Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Ongeval tijdens opnamens WIDM2013

Gestart door cchiel, juni 13, 2012, 18:55:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

cchiel

Tijdens de opnamen van het AVRO-programma Wie is de Mol? heeft Janine Abbring een ongeluk gehad. Janine Abbring is één van de 10 kandidaten van Wie is de Mol? 2013.

Op 8 juni is Janine tijdens een opdracht waarbij zij een sprong in water moest maken verkeerd terecht gekomen. Een rugwervel is daarbij verbrijzeld. Zij is onmiddellijk door aanwezige medici behandeld en vervolgens overgebracht naar het ziekenhuis. Ze is in afwachting van een operatie. Haar familie is ingelicht en direct overgekomen.

Media Directeur van de AVRO Peter Lubbers: "Iedereen is ontzettend geschrokken. Het belang van het herstel van Janine  staat voorop en het productieteam handelt daar naar. We leven enorm mee met Janine".

Janine Abbring was Jakhals bij De Wereld Draait Door en presenteert sinds 2011 het programma Vroege Vogels.

(bron: wieisdemol.nl)

Lies

vr 15 jun 2012, 06:00
Op verzoek van Janine Abbring?

Wie is de Mol gaat door
Door Wilma Nanninga

AMSTERDAM -  De opnames voor het programma Wie is de Mol? 2013 gaan ondanks het ernstige ongeluk van de 36-jarige radio- en tv-maakster Janine Abbring gewoon door. ,,Alles gebeurt in overleg met Janine. Het gaat op zich beter met haar."

Tijdens een ongelukkige sprong in het water is weliswaar één van haar rugwervels verbrijzeld, maar ze zal hier vermoedelijk gelukkig geen blijvende schade aan overhouden", vertelt de AVRO-woordvoerster, ,,Janine wordt binnenkort geopereerd om de pezen rond haar wervelkolom te stabiliseren. Zodat ze rustig kan herstellen."

Janine was in elk geval niet 'de mol'. ,,De zaak kan productioneel worden opgelost. Alles gaat verder in overleg met de andere kandidaten. Het is zo'n bijzonder programma. Er wordt genoeg ruimte gegeven om er met elkaar over te praten. Als we het gevoel hebben dat het weer kan, zullen de opnames worden hervat."

Janine, die Vroege Vogels presenteert, wordt bijgestaan door familie. Vorig jaar had ze ook al pech. Toen liep ze weken door met een dubbele longembolie. De arts had toen een verkeerde diagnose gesteld. ,,Hij dacht dat ik een spiertje verrekt had."

Het programma Wie is de Mol heeft alle deelnemers goed verzekerd, ook voor eventuele arbeidsongeschiktheid.

(bron: telegraaf.nl)

Sjors

Toch gek dat er zoiets mis kan gaan, hoop dat alles goed gaat komen..

cchiel

Beetje rare associatie, maar ik moet wel aan Frédérique Huydts denken.

Lies

Operatie Janine Abbring goed verlopen

De rugoperatie van Janine Abbring is voorspoedig verlopen.

De presentatrice uit Westeremden brak afgelopen week haar rug bij opnames voor het
tv-programma 'Wie is de Mol?' van de AVRO. Bij een sprong in het water kwam zij verkeerd terecht.

Na onderzoek bleek een ruggenwervel op meerdere plaatsen gebroken en enkele banden
gescheurd. Volgens de chirurg zijn er tijdens de operatie geen complicaties opgetreden en
kan er op termijn volledig herstel worden verwacht.

(Bron: rtvnoord.nl)

Lies

Janine twittert: 'Hallo wereld, ik leef nog!'
Geplaatst: 12:54 uur, donderdag 21 juni 2012

Vroege Vogels presentatrice Janine Abbring uit Westeremden heeft donderdagmorgen voor het eerst zelf gereageerd op haar ongeluk bij de opnames van het tv-programma Wie is de mol?.

