Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Afleveringen

Gestart door Luc, mei 17, 2006, 20:36:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Luc


Aflevering 1

De kandidaten zijn bekend. Als eenmaal iedereen op het vliegveld is aangekomen word de eerste groepsfoto gemaakt en stappen de deelnemers in het vliegtuig. Na een lange vliegreis moet er worden overgestapt op een boot. Met deze boot worden ze naar het eiland van bestemming gebracht. Mayaguana.

Spyder valt meteen op in de groep. Hij is de oudste deelnemer van het programma. Met zijn 63-jarige leeftijd is hij nog erg actief. Hij kan het meteen al goed vinden met Monique, de oudste vrouw van het gezelschap.


(alles tussen de sterretjes zijn biechten)
****************************************************

Spyder
"Ja, Monique is een in mijn ogen jonge, pientere vrouw. Haar mag ik wel. Ik ben wel heel benieuwd hoe ik het ga doen. Maar ach, we zien wel. Haha!"

Monique
"Haha. Het is een grappige oude man. Ik heb echt geen idee waarom hij in godsnaam meedoet. Hij is wel een opvliegerig tiepje."


****************************************************

Ook de jongeren vinden elkaar al snel. Antonio, Luc en Marloes, de 3 jongste deelnemers deze Mayaguana, vormen al snel een groepje. Zou het door hun leeftijd komen?

****************************************************

Luc
"Ja het word volgens mij heel leuk hier. Hihi. Antonio is een sterke jongen, alhoewel hij een stukje jonger is dan ik. Hillo is alleen af en toe een beetje raar. Ik bedoel: wie in spaart er in godsnaam postzegels?"

Hillo
"Het valt me op dat Luc anders is dan de rest. Ik weet niet waarom, maar ik heb er een gevoel bij. Volgens mij is het een leuke groep waarin weinig ruzie zal ontstaan. Hoewel Marloes me mateloos irriteert. We zijn nog niet op het eiland of ze maakt zich al zorgen over d'r haar."

Luc
"Marloes is wel een beetje opdringerig. Ga toch weg met je spiegeltje, denk ik af en toe."


****************************************************

Eenmaal op het eiland aangekomen heeft iedereen al kennis met elkaar gemaakt. Angela en Ernst-Paul staan de groep op te wachten.
EP: Welkom, deelnemers. Dit is de eerste Mayaguana, een realityprogramma dat verdacht veel van een soap zal weg hebben.
Angela: Vrienden, het is voor mij echt een eer om dit te mogen doen. Echter, jullie zullen nu jullie kamp op moeten gaan bouwen voor het donker word. Succes ermee jongens! *steekt beide duimen op* Ohja, voor ik het vergeet. Morgen staat jullie iets belangrijks te wachten.

Het begint al te schemeren, dus begint iedereen meteen hout te sprokkelen, hutten te bouwen en het eiland te verkennen. Behalve Evain.

Evain: Ja hier heb ik toch geen zin in. Net aangekomen en nu al meteen zo actief.
Sjors: Komaan, je hebt je hier toch voor opgegeven?
Evain: Nee hoor. Dat heeft mijn meisje gedaan.
Sjors: Je meisje? Mijn hemel. Wat voor een relatie heb jij?
Evain: Wel eens Expeditie Robinson gezien?
Sjors: Jaa wel eens gezien...hoez..
Evain: Lydia! Dat is mijn partner!

Marloes: Oh haar vond ik echt geweldig. Ze deed gewoon haar eigen ding en toch kwam ze behoorlijk ver, in die Titanen-serie!
Tinuzzz: Haar vond ik dus echt helemaal niks! Maargoed. Gaat er hier nog wat gebeuren of hoe zit dat?

Evain verroert geen vin en blijft lekker op zijn matje liggen. Sjors, Marloes, Luc en Tinuzzz gaan het eiland verkennen, terwijl Hillo Elise en Spyder de inhoud van de kist bekijken. De rest houd zich bezig met de hutten en het kampvuur.

****************************************************
Elise
"Dat vond ik nog wel het meest rare ja, Evain stelde zich zo op dat hij meteen de negatieveling was in de groep. Of het een strategie is? Het lijkt me niet. Tenminste. Anders is het wel een hele rare strategie. Haha. "

Evain
"Tsja, ik doe wat ik wil. Laat hen nou maar lekker hutjes bouwen en voedsel zoeken, ik vermaak me wel hoor! Ik spaar alleen maar energie, haha!"


