Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Aflevering 2

Gestart door Sjors, september 05, 2005, 20:23:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Zometeen de tweede aflevering.

Wat vond jij er van?

DE 2E AFLEVERING IN EEN NOTENDOP:

Voor de eerste proef moest elk team 6 voorwerpen in een kist leggen die ze van de crew hadden gekregen (hadden meer gekregen, maar moesten er 6 uitkiezen). Uiteindelijk kozen ze allemaal voor eten.
Daarna moesten ze de sleutel inleveren bij Ernst Paul.
Bij de eerste proef moesten 1 van een team tegen 1 van het ander team een wedstrijd zwemmen, ze moesten daarbij een boei pakken en die op het vlot slepen. Wie als eerste 3 boeien op het vlot had, won.

Uitslag: (De jonkies zijn dikgedrukt)
Kandidaten                  Winnaar
Tom tegen Carl      Carl
Marleen tegen FleurFleur
John tegen MaximeMaxime
Elsje tegen Nicole Nicole

Daardoor winnen de jonkies (weer) en mochten 2 voorwerpen uit de kist pakken, ze kozen voor de conservenblikjes.

Johnny geeft op, doordat hij zijn zoontje mist. Daardoor reageert Maxime "heftig" en ontstaan er conflicten in Kamp Noord.

Ook Elsje moet opgeven, maar door een hele andere reden. Elsje wou op zoektocht uit naar voedsel en bamboe, maar dat liep iets anders dan ze had verwacht. Ze kwam vast te zitten in een rots en brak haar enkel. Ze moest uiteindelijk r?ntgenfoto's laten nemen aan het vaste land, waar ze te horen kreeg dat voor haar de Expeditie over was.

De eliminatieproef is een proef waarbij het de bedoeling is dat de zandzakken zo snel mogelijk naar de overkant gebracht worden, waar het sterkste teamlid van de tegenpartij ze zo lang mogelijk omhoog moet houden. Hoe sneller de zandzakken aan de overkant zijn, hoe zwaarder het wordt voor de tegenstander. Tom is de sterkste man van kamp Zuid en Elbert is de sterkste man van kamp Noord. Elbert wint letterlijk op ??n been. "Gefeliciteerd met jullie eerst overwinning", zegt Ernst Paul tegen de leden van kamp Noord. "Wie o wie neemt deze trofee in ontvangst?". Ook voor kamp Zuid heeft de presentator nieuws: "Jullie gaan je eerste eilandraad tegemoet".

Elbert heeft zich eidelijk kunnen bewijzen. Bij terugkomst in het kamp ontdekt hij dat de andere expeditieleden hier heel anders over denken, want zijn krachtinspanning wordt hem niet in dank afgenomen. De overige leden van kamp Noord vonden het niet grappig hoe Elbert deed tegen Tom. "Zoiets doe je niet. Wat jij deed was iemand keihard in zijn gezicht uitlachen, terwijl hij al geen schijn van kans maakte. Als je met je benen over elkaar geplooid gaat staan en op ??n been gaat staan, is dat onnodig en provocerend."

Team Noord moet naar de eilandraad en komt tot de volgende uitslag:
Kandidaat      Stemde op
Tom                  Maxime
Maxime             Tom
Emma                 Nicole
Nicole              Tom
Fleur                    Tom
Wim                   Fleur
Meredith       Nicole

Daardoor moet Tom het spel verlaten, en zegt daarover het volgende:

?Het was heel zwaar, al voordat de zandzakken eraan hingen. Daar schrok ik best van. Bovendien was het bijzonder warm vanmiddag.?

Nicole mag dan misschien niet zo goed liggen in de groep, ze zegt wel haar draai te hebben gevonden in de expeditie. ?Ik keek de eerste paar dagen de kat uit de boom, maar op een gegeven moment heb ik mijn eigen plekje gevonden in de groep. Het gaat allemaal goed, ik voel me op mijn gemak.?

Ook de positie van Fleur is niet ijzersterk. De vraag is natuurlijk of haar conflict met Maxime haar geen stemmen op gaat leveren. ?Ik heb wat aan mijn teen, maar verder is het voorspoedig verlopen. Ik maak wel eens een rake opmerking en Maxime en ik hebben wel eens een aanvaring, maar we praten het meestal vrij snel uit. Er is niks meer aan de hand. Nicole en ik zijn de ouderen in de groep en ik voel me toch een beetje verantwoordelijk voor het op peil houden van de voedselvoorraad.?

Ook het geheime eiland zit niet stil:

Marnix en Esther zitten nu zes dagen op Secret Island en hebben door het gebrek aan afleiding genoeg tijd om na te denken. Nadenken over hun rol in de expeditie bijvoorbeeld.

?De anderen verwachten helemaal niet dat wij hier zitten?, zegt Esther. ?Maar we hebben nu wel bewezen dat we kunnen overleven?, vindt Marnix. Hij vraagt zich af waarom ze met zijn twee?n op het geheime eiland zitten en hoe lang ze nog moeten blijven. De onzekerheid slaat toe, al doen ze er alles aan om zich thuis te voelen. De twee dertigers hebben geen idee van wat hun vandaag gaat overkomen.

Ernst Paul komt Douwe vertellen dat hij terug mag in de expeditie, nadat hij vier dagen in quarantaine heeft gezeten. Hij krijgt een boodschap mee en een koker. De boot vertrekt naar het eiland Harimau, met daarop de 47-jarige schipper. Onderweg leest hij de brief voor: ?Beste Douwe, je bent op weg naar het geheime eiland. De koker is voor de bewoners ervan.?

Als Douwe aankomt op Secret Island zijn Marnix en Esther erg blij, maar ze vragen zich af of Douwe blijft. Douwe overhandigt hen de koker, waar een brief inzit. ?Marnix en Esther, het is dag zes van de expeditie. Lukt het jullie om voor dag dertien het eiland Mensirip te bereiken, dan doen jullie volledig mee aan de expeditie. Lukt het niet, dan liggen jullie er alle drie uit.? Esther en Marnix reageren enthousiast.

Douwe ziet de foto?s in de grot staan en vertelt wat over de andere kandidaten, dat het jong tegen oud is. ?Fleur heb ik onthouden, dat is een spetter. Die hou ik niet tegen. Maxime heeft het langst aan het kruis gehangen. Die bodybuilder is mijn favoriet, wat een krachtpatser. Daar heb ik echt bewondering voor.? Marnix en Esther begrijpen nu hun rol. ?Wij zijn de enige dertigers, we zitten nu pas echt in de expeditie.?

Is dit niet genoeg voor jou, wil je de aflevering nog nakijken of heb je de aflevering nog niet gezien.
Bekijk die dan hier!!

Tinuzzz

Ik vond het wel een coole aflevering!! Ben benieuws naar de volgende... [jumpiej] [jumpiej]
Ik ben op vakantie tot 20 augustus