De Mollenstreken(en anti-mollenstreken, op verzoek van Hillo)

Gestart door LC, september 15, 2006, 17:54:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

LC

Opdracht1:
Helemaal niks uitgevoerd, ik heb mijzelf niet in de groep van 3 neergezet, maar gewoon van buiten Christien proberen te beïnvloeden en bij alles zo lang mogelijk tijd rekken

Opdracht 2: Jullie gingen zelf de fout in. Wilde zwarte envelop, maar werd voor me neus weggekaapt. Heb toen maar de Oranje envelop genomen, omdat die mij het moeilijkst leek, toen het antwoord er was wilde ik zolang mogelijk wachten, maar Antonio postte al de volgende vraag zodat jullie verder konden

Opdracht 3: De Arie Haan mollenstreek, terwijl iedereen druk aan het overleggen was postte ik achteloos Arie Haan terwijl het overduidelijk Foppe was. Daarbij werd ik geholpen door goeie vriend Hillo die in zijn enthousiasme te vroeg postte.

Opdracht 4: Ik heb Mooi weer de Leeuw natuurlijk helemaal nooit gezien, het was voor mij alleen maar een reden om weg te blijven van MSN, omdat de stream daar zogenaamd langzamer door zou lopen, nu heb ik een vrij goeie verbinding en is dit natuurlijk bullshit. Toen ik de vragen had aangevraagd heb ik gewoon met Antonio aan het overleggen geweest hoeveel goed ze mij zouden geven, 2 leek mij een mooi getal, omdat ik al had aangeven de Leeuw te haten en ik hier best weg mee zou komen.

Opdracht 5: Jullie hebben me echt een hele leuk tijd gegeven met deze opdracht, iedereen zat maar te bitchen over wie er eerst zou gaan posten en als het moment daar was postte twee mensen tegelijk. Heerlijk  :) Wat ik niet begrijp is waarom niemand het bericht zag dat er bericht kwam als er al gepost was. Bij elk bericht dat ik deed kreeg ik dat bericht, maar natuurlijk postte ik gewoon door. En jullie dus ook

Opdracht 6: Spannend hoor, bank beroven.  :) Leuk dat vrijwel iedereen zijn lijstjes had weggegooid. Terwijl jullie op zoek waren in jullie geheugen kon ik me verkneukelen want jullie lijstjes stonden gewoon voor mijn neus in een document. Lekker makkelijk. Jullie maakten mij het wel heel makkelijk, ik hoefde alleen maar in te grijpen als jullie het net ietsjes te goed deden

Opdracht 7: Jorg alweer een vrijstelling, het is niet te geloven. Gewoon niet gegokt.

Opdracht 8: De ruzie tussen Jorg en Hille laait op, alleen maar in mijn voordeel. Beetje Jorg verdacht proberen te maken door zijn overkill aan bonuspunten.
"geef Mark toch gewoon zo'n shekkeltje joh...   " Leuke opmerking van Hillo, magoed, ik heb het nooit nodig gehad
Wel gegokt, gewoon op Pinkpop, dat viel niet op, tenminste, kreeg geen heftige reacties(behalve Hillo natuurlijk  ::)en een leuke mol-actie   500 uit de pot, heb er geen problemen mee gehad

Opdracht 9: Bedankt voor het verpesten van mijn toetsenbord jongens, ben een tijdje geweest mijn toetsenbord schoon te maken omdat ik mijn drinken uitproestte van het lachen toen ik las dat ik als grootste vertrouwenspersoon werd gekozen. Zeer Sympathiek  ;D
Natuurlijk verdeelt onder mijn maatjes Marloes en Hille, natuurlijk omdat Hille niet de geliefste persoon was en daarom niet veel mensen het er mee eens zouden zijn. Ik postte dat ik het ermee eens was, maar natuurlijk was dat al na de deadline. "wist ik veel"  :)

Opdracht 11: Ik snapte werkelijk geen fuck van deze opdracht. Gewoon maar 1 keer gegokt, ik voelde me een slecht molletje  :(  Toch wel 4 jokers voor mijn rekening. De ruzies laaiden op, alleen maar in mijn voordeel  :)

Opdracht 12: Hillo probeerde me uit de tent te lokken geloof ik, zoals hij dat al vaker probeerde met ellenlange kruisverhoren. Zijn lijstje geven zodat ik alles goed zou hebben, ik heb gezegd erover na te denken. Na navraag bij Sjors hoorde ik dat de deadline niet verschoven was. Slimme truuk Hillo. Ik heb van Hillo gewoon een geldliefhebbende gast gemaakt. Helaas had ie het best goed voor met de mensheid.