****************************************************

Het huttenbouwen wil nog niet echt lukken bij Monique. Antonio probeert haar zoveel mogelijk te helpen, maar echt vlot gaat dat niet.

Monique: Haha, ja ik heb in heel m'n leven nog geen tentje opgezet! Het spijt me haha!
Antonio: Maakt niet uit joh, ik help je toch?
Monique: Ja gelukkig wel ja!
Antonio: Weetje wat? Anders stuur je Hillo even hierheen en ga jij even helpen met de kist. Het begint al aardig donker te worden, en we hebben toch echt hutten nodig!
Monique: Is goed.

Ondertussen bij de kist:

Hillo: Rijst?! Bloem?! Gadverdamme, dat lust ik dus ECHT niet!
Elise: Hahaha dat meen je toch niet serieus? Je doet mee aan een survivalprogramma en je lust geen rijst?
Spyder: Jongen, Jongen toch. Ik heb zoveel meegemaakt in mijn leven. Als jij de 2e wereldoorlog zou hebben meegemaakt zou je rijst eten alsof het zuurtjes waren!
Hillo: En van zuurtjes hou ik ook niet. Hmpfr...
Elise: Ik durf het bijna niet te vragen, maar je lust toch wel schelpdieren en vissen enzo he?
Hillo: Normaal gesproken wel. En volgens mij lust ik ook wel kokosnoot.
Spyder: Kokosnoot, wat is dat?
Elise: Je weet niet wat kokosnoot is?
Spyder: Grapje meisje, grapje!
Monique: Hillo! Zou jij de rest even kunnen helpen met de hutten? Ik ben er niet zo'n ster in enne...
Hillo: Al goed, is goed. Dat ziet er teminste een beetje positiever uit dan die hels-kist hier. Haha.
Monique: Hels-kist?
Elise: Ja, haha. Hillo blijkt geen rijst te lusten. Komtie nou pas mee.
Monique: Geen rijst?
Spyder: Tsja, de jeugd neemt tegenwoordig te vaak overhaaste beslissingen hè?!

Als Hillo eenmaal Antonio helpt met zijn hut gaat het gesprek al snel over de groep, en de verschillende deelnemers daarin. Vooral 1 deelnemer die daarin al snel opvalt.

Hillo: Die Luc he, die ziet er wel goed gespierd uit! Wat voor baan zou hij hebben? Lijkt me toch dat dat er iets mee te maken heeft?
Antonio: Haha, volgens mij is hij barman in een Amsterdamse bar. Welke zei hij niet. Maar daar spieren van krijgen? Lijkt me sterk met al dat pils!
Hillo: Haha ja dat lijkt me ook niet echt logisch! Ik denk dat hij gewoon flink sport ofzo. Hij ziet er wel ene beetje gladjes uit eigenlijk.
Antonio: Haha. Het zou te maken kunnen hebben met z'n geaardheid!
Hillo: Wat? Hij? Ho...
Antonio: Ik weet het niet, haha! Maar het zou zomaar kunnen hoor!

Op expeditie door het eiland wordt al snel ontdekt dat dit een redelijk leefbaar eilandje is.

Sjors: Ja kijk: er zijn genoeg kokosnoten te vinden hier!
Tinuzzz: Maar om nou de hele tijd op kokos te gaan leven, daarvoor deed ik niet mee eigenlijk!
Sjors: Maar die raken op een gegeven moment ook op!
Luc: Het lijkt met sowieso slim om nu alvast een paar kokosnoten mee te nemen. Kunnen we kommetjes van maken: heeft iedereen zijn eigen bordje/beker
Tinuzzz: Haha, dat is ook je eerste slimme opmerking vandaag, ofniet soms?
Marloes: Haha! Maar het is wel een goed idee.
Tinuzzz: Huh?! Wacht eens, die slak daar ken ik! Dat is de Deroceras reticulatum !
Luc: What the.... Hoe weet jij dat?
Tinuzzz: Die ken ik van mijn flippo! Nummer 423!
Marloes: Wat? Flippo's?! Dat meen je niet. Whaha!

Al snel ontdekken ze de dieren-ren.

Luc: Lekkere chickies!
Sjors: Pardon?
Luc: Kippen.
Sjors: Oh

De dierenren is niet bedoelt als dagelijkse voorraad. Deze dieren zullen dagelijks moeten worden gevoerd, dus zullen de deelnemers niet alleen voedsel voor henzelf moeten zoeken. Er zitten in totaal 3 kippen, 2 konijnen en 2 eenden in. Deze kunnen gewonnen worden waarna ze deze op mogen eten. Worden de dieren niet op tijd gevoerd, dan zullen er maatregelen worden genomen.

