Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

[Videokaart] Probleem: Sapphire ATI Radeon 9800pro wordt te heet

Gestart door EvaiN, februari 09, 2006, 16:22:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

EvaiN

miss. kan iemand me even helpen, mijn videokaart raakt nogal overhit laatste tijd. Ik heb pas haast men vingers verbrand toen ik hem eruit wou halen, aan de cooler nogalliefst ???  :-\
hij is niet overgeklockt, en in men kast zitten 2 ventilators dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook de allernieuwste ATI drivers.

de kaart is een Sapphire ATI Radeon 9800pro

Lies

Niet echt duidelijke titel ff aanpassen lijkt me ;)

EvaiN


SaiKano

#3
Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 16:22:08 PM
miss. kan iemand me even helpen, mijn videokaart raakt nogal overhit laatste tijd. Ik heb pas haast men vingers verbrand toen ik hem eruit wou halen, aan de cooler nogalliefst ???  :-\
hij is niet overgeklockt, en in men kast zitten 2 ventilators dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook de allernieuwste ATI drivers.

de kaart is een Sapphire ATI Radeon 9800pro
Lol 2 ventilators in je kast?
Zit er wel een ventilator OP je video kaart? :P


Was was dit een domme opmerking?

SpydeR

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

EvaiN

ja dat was domme opmerking omdat ik ooknog zei dat ik men klauwen aan de COOLER verbrande -.- :P

~McDuck*

Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 16:22:08 PM
[...]Ik heb pas haast men vingers verbrand toen ik hem (de videokaart) eruit wou halen, aan de cooler (van de videokaart, want die was zo heet) nogalliefst ???  :-\ [...]
Citaat van: SaiKano op februari 09, 2006, 16:56:23 PM
Zit er wel een ventilator OP je video kaart? :P
Was was dit een domme opmerking?
JA! :P

Maar even terug naar het probleem:
Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 16:22:08 PM
miss. kan iemand me even helpen, mijn videokaart raakt nogal overhit laatste tijd. Ik heb pas haast men vingers verbrand toen ik hem eruit wou halen, aan de cooler nogalliefst ???  :-\
hij is niet overgeklockt, en in men kast zitten 2 ventilators dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook de allernieuwste ATI drivers.

de kaart is een Sapphire ATI Radeon 9800pro
Een paar mogelijkheden misschien?
- De kaar+cooler stofzuigen met een stofzuiger of met een compressor wat nog beter is.
       Ik weet niet hoeland je de kaart niet al hebt afgedaan? En heb je je PC altijd open staan?
- Kaart eruthalen en het slot het stof blazen of zuigen.
- Kijk eens of niet andere delen van je computer ook zo warm zijn... Misschien ligt het aan je voeding?

SaiKano

Citaat van: spyder op februari 09, 2006, 17:13:18 PM
ja dat heet de cooler;):P
Coolers ventilators ... wat maakt het uit :P ze doen het zelfde :P

Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 17:16:26 PM
ja dat was domme opmerking omdat ik ooknog zei dat ik men klauwen aan de COOLER verbrande -.- :P
D8 ik al :P

EvaiN

CiteerEen paar mogelijkheden misschien?
- De kaar+cooler stofzuigen met een stofzuiger of met een compressor wat nog beter is.
       Ik weet niet hoeland je de kaart niet al hebt afgedaan? En heb je je PC altijd open staan?
- Kaart eruthalen en het slot het stof blazen of zuigen.
- Kijk eens of niet andere delen van je computer ook zo warm zijn... Misschien ligt het aan je voeding?

-eruit halen en blazen heb ik al gedaan dus zal er zo es ff met compressor over gaan
-de rest van men pc is gwn normale temperatuur
-en men pc zit normaal altijd dicht, maar zoals ik zei, zitten er wel 2 vents. in men kast

SaiKano

Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 17:35:28 PM
CiteerEen paar mogelijkheden misschien?
- De kaar+cooler stofzuigen met een stofzuiger of met een compressor wat nog beter is.
       Ik weet niet hoeland je de kaart niet al hebt afgedaan? En heb je je PC altijd open staan?
- Kaart eruthalen en het slot het stof blazen of zuigen.
- Kijk eens of niet andere delen van je computer ook zo warm zijn... Misschien ligt het aan je voeding?

-eruit halen en blazen heb ik al gedaan dus zal er zo es ff met compressor over gaan
-de rest van men pc is gwn normale temperatuur
-en men pc zit normaal altijd dicht, maar zoals ik zei, zitten er wel 2 vents. in men kast
EEN OPSLOSSING DIE TIJD BESTAART EN 100% WERKT :P

http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_groep=CP&art_code=CP030270

~McDuck*

Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 16:22:08 PM
Ik heb ook de allernieuwste ATI drivers.
Daar zou het ook aan kunnen liggen. Toen je kaart zo warm werd, stonden toen al die nieuwste drivers erop? Of had je toen nog oudere? En probeer misschien eens zonder de Omega versie.

En was je kaart nadat je hem erin had gezet ook al zo warm?

EvaiN

het begon met oudere drivers waar ik eerst nooit problemen mee had, maar nu heb ik de nieuwe, maar merk geen verschil, alleen dat ik in CoD2 iets hogere fps haal :P ;)

en nee men kaart was toen nog niet zo warm

(tog bedankt voor hulp or ;) )

~McDuck*

Citaat van: EvaiN op februari 09, 2006, 17:55:32 PM
(tog bedankt voor hulp or ;) )
Dan weet ik het niet :(
Zeg het wel even als je de oplossing hebt gevonden ;) Ben wel nieuwsgierig xD

Lenwë Culnámo

Een watercooling misschien?
Zal je het toch moeten proberen.

EvaiN

dan kank net zo goed een nieuwe radeon 9800pro kopen, das ongeveer evenduur als watercooling :P en makkelijker ^^