Opdracht 13: Wist gewoon echt de fragmenten niet, maar geprobeerd Jorg weer verdacht te maken doordat hij de opdracht met vrijstelling had. Beetje zeiken over  het download-limiet. Geen geld in de pot. Love being a mole  :)

De Finale-opdracht: Ik had grootste plannen, wachtwoorden veranderen van mijn documenten. Links in de documenten veranderen, alles om het spel af te sluiten in een knaller zoals George. Helaas knalde er iets anders in. De ziekte, ik heb 3 dagen in bed gelegen en bij gebrek aan een laptop vrijwel niks kunnen doen. Ook had ik die ene keer dat ik er wel was internet-problemen. Serieus waar. Gelukkig was de opdracht niet geslaagd.

Tot zover mijn streken, maar daar blijft het niet bij. Ik heb namelijk zelf ook wat hints achter gelaten


LC

#1
De hints

De Mailtjes:
In totaal heb ik jullie 2 mailtjes gestuurd: Deze mailtjes waren alletwee hints naar mijn identiteit. In het eerste mailtje was het onderwerp Reimerswaal, als je dit intypte op google kwam je op een site waar 27590 kwam. Mijn geboortedatum  :) In het mailtje stond een songtekst

Clock is ticking while I'm killing time
Spinning all around
Nothing else that you can do
To turn it back

Wicked partnership
In this crime
Ripping off the best
Condescending smile

Trying to forget
- Wasting my time
We're falling right through
Lying to forget
- Telling more lies
We're raising our truth

Go on and tease me

Clock is ticking while I'm stealing time
Can't you turn it back?
Stop the cycle
Let it free
Run away

Silent Sneaking
Along my Path
Rugged the Road
But we feel it
Like we're flying

Trying to Forget
- Wasting my time
We're falling right through
Lying to forget
- Telling more lies
We're raising our truth

Dit nummer heet Our Truth van de groep Lacuna Coil, neem de eerste twee letters van de bandnaam en je komt uit op LC.  :) Stom was dat ik dit mailtje vergeten was te sturen naar Christien. Mollen maken soms ook fouten

LC

Het tweede mailtje had als onderwerp Duinkerken, dit slaat op de Tweede Wereldoorlog. Mensen die mij een klein beetje kennen weten dat ik een WWII-buff ben. En waarom Duinkerken? Op 27 mei trokken de Engelsen zich terug uit de haven van Duinkerken, 27 mei is natuurlijk mijn geboortedag.
In het mailtje stond weer een songtekst:

Hey, Miss Murder can I
Hey, Miss Murder can I
Make beauty stay if I
Take my life?

With just a look they shook,
And heavens bowed before him.
Simply a look can break your heart.

The stars that pierced the sky
He left them all behind
We're left to wonder why
He left us all behind

Hey, Miss Murder can I
Hey, Miss Murder can I
Make beauty stay if I
Take my life?

Dreams of his crash won't pass
Or how they all adored him
Beauty will last when spiraled down

The stars that mystify
He left them all behind
And now his children cry
He left us all behind

Hey, Miss Murder can I
Hey, Miss Murder can I
Make beauty stay if I
Take my life?

What's the rift that twists within this furthest mystery?
I would gladly bet my life upon it
At the cost you love your ray of light will fizzle out
Without hope
When the empty sand just flowing through our empty skin
Ever searching for what we were promised
Reaching THROUGH THE COLD AND RAIN we'LL never let go
They won't ever let us PUT our filthy hands upon it

Hey, Miss Murder can I
Hey, Miss Murder can I
Make beauty stay if I
Take my life?

Hey, Miss Murder can I
Hey, Miss Murder can I
Make beauty stay if I
Take my life?

Dit nummer is van AFI en heet Miss Murder(download het niet, het zuigt) als je de eerste letters van de titel kijkt krijg je MM, wat staat voor Mark van der Meulen, mijn volledige naam.