Als de 4 eenmaal terug komen op het kamp is er een kampvuur, zijn er hutten en is er een schamel avond-diner gemaakt van rijst en wat kokosnoot. Hillo eet die avond alleen maar kokosnoot.


De volgende dag word de groep opgewekt door een brief.

"Verzamel NIET al jullie spullen. Laat alles zoals het is. Een boot zal jullie oppikken"

De groep is in verwarring. Is het misschien toch beter om alles in te pakken en mee te nemen? Het zeker voor het onzekere nemen? De groep besluit de brief te volgen en laten alles liggen.

Laat in de ochtend komt een boot de groep ophalen en vervoert hen naar een houten circelvormige baai. Angela en Ernst-Paul staan wederom hen op te wachten.


EP: Welkom! Dit is NIET de samensmelting. Haha!
Angela: Dit was de eerste nacht op het eiland. Evain, hoe is je deze bevallen?

Evain: Zeer goed eigenlijk. Vergeleken met de nacht die ik normaal gesproken met mijn vrouw moet doorbrengen.

De grap is te flauw dat niemand er om lacht. Angela besluit dan ook maar meteen om tot de orde van de zaak te komen.

Angela: We gaan een spel spelen. Jullie moeten vragen beantwoorden over jullie medekandidaten. Er zullen 2 winnaars zijn. Als je een vraag foutief beantwoord lig je uit het spel.

EP: Luc, wat is een van de grootste hobby's van Tinuzzz?
Luc: Flippo's sparen?
EP: Dat is juist!
Angela: Sjors: Wat is een van de grootste hobby's van Luc?
Sjors: Euh.... Dansen?
Angela: Helaas, dat is fout Sjors!

Sjors viel als eerste af. Al snel volgden velen. Op het einde blijken Luc en Hillo de winnaars te zijn. En ja, dit is puur toeval. Ookal schrijven zij deze soap.

EP: Hillo, Luc, aan jullie nu de zware taak. De groep word verdeelt over 2 kampen, die op hetzelfde strand leven. Deze 2 kampen strijden tegen elkaar en maken zo uit wie er naar de eilandraad moet.

Kies nu, 1 voor 1, jullie teams bij elkaar.





De spanning is om te snijden. Wie zal bij wie in het kamp komen? Valt Luc echt niet op vrouwen? Zal Evain wat positiever worden?

Je leest het, in de volgende aflevering van...

MAYAGUANA

hillo

#1
Aflevering 2

Vorige week in Mayaguana (Schuingedrukt staat wat er als het ware 'te zien' is):

De 10 kandidaten arriveren op Mayaguana. Iedereen begint met het opbouwen van het kamp, behalve Evain! Evain: Ja hier heb ik toch geen zin in. Net aangekomen en nu al meteen zo actief. Elise:"Dat vond ik nog wel het meest rare ja, Evain stelde zich zo op dat hij meteen de negatieveling was in de groep." Na een zoektocht op het eiland ontdekt Luc een dieren-ren! Luc: Lekkere chickies! Sjors: Pardon? Luc: Kippen. De volgend ochtend krijgen de kandidaten post. Ze moeten al hun spullen achterlaten en na een boottochtje komen ze aan bij een prachtige plek. EP: Welkom! Dit is NIET de samensmelting. Angela: We gaan een spel spelen. Jullie moeten vragen beantwoorden over jullie medekandidaten. Er zullen 2 winnaars zijn. Luc en Hillo blijken het meeste te weten over hun medekandidaten en winnen de proef. Zij zullen de nieuwe kampen moeten samenstellen!

<Begintune>

****************************************************

Hillo
"Ik baalde best wel eigenlijk dat ik niet bij Luc op het eiland zou komen. Ik denk dat ik het goed met hem had kunnen vinden!"

Luc
"Hillo en ik moesten de nieuwe kampen gaan samenstellen. Dat was op zich heel grappig om te doen, vooral omdat wij allebei wel een beetje dezelfde mensen in gedachte hadden!"


****************************************************

Angela: Goed, de beste mag beginnen. Om erachter te komen wie van jullie twee dat is ga ik nog één vraagje stellen! Wie van de heren op het eiland, heeft een tatoeage in zijn nek zitten met de naam van zijn exvriendin?

****************************************************

Luc
"Ik had het geluk dat ik iedereen meteen goed had bekeken, dus die vraag was easy voor mij! Haha!"


****************************************************

Luc steekt zijn vinger op.

