Finale Opdracht: Documentenrace

Gestart door Sjors, september 10, 2006, 15:52:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Jullie hebben voor deze opdracht tot: Dinsdag 23:59

Iedereen kan zijn eerste document aanvragen via msn bij sjors

In de documenten staan hints en tips naar de wachtwoorden van andere documenten. Dus puzzel ze!

Sjors

Samenwerking en overleg is noodzakelijk. Dus doe zoveel mogelijk met zijn allen. Er zijn geen bonussen te verdienen

hillo

Goed, allereerst allemaal gefeliciteerd en welkom in de finale ;D
laten we maar in dit topic 'samenwerken en overleggen' ;)

ik was de eerste die m'n document aanvroeg.. zodra ik deze open, krijg ik een schermpje waarin ik een wachtwoord moet invullen. Dit wachtwoord heb ik niet, maar ik vermoed dat 1 van jullie die heeft!

@ Marloes: wat is er nou met de buikspreekpop van Bassie? :P

Marloes

Nou.. ik zal het je vertellen: :P

Ik had ook mijn document aangevraagd, en dat waren 28 pagina's :-\
Of naja,, op 2 pagina's stond maar wat  :P

Op de 1e verhaaltje over deze opdracht..
en op de laatste stond het volgende:
Wie? De buikspreekpop van Bassie? Ontvoerd?


Dat stond er.. kwee nie wa ik er mee aanmoet maja.. het stond er :P





hillo

#4
ok marloes

De buikspreekpop van Bassie is Charley!
Na veel gepruts is me gelukt het document met daarin het volgende te openen:


CiteerContact met mensen die minder antwoorden goed hadden op de test is belangrijk.

daarboven staat een plaatje van een kat.. misschien slaat dit op een kandidaat die zich vergelijkt met een kat? (bij het inschrijvingsformulier moesten we ook een foto bijvoegen van het dier waarmee je je vergelijkt)

dus

AFVALLERS! neem contact met 1 van ons op!


Deze heb ik al gevraagd:

- Robert
- Laura
- Kelvin
- Christien

Deze nog te gaan:

- Kim
- Anouk (maar die 2 lijken me niet :P )
- Marianne
- Fabian

vieffan


hillo

wat dus ook nog kan is dat het wachtwoord een naam van een afvaller is :P

vieffan

Citaat van: hillo op september 10, 2006, 17:15:10 PM
Goed, allereerst allemaal gefeliciteerd en welkom in de finale ;D
laten we maar in dit topic 'samenwerken en overleggen' ;)

ik was de eerste die m'n document aanvroeg.. zodra ik deze open, krijg ik een schermpje waarin ik een wachtwoord moet invullen. Dit wachtwoord heb ik niet, maar ik vermoed dat 1 van jullie die heeft!

@ Marloes: wat is er nou met de buikspreekpop van Bassie? :P

hoe vaak kan je proberen of maakt dat niet uit.

hillo

maakt niet uit ;)


maare, voor Marloes (en Mark) ff een update: We gaan best redelijk denk ik!

ik kreeg een document (hillo1), mijn wachtwoord haalde ik uit het document van Marloes!
marloes kreeg een open document (marloes1), de informatie leidde naar 'charley', het wachtwoord van hillo1!
ik opende mijn document, de informatie leidde naar 'marianne' (het was dus idd een naam van een afvaller ;) )
Jorg kon zijn document (jorg1) openen met 'marianne', de info leidde naar een nieuw document, hillo2. Ik kon hem aanvragen als ik dit op kon lossen:

CiteerGeef in maximaal 100 woorden aan waarom we jou wel/niet als mol moeten
kiezen. WEL : omdat ik eerlijkheid heel belangrijk vind lieg ik zelden daarmee kan ik de andere kandidaten op een dwaalspoor zetten
NIET :  omdat ik eerlijkheid heel belangrijk vind lieg ik zelden en daardoor val ik snel door de mand als molverdachte

het bleek dat Robert dat had ingevuld op z'n inschrijfformulier, en na 'robert' tegen sjors te hebben gezegd, kreeg ik mijn 2e document: hillo2

ik open hillo2 en via wat gepuzzel, geselecteer en vergroot, zijn 2 dingen duidelijk. Bovenaan het document stond dat we 2 woorden achter elkaar moesten plakken. Het eerste plaatje was:

CiteerWie won MO 1? +

het tweede plaatje was het logo van de PvdA.
dit leidt dus naar 'suzannepvda'

Mark kan zijn document (mark1) openen met dit wachtwoord.

Tot hier zijn we gekomen! Het volgende document kan worden aangevraagd door Jorg. Het document van Mark bestaat uit 2 delen. het 1e deel is een of andere rare omschrijving met www.nadertebepalen.nl erin.. wat we hiermee moeten weet ik nog niet ;), maar dit is waarschijnlijk het wachtwoord van jorg2! Jorg kan dit document waarschijnlijk aanvragen door het tweede gedeelte op te lossen en dat woord tegen sjors te zeggen. Ik ben zo vrij geweest dat alvast op te lossen :P het 2e gedeelte is een gedicht van 'Ali Albazzaz', dit is wsl wat je moet zeggen Jorg ;)

Zo, nou, wie me nu nog mollerig vindt, kan me wat! :P

Marloes

Goed gedaan hillo :)

Als ik het goed begrijp, hoef ik voorlopig dus nog niks te doen?

hillo

#10
ik ben weer verder!

marloes en ik hebben jorg2 ontvangen. het w8woord daarvoor was 'joost humme' (Dus met spatie ;) )
daar staat het volgende in:

CiteerMarloes en Mark kunnen hun 2e document nu aanvragen als ze zeggen: ABCDEF, molletje

45 31545 919 215221112










Zozo het blijft pret...?










Of toch niet?


www.dannyhoekstra.nl






Wat vliegt er nou weer rond?








Fantastisch?

als je die cijfers omzet in letters volgens 1=a, 2=b, enz. krijg je dit:

Citeerde code is 215221112
of 215221112 ook een woord is, ik weet het niet.. ik kom er iig niet uit.. misschien is dat gewoon wel de code :P
maar mark en marloes: dat moeten jullie dus zeggen!

succes!

vieffan

#11
ik ging ff puzzelen maar kwam enrgens op uit mss dat we de code om moeten draaien??

hillo

Christien is back in business :P leuk dat je wilt helpen ;)

hillo

Ik heb ondertussen alle documenten! Maar nu zit ik vast.. het schijnt dat ik hints kan kopen, maar dat wil ik niet té snel doen.. Maar er is een probleempje: i'm on my own.. Mark is ziek en Marloes kan niet meer op de computer.. Jorg!! Waar ben je! :P

Jorg

Citaat van: hillo op september 12, 2006, 21:12:31 PM
Ik heb ondertussen alle documenten! Maar nu zit ik vast.. het schijnt dat ik hints kan kopen, maar dat wil ik niet té snel doen.. Maar er is een probleempje: i'm on my own.. Mark is ziek en Marloes kan niet meer op de computer.. Jorg!! Waar ben je! :P
jij bent reailygeil, ik kijk dan weer sport op dat sorot tijdstippen :P
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?