Bij de opnames in Frankrijk brak Abbring haar rug toen ze bij een opdracht vanaf 11 meter hoogte in het water moest springen.

Op Twitter schrijft de oud-medewerker van RTV Noord: 'Hallo wereld, ik leef nog! Al denkt mijn rug daar geloof ik anders over. Ze hebben n rib verwijderd en daar een nieuwe wervel van geknutseld.'

Verder dankt Janine iedereen die de afgelopen week een blijk van medeleven heeft geuit: 'Kan onmogelijk in 140 tekens onder woorden brengen hoeveel steun ik heb gehad aan alle lieve mail, tweets en berichtjes. Echt ongelofelijk.'

In een derde tweet gaat Abbring in op vragen die mensen hebben gesteld over haar hond Lois: 'Ook aan alle hondenopvang- aanbieders dank! Loïs zit gelukkig op n boerderij, in hele roedel. Mag hopen dat ze straks nog mee naar huis wil!'

Tenslotte schrijft Janine dat ze zich focust op haar herstel en waarschijnlijk over drie weken weer naar Nederland mag: 'Nogmaals heel erg bedankt voor alle ruggesteun! ;)', aldus Janine Abrring.

(bron: rtvnoord.nl)

poltergeist

Springen vanaf 11 meter is perfect te doen in water. Alleen moet je inderdaad goed neerkomen. Waarschijnlijk werd ze opgefokt om toch te springen voor de pot omhoog te krijgen en vergat ze door de stress goed te landen.

Lies

Janine Abbring niet in Frankrijk maar in Zuid-Afrika
Geplaatst: 22:28 uur, woensdag 27 juni 2012

Oud-RTV Noord-presentatrice Janine Abbring uit Westeremden ligt naar alle waarschijnlijkheid in een ziekenhuis in Zuid-Afrika en niet zoals eerder werd vermeld in Bordeaux. RTV Noord heeft deze informatie uit betrouwbare bron vernomen.

Woensdagmiddag meldde ook ShowVandaag op basis van enkele tweets van de presentatrice dat Abbring in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad zou liggen.

Abbring raakte op 8 juni tijdens de opnames van het AVRO-programma 'Wie is de Mol?' ernstig gewond toen ze tijdens een opdracht verkeerd terecht kwam na een sprong in het water. Een ruggewervel werd daardoor verbrijzeld.

Hoe lang het nog zal duren voordat Abbring voldoende hersteld is om terug te keren naar Nederland is vooralsnog onduidelijk.

(bron rtvnoord.nl)

Lies


Janine Abbring is weer thuis

Vroege Vogels presentatrice Janine Abbring uit Westeremden is weer terug in Nederland.

De oud - RTV Noord medewerker lag de afgelopen weken in een ziekenhuis in Zuid-Afrika nadat ze bij opnames van het tv-programma Wie is de mol? één van haar rugwervels verbrijzelde.

Op Twitter schrijft Janine: Wie verzint t beste bijschrift bij deze foto? 'Please put your seat in the upright position'? Of gewoon: IK BEN THUIS!

Het ongeluk van Janine Abbring gebeurde op 8 juni. Een kleine week later werd ze succesvol geopereerd, toen gaf de oud-Jakhals al aan dat ze nog een paar weken moest herstellen voordat ze terug naar Nederland zou vliegen. Inmiddels is Janine weer thuis en herenigd met haar hond Lois: "Gelukkig herkende mijn hond me nog na vijf weken"
(bron:rtvnoord.nl)

Marloes


poltergeist

o? De avro heeft terug geld om naar dure locaties te gaan i.p.v. lowbudget Europe?

cchiel

Citaat van: poltergeist op juli 10, 2012, 18:21:04 PM
o? De avro heeft terug geld om naar dure locaties te gaan i.p.v. lowbudget Europe?

Dit jaar geen lowbudget in de locatie... maar weer eens in de hints..?