Angela: Ja Luc?
Luc: Is het Antonio?
Angela: Antonio, ben jij het inderdaad? Laat maar zien!

Antonio keert zich om en laat zijn tatoeage zien. In zijn nek staat met koeiletters de naam 'Patricia'

Marloes: Patricia?
Antonio: Patricia ja!
Marloes: Wat is dat nou weer voor naam? Marloes is toch veel mooier? Of Lydia ofzo!
Antonio: Marloes is inderdaad mooier...
Marloes: Hihi
Angela: Juist ja... Laten we maar gauw verdergaan met de indeling van de kampen!
EP: Voordat jullie mogen beginnen zal ik de regels nog even uitleggen: Jullie kiezen 1 voor 1 je kamp bij elkaar. Als je naam wordt genoemd door Hillo of Luc pak je je spullen en ga je achter die persoon staan. Op een gegeven moment blijven er 2 over. Degene die NIET gekozen wordt, is meteen benadeeld bij zijn/haar eerstvolgende eilandraad! Hij/zij krijgt namelijk een zwarte stem! Die persoon heeft dus sowieso al één stem tegen zich bij de stemming...
Angela: Is alles duidelijk kandidaten?
Spyder: Jaja, ga nou maar gauw beginnen! Ik ben zo zenuwachtig! Nog erger dan in de tijd dat ik ondergedoken zat tijdens WO II !
Angela: Dan wil ik nu aan Luc vragen of hij zijn eerste keuze bekend wil maken!

Luc besluit te beginnen met een man en kiest voor Sjors. Dan is Hillo aan de beurt. Na lang twijfelen besluit hij Elise te kiezen!

****************************************************

Elise
"Ik was echt heel erg blij dat ik al zo snel gekozen werd! Dat gaf me wel een soort egoboost!"

Hillo
"Ik besloot Elise te kiezen omdat ze me een heel vrolijke vrouw lijkt. Echt iemand waarmee je een leuke en gezellige tijd kan hebben op een onbewoond eiland! Haha!"


****************************************************

Na Sjors kiest Luc, tot verbazing van velen, voor Evain! Hillo kiest wederom voor een vrouw en gaat voor Monique. Dan kiest Luc Antonio en Hillo besluit Tinuzzz mee te nemen naar zijn kamp. Dat betekent dat of Spyder, of Marloes de zwarte stem krijgt!

****************************************************
Marloes
"Ik stond te trillen op mijn benen! Zo zenuwachtig was ik! Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat ook Spyder heen en weer stond te hupsen en trilde van de nervositeit!"

Spyder
"Ik had zo'n naar voorgevoel. Luc had nog geen een vrouw in zijn kamp zitten, dus het leek mij het meest logische als hij voor Marloes zou gaan. Pas toen ik merkte dat hij heel erg aan het twijfelen was, kreeg ik weer hoop!"

Luc
"Aan de ene kant wilde ik Marloes kiezen omdat zij wel een beetje into schoonheid is enzo. En iemand die mijn haar sexy kan doen is natuurlijk altijd welkom! Maar aan de andere kant had ik ook medelijden met Spyder. Het was heel lastig om te kiezen..."


****************************************************

EP: Luc, ik begrijp dat je het moeilijk vindt aangezien die zwarte stem van jou afhangt, maar ik moet je toch vragen je keuze bekend te maken!
Spyder: Kies mij Luc!
Marloes: Ach, houd je kop toch ouwe! Luc heeft toch veel meer aan mij! Ik kan zo'n jonge knul geven wat hij wil! Een beetje uitzicht op een eiland kan geen kwaad toch? ;)
Luc: Sorry Marloes, ik val niet op je...
Marloes: Oh, maar daar komt nog wel verandering in hoor! Ik heb wel meer homo's op me verliefd laten worden!
Luc: Ik? Homo? Hmm...
Angela: Kies nou maar gewoon!
Luc: Ok, ik ga dan toch voor... Marloes!
Marloes: Hoera!!
Spyder: En ik hoopte nog zo dat je wel wat meer van mijn verhalen horen wilde over de oorlog!
Luc: Sorry opa, maar ik kies toch voor een jonger persoon, omdat ik denk dat zij bij fysieke proeven beter zal presteren!
Angela: Goed, de kampen zijn ingedeeld! Spyder, jij hebt de zwarte stem! Het kamp dat zojuist is samengesteld door Luc zal voortaan onder de naam Kamp West gaan, het ander kamp onder de naam Kamp Oost! Jullie kunnen nu terug naar jullie eiland! Binnenkort zal de eerste eliminatieproef volgen!

