Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Formatteren

Gestart door Luc, november 03, 2005, 15:02:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Weet iemand hoe je je hele computer kan formatteren...zonder windows xp weg te halen dan he...


of kan dat niet? :o [Sint3] [Sint2] [Sint1] [Banaan]

SaiKano

#1
Dat kan niet tenzij als je je HD in C: , D: , E: en F: hebt ingedeelt :P of alleen C: en D: dan lukt het wel :P


Nou? als je ja of nee zegt komen we ver hoor :P

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 15:02:44 PM
Weet iemand hoe je je hele computer kan formatteren...zonder windows xp weg te halen dan he...


of kan dat niet? :o
Ja dat kan wel!
Precies weet ik het niet, maar ongeveer zo:
Stop de windows cd in de cd speler en start op via de cdspeler (F8 of del)
Daarna laat je em ff denken enzo.
Dan krijg je een keuze.
Formateren
Herstellen
of niets doen.
En volgens mij had je bij formateren ook de keuze om windows te laten staan.

Maar waarom zou je dat willen?
Als je toch aan het formateren ben, kan je dat net zo goed doen.

SaiKano

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 16:08:03 PM
Citaat van: _Luc_ op november 03, 2005, 15:02:44 PM
Weet iemand hoe je je hele computer kan formatteren...zonder windows xp weg te halen dan he...


of kan dat niet? :o
Ja dat kan wel!
Precies weet ik het niet, maar ongeveer zo:
Stop de windows cd in de cd speler en start op via de cdspeler (F8 of del)
Daarna laat je em ff denken enzo.
Dan krijg je een keuze.
Formateren
Herstellen
of niets doen.
En volgens mij had je bij formateren ook de keuze om windows te laten staan.

Maar waarom zou je dat willen?
Als je toch aan het formateren ben, kan je dat net zo goed doen.
lol dat gaat anders :P
Je moet iets een bios veranderen als wilt dat die XP afspeelt tijdens op starten (nou ja ik moet het vie bios doen haha) :-\

Luc

Nou wij hebben namelijk zon illegale versie (Sssst) van iemand die computersoftware verkoopt ;) dus die cd hebbe wij niet :P

~McDuck*

Citaat van: Saikano op november 03, 2005, 16:23:46 PM
lol dat gaat anders :P
Je moet iets een bios veranderen als wilt dat die XP afspeelt tijdens op starten (nou ja ik moet het vie bios doen haha) :-\
Haha...misschien bij jou computer ;) De mijne is iets nieuwer en dan hoef je daar maar een knopje voor in te drukken. :P

Op www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291  (Professional Edition) of www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290  (Home Edition) vind je de benodigde gegevens voor het maken van een opstartdiskette.

Dan start op via die diskettes (6). (automatisch als je die erin houd als je opstart) Dan heb je geen cd nodig.

Dan volg die instructies die ik had gegeven.

Luc

Dus dan blijft windows xp erop staan? inclusief Microsoft office of dat niet?

~McDuck*

Ai...of office erop blijft staan weet ik niet...
Je kan het gerust uit proberen!

MAAR ga dan niet verder dan: weet je zeker dat het deze partici [naam schijf] is?

SaiKano

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 17:04:05 PM
Citaat van: Saikano op november 03, 2005, 16:23:46 PM
lol dat gaat anders :P
Je moet iets een bios veranderen als wilt dat die XP afspeelt tijdens op starten (nou ja ik moet het vie bios doen haha) :-\
Haha...misschien bij jou computer ;) De mijne is iets nieuwer en dan hoef je daar maar een knopje voor in te drukken. :P

Op www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291  (Professional Edition) of www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290  (Home Edition) vind je de benodigde gegevens voor het maken van een opstartdiskette.

Dan start op via die diskettes (6). (automatisch als je die erin houd als je opstart) Dan heb je geen cd nodig.

Dan volg die instructies die ik had gegeven.
Wat ik bedoel is dat ik eerst me bios settings met verandere :P dan doet die vanzelf :P

~McDuck*

Citaat van: Saikano op november 03, 2005, 17:42:53 PM
Wat ik bedoel is dat ik eerst me bios settings met verandere :P dan doet die vanzelf :P
Ja, maar bij mij hoef ik dat dus niet te doen :P
Gewoon als ie opstart F8 indrukken en je kan kiezen met welke partitie hij opstart.

Lenwë Culnámo

Tip: Denk goed na als je, je hardeschijf formateert!!!!
Geloof me. Ik heb daar ervaring me.

~McDuck*

Stop gewoon je 2e hard disk erin en schrijf op in een notepad ofzo wat je allemaal win houden en streep ze af. En dan plaats je al die bestanden op die hard disk en voila! :P :P ::)

Killerflight

ah ga over denk 2 weken een recovery disk pakken en weer helemaal me pc leegahelen
zoveel troep staat er op wordt er gek van

SaiKano

Citaat van: McDuck op november 03, 2005, 19:28:34 PM
Citaat van: Saikano op november 03, 2005, 17:42:53 PM
Wat ik bedoel is dat ik eerst me bios settings met verandere :P dan doet die vanzelf :P
Ja, maar bij mij hoef ik dat dus niet te doen :P
Gewoon als ie opstart F8 indrukken en je kan kiezen met welke partitie hij opstart.
Ja dat kan maar bij somige computer's staat het zo ingestelt bij BIOS dat hij maar 1 keer moet op starten via cd (wanneer je voor eerst windows installert)
Als je windows hebt geinstalleert dan gaat setting in BIOS veranderen zo dat die niet meer via cd opstart.
Ik heb die setting terug gedaan dus elke keer als XP cd er in zit dan start hij instalatie zooi :P

Chris.B

zal ik ff wijsneuserig doen en een antwoord geven op de vraag die simpel duidelijk is en een punt uit 8 jaar ervaring met dingen formateren en dinge

nee je kan je harde shijf niet formateren wil je windows erop laten staan maar als je meerdere partities kan je die duzz legen en dat kan makkelijk van windows maar meestaL heb je 1 harde schijf en 1 partitie en dan kan ke duzz nix wat je ook veranderd en aan een opstart diskete heb je ook nix daar staat windows niet op t enigste wat je kan doen is je windows back upen naar een usb stick als je die hebt van een redelijke grote das alles wat je kan helpe zonder trammelant formateren zal nix heel laten van wat dan ook oop de plek waar je t doet

veel groetjes chris

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!