Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Tips Maak je PC sneller!!!

Gestart door SaiKano, januari 08, 2006, 12:36:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

~McDuck*

Handig...!!!!!!!!!!!!!!!! Als je twee processors hebt. :-\

Heb je ook nog wat nuttigs voor eenvoudige mensen zoals ik met maar 1 processor? xD

SaiKano

#16
lol hmm ff denken ...

Ik weet niet zeker of dit gaat helpen :P want ik heb het niet getest :P


Bij dit sherm....


Moet je bij Prioriteit instellen kijken.

Als je op laag zet...
Dan krijgt die programma minder voorrang bij andere programma's

Als je op realtime zet...
Dan krijgt die prgramma het meeste voorrang bij proccors

of zo iets :P

!!!!!Maar ik raad je aan om dat niet te doen ik heb gehoort als je op realtime zet dat er riccico's zijn of zo iets!!!!!

Ik wist niet wat die was maar ik had snel ff op google gekeken en dit vond ik hopelijk helpt dit meer :P

CiteerPrioriteit instellen:
Veel andere lezers vragen zich af hoe programma?s een extra dosis CPU-kracht kunnen geven. In Taakbeheer kun je immers alle processen een bepaalde prioriteit geven.

De meeste programma?s en processen krijgen de basisprioriteit Standaard. Een aantal belangrijke services zoals Taakbeheer zelf en het aanmeldproces van Windows (Winlogon.exe) heeft een hoge prioriteit. De instellingen zorgen ervoor dat deze processen voorrang krijgen, zelfs als andere programma?s veel van je processor vergen op een bepaald moment.

Je kunt de basisprioriteit van processen wijzigen door een rechtsklik te maken op het desbetreffende proces en vervolgens te kiezen voor Prioriteit instellen. De basisprioriteit kun je in Taakbeheer alleen wijzigen voor de duur van de sessie. Als je Windows herstart wordt de in de programmacode vastgelegde prioriteit weer gebruikt.

Wees voorzichtig met het wijzigen van prioriteiten. Eigenlijk raden we je het af om eraan te rommelen. Zeker de prioriteit Realtime moet je ten alle tijden vermijden. Dit kan essenti?le processen buiten spel zetten.
Bron: www.planet.nl

~McDuck*

Tip voor Windows XP
Loopt je PC even traag? En je weet niet waarom?

Ctrl+Alt+Delete, en je krijgt je Windows Taakbeheer. Klik op het tabblad processen. En kijk waar je CPU de hoogste aantal Procenten heeft. Is dat een programma wat niet zo hard hoort te denken? Doe dan proces beëndigen en start het opnieuw op.