Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 1: Het geheim

Gestart door Sjors, september 01, 2005, 22:13:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Zondag-Maandag, 0:00, zal de eerste opdracht hier geplaatst worden.

Jilt

#1
De kandidaten landden op plaats van bestemming en denken nu even samen wat te kunnen drinken, maar dit is de mol. We beginnen nu direct, geen kennismaking. We starten 4 uur voor de eigenlijke startdatum. Wie zal het doorhebben?

13 kandidaten waaronder 1 mol

Voordat de opdracht echt begint, zijn er in het geheim al drie kandidaten begonnen met het spel. Zij hebben 5 raadsels gekregen. Hun opdracht luidde om zoveel mogelijk raadsels goed opgelost terug te sturen. Deze is al klaar en succesvol.

Het aantal raadsels dat de 3 beginnenden goed hadden. Zoveel raadsels krijgen jullie in dit topic
Per correct raadsel, die in dit topic geplaatst is, krijgen jullie 500. Hebben jullie er 5 goed verdubbelen we het.

De eerder beginnenden hadden 5 raadsels goed, dus jullie krijgen er ook vijf voorgeschoteld. De drie personen die de andere vijf raadsels opgelosd hebben mogen wel meedenken, maar mogen geen antwoorden plaatsen. En moeten ook geheim blijven.

Want na opdracht 1 zal een willekeurige kandidaat gevraagd worden naar de identiteit van de drie geheime eerder begonnen kandidaten. Je mag dan drie namen noemen en als je er twee goed hebt, krijg je een vrijstelling.
Anders zal de vrijstelling onder de andere drie verloot worden.

De raadsels worden zo geplaatst.

Succes!

Sjors

#2
Hier de vijf opdrachten van 500 per stuk:

1. Als alle boeren gehuwd zijn en enkele gehuwden zijn renteniers, welke zin is dan waar?
a. Alle boeren zijn renteniers
b. Enkele renteniers zijn boer
c. Alle gehuwden zijn boer
d. Enkele gehuwden zijn boer

2. Zes synoniemen voor zwak:
futloos breekbaar ongunstig neiging teer weerloos
Neem 1 letter van ieder woord ( in volgorde) en spel hiermee een ander synoniem voor zwak

3. Man A graaft een geul in 2 uur, man B in 3 uur, Man C in 5 uur en Man D in 6 uur.
Hoeveel minuten zijn ze bezig om de geul te graven als ze allemaal samen werken?

4. Zeven synoniemen voor herstellen:
verbeteren nakijken restaureren repareren renoveren opknappen genezen
Neem 1 letter van ieder woord ( in volgorde) en spel hiermee een ander synoniem voor herstellen

5. 863937, 27216, 168, 48, 32, ?
Welk getal hoort op de plaats van het vraagteken?

Het zesde raadsel is geen geld waard, maar wie die weet wint een bonuspunt(deze mag wel beantwoord worden door een van de drie die eerder begonnen met Mol online)

6. Hoeveel min. voor 12 is het als een uur geleden tweemaal zoveel minuten over 9 was?

Deadline opdracht 1: Woensdag 20:00

Juudith

Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Sjors


Sjors

Als je een foute gok waagt kost dat 250. 3x een vraag fout gegokt betekend dat die vraag niet meer beantwoord mag worden

Juudith

#6
ben nu aant nadenken over 5  O0
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Linda

3 komt me heel bekend voor, ik ga eens even googlen...
You can shoot me straight to the top

Expeditie Robinson online via www.rctmiracles.net/robinson

Finn

#8
Ik denk ook even mee, zal ook even rondstruinen op internet. Haha, Juud, coole emo? O0

5. 863937, 27216, 168, 48, 32, ?
Welk getal hoort op de plaats van het vraagteken?

Dat is 6, want 3x2 is 6. Als je bijvoorbeeld 8x6x3x9x3x7 doet, kom je uit op 27216 en zo ga je door.

Finn

Citaat van: Sjors op september 04, 2005, 20:06:16 PM
6. Hoeveel min. voor 12 is het als een uur geleden tweemaal zoveel minuten over 9 was?

Ik denk dat het dan 11:20 is, want dan is het nog 40 minuten tot 12 uur.
40 keer 2 is 80 minuten. Als je 11:20 een uur minder maakt, is het 10:20 uur. Dus 80 minuten over 9.

alfroj

denk ut ook :P
*snapt er geen hout van*
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Sjors

Zet even duidelijk neer als je het er echt op gokt en geef duidelijk antwoord op de vraag.

Sjors

Citaat van: Finn op september 05, 2005, 12:35:50 PM
Ik denk ook even mee, zal ook even rondstruinen op internet. Haha, Juud, coole emo? O0

5. 863937, 27216, 168, 48, 32, ?
Welk getal hoort op de plaats van het vraagteken?

Dat is 6, want 3x2 is 6. Als je bijvoorbeeld 8x6x3x9x3x7 doet, kom je uit op 27216 en zo ga je door.

Dat is goed! 2e vraag is goed 1000 in de pocket

Sjors

Citaat van: Finn op september 05, 2005, 12:54:30 PM
Citaat van: Sjors op september 04, 2005, 20:06:16 PM
6. Hoeveel min. voor 12 is het als een uur geleden tweemaal zoveel minuten over 9 was?

Ik denk dat het dan 11:20 is, want dan is het nog 40 minuten tot 12 uur.
40 keer 2 is 80 minuten. Als je 11:20 een uur minder maakt, is het 10:20 uur. Dus 80 minuten over 9.

Kan ik nietsd van bakken.

Luc

pff... gisteren d8 ik.... ja! ik weet de 1e! ....mja istie al beantwoord :P denkt en googled hard mee ;)