Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

De openings-ceremonie

Gestart door mailman45, augustus 13, 2004, 19:24:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

mailman45

Vertel hier hoe jij de openings-ceremonie hebt ervaren.

Kun je die van de andere Olympische Spelen nog herinneren?

Welke vond jij de mooiste?

Zelf vond ik die in Sydney erg mooi, maar de leukste herinnering heb ik aan die in Lillehammer in 1994. De zangeres (Sissel) die daarbij de Olympische hymne zong, is later dat jaar speciaal voor mij naar Nederland gehaald, door de KRO. ik heb een half uur met haar mogen praten. Er moeten nog video-opnames van zijn.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Sjors

Speciaal voor jou? hoe dat zo? Vertel het eens...

mailman45

#2
Geloof het of niet, het is dus echt waar.

Het was in het programma HELDEN (ander soort HELDEN dan de laatste jaren op tv uitgezonden, maar dit terzijde). Er hebben toen niet veel mensen naar gekeken, want het werd tien jaar terug op dezelfde avond uitgezonden als de opening van het WK-voetbal in Amerika.

Sissel Kyrkjebo zong in de pauze van het songfestival 1986 een aantal mooie nummers. TOEN was ik er al helemaal weg van. Ik probeerde muziek van haar te achterhalen, maar dat lukte niet. Ik verloor de naam uit het oog.

Totdat ik Sissel terugzag tijdens het zingen van de Olympische hymne in Lillehammer. Tegelijkertijd was er op dat moment op televisie een oproep om je held, je idool voor een programma van de KRO op te geven. Ik greep mijn kans, in de veronderstelling dat ze er toch niet op in zouden gaan. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een uitnodiging voor een opname van het programma.

Mij werd beloofd dat ik 5 minuten met haar mocht praten via de telefoon en een groot videoscherm, en ik was in de opnameruimte al naar dat videoscherm aan het zoeken. (Het Spant in Bussum was dat).

Toen ik naar voren mocht komen, hoorde ik tijdens het gesprekje dat ik met de presentator had, ineens muziek op de achtergrond. Ze hadden me voor de gek gehouden, en hadden de zangeres zomaar voor mij uit Noorwegen laten overkomen.

Daarna nooit meer iets van vernomen, ze is hier totaal niet bekend. Wil je echter iets meer van haar te weten komen:

www.sissel.net? ? ? ? ? ? ? ? klik dan onderin het scherm op de link Audio-video, en vervolgens  op link die staat bij Cant't go back (video|download) en je krijgt een indruk waarom ik die zangeres wel leuk vind.
Hier stond een leuke ondertitel...........