[Stelling] Mag je de naam van "misdadigers" op het internet plaatsen?

Gestart door Sjors, maart 19, 2006, 23:19:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

MAASTRICHT - De provincie Limburg gaat de namen en adressen van betrapte wietkwekers op internet zetten. Dat zegt gedeputeerde Vestjens van de provincie Limburg in de Volkskrant van zaterdag.

"We nagelen ze digitaal aan de schandpaal. Illegale wietteelt, waarin veel geld omgaat, is een groot probleem. Publicatie op internet moet afschrikken. Als je betrapt bent, sta je te kijk voor familie, vrienden en buren", aldus de bestuurder.

De gedeputeerde wil de gegevens van betrapte wietkwekers publiceren op de net geopende website www.hetgroenegoud.info.

Privacy

Vestjens meent dat het plan niet haaks staat op de privacywetgeving en verwijst naar de strijd tegen bedrijven die milieuvergunningen aan hun laars lappen. Deze bedrijven komen ook met hun naam op internet.

----------------------------------------

BRUSSEL/DEINZE - De eigenaar van een muziekwinkel in het Belgische Deinze bij Gent heeft de naam en het adres van een verstokte dief op zijn website gezet. Winkelpersoneel betrapte de man onlangs, toen hij een drumcompter stal. Volgens de Vlaamse publieke omroep VRT was het al de vierde diefstal van de man in de zaak.

Eigenaar Patrick Piens stelde zaterdag dat hij het recht op de privacy van de winkeldief niet schendt. Hij beschikte wegens de eerdere diefstallen al over de gegevens van de winkelcrimineel. 

Vorig jaar legde de rechtbank van Leuven een eigenaar van een fotozaak uit die stad nog een boete op, nadat hij in zijn winkel foto's had opgehangen van betrapte dieven.

Bron: nu.nl
-------------------------------------------

Wat is jouw mening?

SpydeR

ik vind het egt niet kunnen...
er zijn zat mensen die geld nodig hebben en wiet gaan telen..
als ze gepakt worden en ze moeten zitten dan zijn ze al erg genoeg gestraft..
ik vind het wel goed als het meerdere keren voorkomt bijv na 2 of 3 keer.

over die muziekwinkel..
het is geen goede reputatie voor de winkel vind ik..
ik zou dat egt nooit doen!!
je haalt alleen maar de haat van de dief over je heen
tot gevolg dat het wel is je zaak kan kosten!
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

Luc

Tuurlijk mag dat. Het is illegaal, en dat is niet voor niks!

SpydeR

maar je mag ook niet iemand zn privacy schenden als hij de gegevens weet waarom zet hij ze dan op internet??
en waarschijnlijk heeft die muziekwinkelgozer het alleen maar uit wraak gedaan
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.

Chris.B

lol ze zeggen dat thc verlavend is dat is het niet proberen ze ook de mens nog voor te liegen  ik weet niet hoor maar om zoiets als dit te kunne bestrijden kan je deze zooi btr legaliseren en alles zo doen zoals alcohol en roken en dan is wiet roken niet eens het slechts voor de gezondheid van dit zooitje duzz nee ik vindt het onzin dat mensen aan de schandpaal worden genageld want mensen die tabak produceren worden toch ook niet ten schande gemaakt?

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

Ik vind dat het mag, maar onder de voorwaarde dat het geen kleine misdaad is. Bijv als het een straf krijgt van minimaal 2 maanden ofzo, dat je er dan op mag staan.
Je weet immers zelf dat het niet mag, en dan mag je de gevolgen ook dragen vind ik.

Chris.B

het zou dan alleen bij mooredenaars moeten want hoe weet je of de persoon die steelt of wiet teelt niet in die hoek is gedrukt door armoede en nooit de kans gehad om daaruit komen en dan door dit incident echt nooit meer een gewoon gelukkig leven op te kunne bouwe.en jah zoals ik zei wrm wiet telers op de heilen zitten maak t gwn legaal en hef er accijns op levert het ook nog geld op voor de staat in plaats van kosten om dat op te pakken.want tjah wiet is minder schadelijk dan tabak of alcohol enm dat staan ze wel toe>

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

Nee, wiet ga je niet telen omdat je te arm bent. Dat doe je omdat het veel geld verdient. Heb je geld nodig... Er zijn zat dingen die de staat heeft ingesteld (zoals de WW) dus, arm zal je niet zijn. En je weet dat wiet telen verkeerd is, dus ben je schuldig, dus als je gepakt ben sta je terecht op zo'n lijst!

Chris.B

Doen ze dat dan ook met mensen die in eenb rouwerij werken nee.Ze proberen dat wiet telen te stopen omdat het slecht zou zijn voor de gezondheid en omdat de staat er geen winst op maakt.En wiet telen vindt ik is geen echte misdaad omdat je er geen mensen mee benadeelt of lastig valt of vermoord.Dit is net zoals met terrorisme hoe erger je er tegen in gaat hoe hardnekkiger het wordt dit probleeem zal je toch niet kunne op lossen door mensen op te pakken of te vermoorden want er zijn  gewoon te veel mensen die het doen.

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

Lenwë Culnámo

Het verbouwen van meer dan 5 plantjes wiet is in ons land gewoon verboden. Daar heeft de regering het al eens over gehad en ze zullen het heus niet voor niks verboden hebben.

Ik vind dat die namen gewoon op internet mogen staan. In de Middel Eeuwen had je een schandpaal en dit is een soort digitale versie ervan. Het zal mensen ervan weerhouden om de fout in te gaan.

~McDuck*

Het is trouwens toegestaan door de regering algelopen week.


Luc

Citaat van: Chris.B op april 09, 2006, 11:23:42 AM
Doen ze dat dan ook met mensen die in eenb rouwerij werken nee.Ze proberen dat wiet telen te stopen omdat het slecht zou zijn voor de gezondheid en omdat de staat er geen winst op maakt.En wiet telen vindt ik is geen echte misdaad omdat je er geen mensen mee benadeelt of lastig valt of vermoord.Dit is net zoals met terrorisme hoe erger je er tegen in gaat hoe hardnekkiger het wordt dit probleeem zal je toch niet kunne op lossen door mensen op te pakken of te vermoorden want er zijn  gewoon te veel mensen die het doen.
Misscien moet je ook eens wat meer leestekens gebruiken..leest iets makkelijker ;)

li-tje

ik vind ook dat het mag. Je meot gewoon geen wiet telen, dat staat in de wet en daar moet iedere nederland zich aan houden!

Yanniick