Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Filosoferen

Gestart door ~McDuck*, oktober 04, 2005, 16:10:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op oktober 04, 2005, 18:05:54 PM
...Ik zie iets onwaarneembaars.. = zwart .... dus ik neem zwart waar ;D...
Nee, je neemt niets waar (dus iets) en je hersenen zeggen dan aan als een 'kleur' die totaal anders is dan de rest.

Citaat van: _Luc_ op oktober 04, 2005, 18:17:21 PM
Ja, daar ben ik het mee eens.... maar wil je de voglende keer komma's gebruiken in zo'n lastige zin  ::)
Nee, want als zwart niets zou zijn, is niets toch iets anders dan het iets, en dus is het toch iets.

Zodan! ;)

Killerflight

ah man al mog ik een nieuwe starten zou ik zeggen is tiscalli echt een slechte internet.

maar zwart is toch gewoon geen kleur  en kan niet door de kleuren van de spectrum gemaakt worden.

dit wordt een leuke topic

~McDuck*

Citaat van: vulcanblaster op oktober 04, 2005, 19:25:55 PM
ah man al mog ik een nieuwe starten zou ik zeggen is tiscalli echt een slechte internet...
Wat kan je daar nou over filefoseren? Filosoferen is denken over moeilijk dingen/problemen.
En dat tiscali slecht is...tja, daar kan je niet over filosoferen.

Ik heb zelf al een volgend argument ingedachten, maar als je er 1 weet zet het gerust in het topic dan doen we die erna, of als het een beter argument is dan die natuurlijk eerst ;D

Lies

een vraag jullie zeggenm nu dat zwart en wit niks zijn en dat dat met je hersenen dan maar dat word enzo :P
Maar hoe kan je dan het verschil zien tussen zwart en wit?

~McDuck*

Simpel... :P
Zwart is het onwaarneembare IETS (dus toch iets)
Wit is alle kleuren in 1.
Je ziet de 3 hoofd kleuren gewoon als die kleuren, maar heb je er 2 gemengd (bijv blauw en geel) dan krijg je de kleur groen (dat zie je). Zo zit het dus ook met wit: wit is een mengeling van ALLE kleuren en dat is dus maken je hersenen er wit van.
en zwart heeft helemaal geen kleuren in zich, dus maken je hersenen het als de 'kleur' zwart (het onwaarneembaar iets)
Daarom bestaan de kleuren zwart en wit niet!
Waardoor ik op een volgend argument kan komen (maar dat is als deze discussie is afgelopen)

Sjors

Citaat van: McDuck op oktober 04, 2005, 20:12:48 PM
en zwart heeft helemaal geen kleuren in zich, dus maken je hersenen het als de 'kleur' zwart (het onwaarneembaar iets)
Daarom bestaan de kleuren zwart en wit niet!
Waardoor ik op een volgend argument kan komen (maar dat is als deze discussie is afgelopen)

Ik weet dat wetenschappelijk de kleuren zwart en wit niet bestaan, maar je stuit al snel op een probleem. Jij zegt dat het onwaarneembaar is, maar het wordt toch gemaakt, bijvoorbeeld kleding, papier, potloden, etc. Hoe kun je iets maken dat onwaarneembaar is, hoe kun je iets geen kleur geven. Als ik hoor geen kleur, dan denk ik aan transparant, maar bijvoorbeeld is kleding toch wel iets, waar je niet doorheen kunt kijken en iets beschermd..


Luc

Ja daar ben ik het dus mee eens.. Ik vind wit en zwart wel degelijk een kleur!

Wit is alle lichtvallen samen...dus kleur+kleur=kleur!
Zwart is alle kleuren samen...dus kleur+kleur=kleur!

Vind ik dan...en sjors geloof ik ook ;)

~McDuck*

Citaat van: Sjors op oktober 04, 2005, 21:16:44 PM
Ik weet dat wetenschappelijk de kleuren zwart en wit niet bestaan, maar je stuit al snel op een probleem. Jij zegt dat het onwaarneembaar is, maar het wordt toch gemaakt, bijvoorbeeld kleding, papier, potloden, etc. Hoe kun je iets maken dat onwaarneembaar is, hoe kun je iets geen kleur geven. Als ik hoor geen kleur, dan denk ik aan transparant, maar bijvoorbeeld is kleding toch wel iets, waar je niet doorheen kunt kijken en iets beschermd..
Puur zwart bestaat, maar kan haast niet gemaakt worden. Daarom alleen al zou je 'zwarte' kleding zien.
en dat 'zwarte' kun je dus lichtelijk waarnemen en dus jan je het maken.
Dan kom je op een moeilijk punt: Wat voor 'kleur' is doorzichtig? Of anders gezegd: Wat is doorzichtig?

Citaat van: _Luc_ op oktober 04, 2005, 21:19:32 PM
...Zwart is alle kleuren samen...dus kleur+kleur=kleur!...
Zwart is niet alle kleuren samen. Integendeel, zwart is een mengeling van GEEN kleuren.

EvaiN

zwart krijg je als je allee kleuren bij elkaar doet, probeer maar eens bij tekene je krijgt het nie precies maar het komt in de buurt.

Killerflight

dats hetzelfde bij wit
als je het hele spectrum gebruikt dan krijg ik geen wit hoor
denk door wit lol ;D ;D ;D ;D ;D

~McDuck*

Citaat van: Evain op oktober 05, 2005, 08:22:06 AM
zwart krijg je als je allee kleuren bij elkaar doet, probeer maar eens bij tekene je krijgt het nie precies maar het komt in de buurt.
Ja heel vaag eigenlijk? Puur zwart kan je nooit krijgen, maar hoe komt het dat als je alle 3 de hoofdkleuren mixt je geen wit krijgt maar zwart?

Luc

Dat bedoelde ik! Ga maar s verve en je krijgt door 3 hoofdkleuren 1 zwarte kleur

~McDuck*

Maar hoe kan dat dan, dat het geen wit word, want wit bestaat uit alle kleuren.
Maar waarom word het juist dan (geen puur) zwart?

Luc

ja ik ben geen natuurkundige...maar het is iig zo dat licht wit word en iets als verf zwart ;)

Lies

Citaat van: McDuck op oktober 05, 2005, 19:29:01 PM
Maar hoe kan dat dan, dat het geen wit word, want wit bestaat uit alle kleuren.
Maar waarom word het juist dan (geen puur) zwart?
ja, dat zou je niet verwachten, omdat de rest uit rood geel en blauw is gemengd tog? das de oorsprong en als je die mengt krijg je bruin/zwart.. ::)