep ten goede komt, want  "het sociaal aspect van Expeditie Robinson wordt onderschat". Véronique "verwacht het ergste" maar kijkt ernaar uit het "avontuur opnieuw te beleven, weg van het comfort en op een schitterende locatie". Haar tactiek: "Elke morgen opstaan om met frisse moed tegen de dingen en de mensen aan te kijken".

Karin (31) Nederland

Karin was de allereerste Expeditie Robinson-winnares ooit. Na haar studies ging ze als accountmanager bij Heineken werken. Maar nu baat ze samen met haar broer en een vriend een eigen café uit. Binnenkort gaan ze zelfs een tweede filiaal openen. Zij houdt zich vooral met de financiële kant van de zaak bezig. Ze heeft bovendien net een eigen woning gekocht in Amsterdam. Als ze niet werkt, is ze aan het klussen in huis. Ze tennist  en ze hockeyt. Om zich voor te bereiden op deze Expeditie deed ze veel aan hardlopen. Zij heeft alvast heel wat opgestoken uit haar eerste deelname en gaat deze 'inzichten' ook nu aanwenden : "Ik ga niet snel meer tegen mensen opkijken. Je kan alles leren. Je moet van je eigen krachten uitgaan. Ik geloof niet in kliekjes en samenspannen, ik geloof in openheid.'

Melvin (36) Nederland

Melvin woont in het Surinaamse Paramaribo en is consultant. Melvin heeft een sterke persoonlijkheid en een goed uithoudingsvermogen. Hij houdt van de natuur en slaagde er tijdens zijn eerste Expeditie in een varaan te vangen met de blote hand. Geen gewone jongen, die Melvin... Hij beseft dat deze Expeditie er opnieuw één zal zijn boordevol uitdagingen, maar daar deinst hij absoluut niet voor terug. Het feit dat zijn collega-Robinsons hetzelfde moeten doormaken als hem, sterkt hem om door te zetten...

De Robinsons uit 2001

Jennifer(47) Nederland

Jennifer trok uit haar Expeditie in 2001 een belangrijke levensles : ze besefte dat ze eigenlijk een 'teampla yer' was en daarom ruilde ze haar winkeltje voor een baan als gymjuf. Ze is dagelijks fanatiek in de weer om gedemotiveerde kinderen iets bij te brengen. Ze geeft ook lessen 'teambuilding', cursussen sociale vaardigheden en is enorm betrokken bij de school en de leerlingen : "De kinderen noemen mij Juf Robinson." Jennifer woont nog altijd samen met haar vriend Joep en haar dochter Yasmin in Waarle.

Pieter (40) Nederland

Pieter is sinds zijn vorige deelname een eigen bedrijf in relatiegeschenken begonnen en heeft een zoontje van twee jaar. Zijn vriendin is nu – zo mogelijk – nog méér gekant tegen zijn deelname dan in 2001. Pieter is nog altijd een praatgrage, enthousiaste en vriendelijke man. Hij is uitermate nuchter maar vindt zichzelf eigenlijk wel een held. Tijdens zijn vorige deelname had hij geen tijd om tactieken te bedenken en ook nu wil hij zich daar niet aan wagen. Pieter woont in Rotterdam en houdt van zijn Bourgondische levensstijl.

Richard (49) Vlaanderen

Richard is 49 en al met pensioen. Hij heeft een 'toffe' vrouw en drie dochters die intussen alledrie het huis uit zijn. Op zijn 18de begon hij in de mijnen te werken tot de sluiting in 1987. Vervolgens ging hij nog 10 jaar aan de slag bij Ford Genk. Vandaag klust hij af en toe bij in de huis- en tuinbouw, maar liefst in het pand dat zijn dochter binnenkort gaat bewonen. De immer goedlachse Richard uit Bilzen plukt de dag : "Als je wakker wordt is het al goed!" Hij is gek van de natuur en kent er ook veel van. Hij is een echte survivor. Makkelijk zal hij het als ex-winnaar niet hebben: "Iedereen is gewaagd aan elkaar. Ze kennen het leven op het eiland." Hij beseft maar al te goed dat anderen zullen denken "toen heb jij gewonnen, nu is het aan mij..."

