Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Tips Maak je PC sneller!!!

Gestart door SaiKano, januari 08, 2006, 12:36:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

SaiKano

Ik zal jullie 2 manier vertellen hoe je je PC sneller kunt maken met opstarten.

Register-editor
Met deze manier kan je je windows 10-15 sec sneller laten opstarten

Ga naar Start en dan op uitvoeren.
BIj uitvoeren typ je in ''regedit'' en dan klik je op ''OK''


Vervolgens krijg je dit scherm.
Je moet dan ''EnablePrefetcher'' vinden om daar te komen moet je naar deze mappen gaan ''HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters''


Als je bij die map bent zie je dit.


Vervolgens moet je dubbel kliken op ''EnablePrefetcher''
Dan krijg je dit scherm.


Daar moet je bij ''Waardegevens'' die ''3'' in ''5'' veranderen.
Vervolgens klik je op ''OK''
En dan ben je klaar met ''Register-editor'' (Je mag je PC opnieuw starten zo dat effeckt werkt)

Hulpprogramma voor systeemvonfiguratie
Met deze manier kan je somige programma die niet echt nodig zijn uit zetten zo dat ze niet opstarten wanner je windows opstart.

Ga naar Start en dan bij uitvoeren. Krijg je dit scherm en bij openen moet je ''msconfig'' in typen en dan klik je op ''OK''


Vervolgens krijg je dit scherm.


Dan ga je naar ''Opstarten'' bij die tab dan krijg je een lijst met programma's


Je kan ze allemaal uitschakelen of paar laten aan staan zo als ik deed.
Als je hebt gekozen welk programma's je niet wilt laten opstarten klik je dan op ''Toepassen''
En dan op ''Sluiten" (Als je iets verandert dan verandert die ''OK'' in ''Sluiten'')

Dan krijg je dit scherm.


Je hoeft je PC niet opnieuw te starten.

Als je je PC opnieuwe hebt gestart dan krijg je dit scherm.


zet een vinkje in bij die blokje en dan klik je op ''OK'' en dan ben je klaar :P

Killerflight

Who Who Who handig, waar heb je die info vandaan?

SaiKano


Killerflight

Oh why altijd, je laat kei veel zien als ik bij jou ben maar die link nooit!

SaiKano



~McDuck*

Sterren:


Commentaar:
Handig!

Vraag:
Heeft het 2e (msconfig) geen gevolgen voor als je een nieuw programma instaleerd geen conflict, omdat jij alleen die bepaalde programma's wil en hij er misschien geen bij kan zetten?

Killerflight


~McDuck*


SaiKano

Citaat van: McDuck op januari 09, 2006, 16:50:15 PM
Sterren:


Commentaar:
Handig!

Vraag:
Heeft het 2e (msconfig) geen gevolgen voor als je een nieuw programma instaleerd geen conflict, omdat jij alleen die bepaalde programma's wil en hij er misschien geen bij kan zetten?
Hmm lol ik snap je vraag niet echt maar ik zal het zo beantwoorden :P

Ik weet niet echt zo veel van msconfig, einige wat ik weet is dat hij programma's er tussen zet die worden opgestart met windows....

~McDuck*

Vraaguitleg:msconfig > Je hebt dan selectief aangeklikt > Kan windows dat zelf dan nog veranderen als je een nieuw programma instaleerd? Voegt hij dat dan gewoon bij de lijst?

SaiKano

#11
Als je nieuwe programma instaleert zal windows het gewoon toevoegen in die lijst (als het programma mee opstart met windows).
Dingen die je hebt verandert blijven staat hoe ze waren.

Killerflight

He als je pc zo sloom opstart komt het omdat je of een slome pc heb, of je een virus heb, of teveel op je pc heb staan!

~McDuck*


SaiKano

Dit tip werkt alleen voor PC's met 2 processors

Zo ziet je Prestaties uit voor dat je dit doet wat hier onder staat.


Als je wel eens virus scan doet en games speelt tegelijker tijd en soms krijg je misshien lag tijdens spelen.
Dat kan verholpen worden :P

Wanner je wilt gaan gamen en virus scan doen druk je op CTRL+ALT+DELETE dan krijg je een taakbeheer.

Ik neem Nero als een voor beeld (omdat ik geen anti-virus programma heb :P)

Als je niet weet onder welk naam anti-virus (of andere programma) staat dan kan je bij toepassingen gaan.
En rechte klik op anti-virus waar ik op Nero zal kliken.
En vervolgens ''Ga naar proces''


Dan kom je bij TAB processen terecht met Nero geselecteerd.
Nu weet ik dat Nero in processen NeroVision.exe heet.
Vervolgens klik je met rechte muis er op en dan ''Affiniteit instellen...'' (Onderste)


Dan krijg je dit sherm in beeld laat het vinkje staan bij CPU 0 en haal die van CPU 1 weg en dan klik je op ''OK''


En dat doe je zelfde met die game die je speelt alleen dan laat je vinkje van CPU 1 staan en haal je die van CPU 0 weg.

Als je goed gedaan hebt zal Prestaties zo ongeveer moeten uit zien :P


Je ziet dat CPu-gebruik van 92% naar 53% is gezakt.
En dat me CPU 0 (die Nero gebruikt) nu 100% gebruikt terwijl CPU 1 ongeveer 0% tot 5% gebruikt en klaar is voor overige gebruik.


By the way sorry voor me slechte Nederlands :P