Nog druk napratend over wat er zojuist allemaal gebeurd is lopen de kandidaten terug naar hun boot! Iedereen, behalve Hillo en Luc....

Luc: Zeg, Hillo, ik moet iets heel belangrijks met je bespreken. Wat zeg je ervan als wij vanavond de beesten eten gaan geven samen?
Hillo: Kan dat niet nu dan? Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor kippen!
Luc: Ik bescherm je er wel tegen hoor!
Hillo: Juist.. Maarehm, we zitten toch gewoon op hetzelfde strand? Dan spreek ik je zodadelijk toch wel weer?
Luc: Ja, dat lijkt me heel gezellig! Misschien kunnen we wel eventjes wat gaan wandelen ofzo!
Hillo: Ok...

Een beetje in de war loopt ook Hillo terug naar de boot. Luc loopt er met een grote glimlach achteraan......

Als de boot weer op Mayaguana aankomt, zit de stemming er goed in bij de kandidaten. De verschillende kampen nemen elk een bepaalde kant van het strand en verschuiven al hun spullen daarheen. Maar dan ontstaat er plots een conflict. Er was immers maar één kist met eten. En beide kampen willen die kist natuurlijk dolgraag hebben!

Monique: Zeg jongens, ik heb niet zo'n zin om nu onze krachten te gaan verprutsen aan zo'n stomme ruzie om een kist!
Hillo: Van mij mag het kamp West alle rijst hebben! Dat lust ik toch niet!
Elise: Ja, hallo! Denk eens niet alleen maar aan jezelf!

****************************************************

Elise
"Zo in eerste instantie leek ik het met iedereen wel goed te kunnen vinden, maar aan Hillo begin ik me toch wel een beetje te irriteren! Het is best wel een irritant ventje af en toe!"

Sjors
"Ik kan me voorstellen dat Hillo niet echt lekker in de groep ligt, maarja! Zijn fobie voor rijst komt mij wel goed uit! Des te meer voor ons toch? Haha!"


****************************************************

Luc: Jongens, jongens, laten we hier asjeblieft geen vechtpartij beginnen hé! Ik stel voor dat we de kist gewoon simpelweg in het midden tussen de twee kampen zetten! Dan is iedereen tevreden!
Hillo: Daar ben ik het wel mee eens ja!
Evain: Jaja! Maar ondertussen!? Wat als iemand nou besluit om midden in de nacht een hapje te gaan eten?
Monique: He, Evain, doe nou eens niet zo dom asjeblieft! Wie doet nou zoiets?
Evain: Ik!

Monique kan haar woede niet inhouden en stort zich bovenop Evain. Gelukkig komt Tinuzzz gauw genoeg tussenbeide! Toch kan hij niet verhinderen dat Monique een kras op haar wang heeft zitten en Evain een mank been, een gekneusde pink en een bloedneus heeft!

Evain: Potjandorie! Dat pokkewijf!
Tinuzzz: Komaan Evain! Lok het dan ook niet zo uit!
Monique: Ja, precies! Je hebt geluk dat Tinuzzz je kwam redden!
Tinuzzz: Jij bent ook geen haar beter Monique! Jij als volwassen en wijze vrouw zou beter moeten weten dan dat je zomaar iemand kan aanvallen!
Monique: Ach wat!
Sjors: Jongens! Nu is het genoeg! Iedereen naar zijn eigen kamp! Het is trouwens toch al laat en het begint al donker te worden!
Tinuzzz: We spreken elkaar morgen wel weer! Slaap zacht iedereen en tot morgen!
Hillo: Ja, tot morgen!
Luc: Zie ik jou zo Hillo?
Hillo: Vooruit dan maar...

Iedereen begint zijn bedje al in orde te maken om van een heerlijke nachtrust te gaan genieten, als Hillo en Luc het strand verlaten. Ze besluiten de beesten maar eten te gaan geven aangezien de rest dat vergeten was!