De Robinsons uit 2002

Jakobien (35) Nederland

Jakobien is moeder van een zevenjarige dochter en werkt als freelance journaliste. Ze is getrouwd met Alain Grootaers. Jakobien woont in een herenhuis in de Antwerpse Zuid-wijk. Ze is van Nederlandse afkomst en woont ruim 12 jaar in België. Het mooie aan Expeditie Robinson is volgens haar de confrontatie met je eigen limieten, vooral op lichamelijk vlak. "Ik was 10 kg afgevallen, had geen tandvlees meer en zag eruit als een roofdier". Haar grootste hel tijdens haar Expeditie was het vrouweneiland: "al dat geroddel en gekissebis". Maar nu is ze blij dat Lydia meegaat : "daar kan je goed mee lachen". Van Björn heeft ze een heilige schrik. Frank en Richard zijn haar topfavorieten "hoewel de ex-winnaars er dit keer misschien wel als eerste uitgaan".

Lydia (22) Vlaanderen

Lydia studeert haar laatste jaar Toerisme in Hasselt. Ze heeft één zus en woont bij haar ouders in Genk. Ze omschrijft zichzelf als "licht". Ze neemt problemen  zelden au sérieux en over-relativeert de zaken wel eens. Toch wil ze met haar speelse houding op tijd en stond voor een vrolijke noot te zorgen. Aan haar vorige Expeditie heeft ze één mooie herinnering : haar vriendschap met Deborah. De fysieke aftakeling nam ze er met gemak bij want "er zijn mensen die alle dagen afzien, wij kiezen ervoor, dus we moeten niet klagen". "Ik ga zeker winnen", beweert ze, hoewel ze beseft dat ze dit keer niet op de steun van Deborah moet rekenen, want ze staat er alleen voor. Maar geen nood: "Ik ga alle problemen weglachen".

De Robinsons uit 2003

Bjorn (37) Vlaanderen

Björn uit Gistel is groenadviseur en werkt hard aan een eigen website rond zijn kwaliteiten als 'garden consultant'. "De mens wil de natuur teveel naar zijn hand zetten", zo vindt hij. Als je hem tegenspreekt, lacht hij je – vertederd door zoveel domheid – uit of gaat hij compleet uit zijn dak. Dat is nu eenmaal Björn in al zijn glorie...Hoewel Björns reputatie na zijn deelname in 2003 die van "moeilijke mens" is, heeft hij nergens spijt van. Hij vindt het logisch dat hij aangevallen wordt omdat hij "in de rol van leider werd gegooid en als leider word je altijd aangevallen. Ik zal altijd zeggen wat ik te zeggen heb!". Dit keer wil Björn lang in de Expeditie blijven: "Ik gun het iedereen, maar vooral mezelf. Met welke middelen ook, mijn doel moet bereikt worden!".

Ilona (25) Nederland

Ilona woont in het Belgische Bierbeek en is polyvalent medewerker. Ze nam in 2003 deel aan Expeditie Robinson omdat ze wou bewijzen dat ze moeiteloos op eigen benen kon staan en omdat ze snel volwassen wou worden. Nu, drie jaar later, staat ze op dat vlak al een héél eind verder. Toch omschrijft ze zichzelf nog steeds als iemand van extremen die af en toe nood heeft om haar grenzen te verleggen. Met haar deelname aan de Strijd der Titanen ziet ze hierin de uitgelezen kans.

Ryan (39) Nederland

Ryan is ondernemer in de auto-branche. Hij is een 'self made man' die geniet van zijn verworven luxe, maar niet onder stoelen of banken steekt dat hij daarvoor bikkelhard werkt. Momenteel geniet hij echter van een rustiger leven op het exotische Curaçao. Hij kan naar eigen zeggen goed delegeren maar tevens ook goed luisteren. Hij belandt vaak in een leidersrol, maar die wordt hem meestal toegeschoven. Hij is een echte doorzetter en geeft niet op vooraleer hij zijn doel heeft bereikt. En dat wordt ook bij deze tweede Expeditie zijn grootste motivatie....

De Robinsons uit 2004

Ernestine(45) Nederland

Ernestine uit Nieuw-Vennep is nog steeds purser bij KLM. Sinds haar vorige deelname zijn er geen belangrijke veranderingen in haar leven. Ze is nog altijd single. Wat ze sinds kort wel doet is mediteren, want spiritualiteit en zen-cursussen zijn heel belangrijk voor haar geworden. Ook fotografie en schilderen zijn haar grote passies. Ze wil vooral genieten van deze Expeditie en hoopt weer in de mangrove te belanden.