Hillo: Waar wilde je me nou over spreken Luc?
Luc: Ach, dat zei ik zomaar...
Hillo: Hoe bedoel je?
Luc: Nou gewoon, ik wilde je gewoon wat beter leren kennen!
Hillo: Oh! Had dat dan gewoon gezegd!
Luc: Ik zeg het nu toch? Nouja.. Vertel eens wat over jezelf.
Hillo: Haha! Nou ik ben dus Hillo. Ik ben 26 jaar en ik werk als automonteur.
Luc: Automonteur? Dan zit je zeker vaak onder de olie!
Hillo: Ja, nogal ja, haha!
Luc: En verder.. Getrouwd, kindjes?
Hillo: Ik woon samen met een hele lieve vrouw, Petra, maar we hebben nog geen kinderen ofzo.
Luc: Wel plannen?
Hillo: Later wel ja. Kindjes lijken me geweldig!
Luc: Ach ja, bij mij zal het er wel nooit van komen... Al zou ik het nog zo graag willen hoor!
Hillo: Hoezo niet?
Luc: Weet je dat nog niet dan?
Hillo: Wat? Ben je impotent ofzo?
Luc: Hahahaha! Nee joh! Mijn zwemmertjes werken nog als de beste!
Hillo: Wat is er dan?
Luc: Nou, kijk, ik ben uhm...
Hillo: Je bent wat?
Luc: Beloof me dat je me niet gaat uitlachen!
Hillo: Nee, tuurlijk niet! Zo zit ik niet in elkaar!
Luc: Een paar jaar geleden kwam ik erachter dat ik op jongens val...

Hillo draait zich met een ruk om en kijkt in Lucs gezicht. Een beetje op een GTST-manier...

Ondertussen is er binnen Kamp West meer irritatie ontstaan richting Evain. Maar er lijkt ook iets moois op te bloeien tussen Antonio en Marloes! Of is dit slechts liefde van één kant?

Sjors: Evain, waarom help je nou niet mee om alles in orde te maken?
Evain: Nee, daar heb ik gewoon geen zin in!
Marloes: Sjongejonge, wat zijn we weer attent bezig! En dan bedoel ik niet alleen Evain! Ziet niemand hier dan dat ik een nagel gebroken heb tijdens het installeren van mijn spullen?
Antonio: Zal ik je eventjes helpen Marloesje?
Marloes: Graag ja! Als jij nou even mijn bed opmaakt, mijn kussen lekker opschudt, mijn kleren netjes op een stapeltje legt en een muskietennetje ophangt tegen alle muggen, dan ga ik even mijn haar wassen!
Antonio: Alles voor jou Marloes!

Ook binnen Kamp Oost spelen er bepaalde dingen...

Tinuzzz: En had ik al verteld over die ene keer dat ik een flippo had gewonnen van een 4-jarig jongetje?
Spyder: Ja, pas een stuk of 5 keer!

****************************************************

Elise
"Tinuzzz vind ik een schat van een man, maar hij is soms zó saai! Ik bedoel: Wie spaart er nou nog flippo's op die leeftijd? En dan die verhalen van hem! *Gaap*"

Tinuzzz
"Ik ben ontzettend blij dat ik in zo'n leuk kamp zit! Iedereen is heel erg geïnteresseerd in mijn flippoverzameling! Ik geloof dat ik nu al 4x heb verteld over de Gratanius Maximus Lumonius! Jeweetwel, die ene flippo die licht geeft in het donker! Zo leuk vinden ze dat verhaal!"

Monique
"En dan die Gratanius Maximus nogwattius! Wat kan die man saai vertellen over zijn hobby's zeg!"


****************************************************

Spyder: Zeg jongens, ik denk dat ik mijn bedje maar eens in duik! Het zal morgen wel een zware dag worden, zo met die proef enzo!
Tinuzzz: Willen jullie dan niet nog een verhaaltje ..
Monique en Elise: Neee!!!
Tinuzzz: ... horen?

Op dat moment klinkt er een luide kreet. Het komt uit de zee vandaan! Iedereen kijkt verschrikt op! Wat is er aan de hand? Ook Luc en Hillo is de kreet niet ontgaan!

Luc: Wat de hell was dat?
Hillo: Laten we gaan kijken!

Iedereen rent naar het midden van het strand. Daar aangekomen kijken ze of iedereen er is...

Spyder: Jongens, maak jullie geen zorgen, volgens mij is iedereen aanwezig. We wachten gewoon rustig af! Ik ben dit gewend van die ene keer in 1944! Ook al was ik toen nog maar heel jong!

Dan merkt Antonio iets op...

Antonio: Jongens? Waar is Marloes?






Er valt een lange stilte. Iedereen is bang... Waar is Marloes? Van wie kwam de kreet? Hoe zal Hillo het nieuws van Lucs geaardheid opvangen? Zal de sfeer binnen beide kampen eindelijk wat beter worden?

Je leest het, in de volgende aflevering van...


MAYAGUANA

Luc

AFLEVERING 3
Vorige keer in MAYAGUANA
(Schuingedrukt staat wat er als het ware 'te zien' is):

Het kamp is verdeeld in 2 kampen. Kamp West, samengesteld door Luc, een Kamp Oost, samengesteld door Hillo. Luc: Ok, ik ga dan toch voor... Marloes! Marloes: Hoera!!  Spyder: En ik hoopte nog zo dat je wel wat meer van mijn verhalen horen wilde over de oorlog! Spyder word als laatste gekozen en krijgt hierdoor de zwarte stem bij de eerstvolgende eilandraad. Eenmaal aangekomen op het eiland krijgt de groep pas door dat er maar 1 kist is voor 2 groepen!  Hillo: Van mij mag het kamp van Luc alle rijst hebben! Dat lust ik toch niet! Elise: Ja, hallo! Denk eens niet alleen maar aan jezelf! Luc biecht iets op aan Hillo. Antonio zoekt contact met Marloes. Plots klinkt er een harde schreeuw. Antonio: Jongens? Waar is Marloes?


<Begin tune>



***************************************************

Spyder:
Het was echt een angstaanjagende schreeuw! En volgends mij was iedereen er!  Tenminste. Als ik me iedereen nog juist herinnerde.

Antonio:
Ik zag natuurlijk meteen dat Marloes er niet was.

***************************************************

Sjors: JONGENS! MARLOES IS ER NIET!
Evain: Mooi. Dat scheelt weer een eilandraad, haha.
Monique: Nouja! Volgends mij ben jij de eerste!
Sjors: Hier is geen tijd voor jongens. We moeten haar nú gaan zoeken!

De hele groep, behalve Evain, rent naar de zee toe. Geen Marloes te bekennen.

Antonio: Ze moet hier zijn! Dat kan niet anders!
Luc: Ik zie d'r anders nergens! Ze zal wel dode haarpunten hebben ofzo!
Hillo: Dode haarpunten?
Monique: Typisch iets voor vrouwen!
Tinuzzz: Volgends mij ligt ze daar jongens! Ik zie iets drijven!

Snel zwemmen Sjors en Antonio naar het drijvende object toe. Het blijkt Marloes te zijn. Plots schiet ze omhoog met een verschrikt gezicht en neemt een teug adem.

Marloes: Oh, hallo jongens! Oh. Is iedereen hier? Wat zijn jullie aan het doen?
Sjors: We hoorden een schreeuw... en.... We dachten.... Jij was je haar gaan wassen!
Antonio: Wat is er gebeurt?
Marloes: Ik? Geschreeuwd? Voor zover ik weet niet hoor! Hihi!
Elise: Huh? Maar.. Wat was dat dan? Ik heb het duidelijk gehoord!
Hillo: Ja... wij ook!
Luc: Nouja. Laten we nu allemaal maar gaan slapen. De zon is al lang onder!

Na dit mysterie volgde iedereen deze raad op, en ging onder de wol. De figuurlijke wol. Want op Mayaguana is geen wol.

's Ochtends is Spyder als eerste wakker. Ook Evain is snel uit de veren. Hij voelt zich niet zo lekker. Spyder daarentegen is zo fris als een hoentje!
De vrouwen besluiten dat ze even gaan vissen. Ze nemen de geïmproviseerde hengel mee, en gaan achter de rotsen staan.



***************************************************

Monique:
Ja, we zeiden dat we gingen vissen. Maar we gingen gewoon wat zonnen!


Elise:
Heerlijk! Even helemaal niks. Behalve het gezeur van Marloes. Maar dat viel wel mee gelukkig.

Hillo:
Ja ik vond het een heel goed initiatief van de meiden om te gaan vissen. Hopelijk hebben we een lekkere vismaaltijd vanavond!

***************************************************


Luc: Hillo. Zullen wij even de dieren gaan voeren?
Hillo weet niet of hij wel mee moet gaan. Hij gaat op zijn gevoel af en gaat toch mee.
Luc: Zeg. Even over wat ik gisterenavond zei he.
Hillo: Vertel op...
Luc: Nou. Ik had een dealtje gemaakt met Marloes. Wij zouden net doen alsof ik homo was. Maarre. Daar heb ik een beetje spijt van.
Hillo: WAT?
Luc: Ja. Nou ja. Het plan was om dus een paar mensen over te halen en zo een soort blok te vormen. Maar daar heb ik een beetje spijt van enzo.
Hillo: Wél een goed idee. Maar waarom zo?
Luc: Dat bedacht ik me dus ook. Maar goed, je weet nou hoe het zit!