Frank (38) Vlaanderen

Frank is een 'indiaan' met Antwerps bloed. Met zijn vrouw, dochtertje en tienerzoon woont hij in Schilde. Hij is al 25 jaar actief in indianenclubs en verenigingen die het leven in het Amerika van 1850 vereren. Zijn droom is een eigen ranch oprichten. Om die droom waar te maken investeerde hij het geld dat hij als winnaar opstreek, in de verbouwing van een schuur in Massenhoven. Maar het zat hem niet mee. Frank is nochtans een optimist. Als indiaan heeft hij een sterk ontwikkeld communegevoel, respect voor zijn medemens en de wil om anderen te helpen. Anderzijds "blijf je sommige mensen niet tolereren". En op die momenten maakt hij gebruik van een eigenschap die hij in zijn leven als portier heeft aangeleerd: diplomatie. Mick vindt hij "de slechtste nog niet, want die is eerlijk", maar Björn lijkt hem arrogant.

Mick (40) Vlaanderen

Mick runt in het Vlaams-Brabantse Schepdaal de 'Casa Erotica' : een bunny-restaurant met striptease shows. Micks verleden is niet onbesproken, maar daar gaat hij liever niet meer op in. Zijn machogedrag leverde hem tijdens zijn vorige Expeditie een retourticket op. Hij meende in de mangrove 2 'soulmates' gevonden te hebben, maar enkel aan Ernestine heeft hij mooie herinneringen. Claire zorgde mee voor zijn exit. "Dat zit mij tot op de dag van vandaag nog dwars", zegt hij. Mick wil zich in deze Expeditie graag van zijn beste kant laten zien. Hij wil af van zijn louche en harde imago. "Ik hoop dat deze groep me beter zal aanvaarden. Ik ga mijn karakter echter niet veranderen: ik ga geen problemen uit de weg". Survival is de kick van Mick: "hoe harder, hoe liever". Maxime is zijn grote favoriet.

De Robinsons uit 2005

Douwe (48) Nederland

Douwe uit Leeuwarden is duidelijk : "Ik wil nu wel een proef winnen... of er in ieder geval niet als eerste uit gaan".Hij heeft zich niet echt voorbereid, maar zou toch stiekem wat aan zijn conditie gewerkt hebben en minder biertjes gedronken hebben in zijn stamcafé 'De Stee'. Douwe woont nog steeds op zijn boot. Hij werkt als scheepsrestaurateur op een werf en gaat één keer per week naar de scheepvaartschool in Enkhuizen.

Fleur (24) Nederland

Fleur is sinds kort de trotse eigenaar van een huis in Den Haag. Ook op liefdesvlak loopt ze op wolkjes: ze is verliefd op een marinier. Uit haar vorige deelname heeft ze geleerd dat ze op zichzelf kan rekenen en ze is naar eigen zeggen een stuk rustiger geworden...Haar tactiek voor deze Expeditie is eenvoudig: "Ik blijf gewoon wie ik ben". Ze werkt nog steeds fulltime in haar carwash en gaat iedere dag anderhalf uur naar de sportschool. Ze heeft een trauma opgelopen aan haar haarprobleem vandaar dat ze deze keer persé vitaminepillen mee wou. Haar blonde lokken zijn haar dierbaar, ook al zijn ze nu een stuk korter. Ze kijkt uit naar leuke eilandmomenten met haar maatje, Douwe.

Maxime (27) Vlaanderen

Maxime woont nog steeds met zijn geliefde Clara in Barcelona. Maxime werkt er ijverig aan hun toekomstig appartement. Maxime is een begenadigd didgeridoospeler en verdiept zich momenteel in reiki-genezing. Hij heeft "alleen maar mooie herinneringen" aan zijn vorige Expeditie, behalve dan "het gevoel dat je geen echt gesprek kan voeren want iedereen heeft dat spel in z'n achterhoofd". Deze achterdocht is nieuw voor Maxime. Het blinde vertrouwen in de mensheid is hij bruusk kwijtgespeeld sinds zijn onverwachte exit. "Dit keer ga ik niet alles prijsgeven".



Zo een verhaaltje van iedereen :P