Het is etenstijd op Mayaguana. Iedereen heeft honger en wacht in spanning op de vrouwen! De vrouwen komen terug. Maar. Zonder vis!


Marloes: Ja jongenssss!! Sorry! Maar het lukte gewoon niet! We hebben níks gevangen.
Elise: Dat is niet waar Marloes! Er viel een kokosnoot, en die heb ik wél gevangen!
Spyder: Ohjee. Dat word een kokosnootdieet voor vandaag!
Tinuzzz: He bah! Kunnen we niet wat rijst maken ofzo!
Hillo: Nee! Die bewaar maar tot dat ik weg ben!
Sjors: Ik vind het ronduit belachelijk Monique! Wat hebben jullie in godsnaam gedaan!
Monique: Ja we gingen gewoon vissen hoor!
Sjors: Dankje de koekoek. Daar geloof ik geen fluit van!

Er heerst een gespannen sfeer tussen de kampen.


***************************************************

Sjors:
Ja ik begrijp dat Marloes, uit ons kamp, niks vangt. Maar een vrouw als Monique? Nee! Dat hele kamp Oost is een en al onzin! Behalve Hillo en Tinuzzz.
Er heerst spanning tussen de beide kampen. De 2 kampen besluit eten te maken voor de hele groep. Rijst, tot teleurstelling van Hillo, en kokosnoot. Véél kokosnoot.

***************************************************

De volgende dag is het tijd voor de robinsonproef. Het kamp dat de proef wint hoeft niet naar de eilandraad. De groep arriveert op een soort renbaan. Een klimwand, legerkruipruimte en een diepe plas.

Angela: Vrienden. Het lijkt me duidelijk wat hier de bedoeling is.
EP: Het is de bedoeling dat beide kampen het parcours afleggen. Het kamp dat als eerste word aangetikt door het andere kamp heeft verloren en moet naar de eilandraad. Succes!

Na het startsein gaan beide kampen snel van start. Spyder en Monique uit Kamp Oost zijn wel wat trager dan de rest. Luc heeft, wat deze proef betreft, een goede keus gedaan aan Marloes. Kamp West haalt dan ook de andere groep steeds sneller in. Plotseling valt Monique met een smak van de klimwand. Iedereen is in schok.



***************************************************

Spyder: Het was een ramp! Net als in '45, zag ik hoe iemand van een grote hoogte naar beneden viel!
Marloes: Het was echt angstaanjagend. Het zag er heel erg uit, om haar zo te zien vallen.

***************************************************

Inmiddels heeft Kamp West het andere kamp aangetikt en heeft gewonnen. Kamp Oost moet naar de eilandraad.


Eenmaal terug op Mayaguana is iedereen in rep en roer. Wat er met Monique gaat gebeuren is onduidelijk. Marloes is hysterisch.

Marloes: Maar. Wat gaat er nou gebeuren? En.. en.. wat is er met haar aan de hand? en...en... WAAROM VERTELLEN ZE ONS NIKS? AARRRRGHHH!!!
Antonio: Loesje, rustig nou maar. Het komt allemaal goed. Zo'n hoge val was het niet.
Marloes: Ja..maar...maar!!

Een onrustige avond staat beide kampen te wachten. Kamp Oost is op weg naar de eilandraad.

EP: Een goedenavond deelnemers.
Angela: Vrienden. Wat ging er mis?

Elise: Ja. Dat lijkt me duidelijk Angelaatje.
Hillo: Nou ik denk dat we, qua fysieke kracht, duidelijk in de minderheid zijn!
Spyder: Ik ben zo fris als een hoentje!
Elise: Hadden we het over jou dan?
Spyder: Ja!
Hillo: Ja!

Angela: Goed. Dan gaan we nu over tot het stemmen. Tinuzzz. Zou jij willen beginnen?
EP: Voordat we beginnen. Er mag op Monique worden gestemd. Zij heeft haar stem al laten weten.

Tinuzzz loopt naar de stemurn. Hij doet zijn stem in de urn
Elise loopt naar de stemurn. Ze stemt op Tinuzzz: 'Omdat je zo'n vreselijk saaie verhaaltjes vertelt.'
Als ook Hillo heeft gestemt is Spyder aan de beurt. "Sorry Monique!"



Wat gaat er met Monique gebeuren? Zal het complot van Luc en Marloes invloed hebben op Hillo? Zal de zwarte stem van Spyder hem fataal worden? Wie moet er volgende week het spel verlaten?

Lees het volgende week, maand of jaar in

MAYAGUANA