LC

De Avatar: Ik zag al ergens in de bar staan, de hint van de avatar. Als je rechtsklikte op de avatar van de mol en naar eigenschappen gaat stond daar vaak iets dat naar mij wees, de overduidelijkste volgens mij was toch wel kramsimaannijmmaanegaan oftewel aangenaammijnnaamismark. Leuk he  ;D

En een van de overduidelijkste is toch wel het woordje Ciao, in elk gesprek wat ik heb op msn eindigde ik met ciao. Zo deed de mol en ik in mijn biechten. Het leuke vond ik toch wel dat zowel Marloes als Hillo en nog wat meer mensen dit ook deden in hun biechten  :)

Ik heb echt een geweldige tijd gehad en had me echt geen leukere kandidaten kunnen voorstellen om dit spel mee te kunnen spelen, vooral Hillo waardeer ik echt omdat hij zo'n goeie afleider was  ;) En tegen Hillo wil ik ook graag zeggen: "Wat ben je een ongelooflijke klootzak" voor al die ellenlange kruisverhoren van je.
Maar natuurlijk ook een groot bedankje aan al die mensen die meededen en aan al die mensen die aan dit hebben meegewerkt. Ik heb genoten. Het woord is aan Hillo, die nog graag zijn anti-mollenstreken wilde posten. Hillo ga je gang.

Was getekend,

Mark/LC/Molletje 7

Ciao

LC

Opdracht 10 vergeten: Opdracht kon je niet echt mollen met iemand anders, maar heb nu ook gewoon alles besproken met de vragensteller over hoeveel ik er goed zou hebben

hillo

De anti-mol streken van Hillo

Ik wist al vrij snel dat Mark de mol moest zijn. Daarom heb ik hem in zijn sabotages proberen te hinderen! Al vanaf test 1 stemde ik op hem (met uitwijkmogelijkheden richting Jorg en Robert, die ik halverwege week 2 liet vallen). Jullie vragen je misschien af waarom ik zoveel dingen fout deed en zo superactief (en zo nu en dan ook behoorlijk irritant :P ) was. Dit heeft hier allemaal mee te maken gehad! Van het begin af aan is het nooit mijn bedoeling geweest verdenking op me te krijgen (dit was slechts een mooie bijkomstigheid!). Wel is het mijn 'missie' geweest, de verwarring zo groot mogelijk te maken over wie dan wél de mol was! Hierbij kwam goed van pas dat Jorg af en toe zo geweldig daarop inspeelde! Want als iedereen zou denken, daar is die Hillo weer met z'n vreemde acties, hij is zo NIET de mol.. dan zouden de dingen die Mark uithaalde veel minder opvallen! Immers, wie zou er op de kleine dingetjes letten als er zo irritant gedaan wordt over grootse dingen?! Besef dus goed dat ál mijn acties en irritant gedrag gedeelte waren van mijn tactiek. Ik heb niets, maar dan ook niets gedaan zonder er eerst goed over na te denken! (ook al mijn complotjes waren hier onderdeel van)

Zoals ik al zei, heb ik Mark proberen te hinderen in zijn acties. Hieronder zal ik dit per opdracht vertellen :P

Opdracht 1, Kennismaking: Ik wist hier niet dat Mark de mol was, lijkt me ook erg lastig aangezien ik nog niet eens wist dat hij mee deed! :P

Opdracht 2, Enveloppen: Hier viel me al meteen op dat Mark verdacht gedrag vertoonde. Hij vroeg zijn envelop aan en verdween meteen offline! Toen Jorg een fout antwoord gaf op Marks envelop en Mark weer online kwam, heb ik gauw het goede antwoord erachteraan gegeven zodat hij daar in ieder geval niet op kon inspelen.

Opdracht 3, Wie is wie??: Bij het hele Arie Haan gebeuren wist ik vrij zeker dat Mark de mol was. Ik bedoel, Arie Haan komt uit de tijd van Robert.. Voor een jongen van 16 zou het toch veel logischer zijn om Foppe de Haan te gokken! Daarna heb ik hem expres niet meer betrokken in de overleg-msn gesprekken en als hij erom vroeg of die er waren loog ik simpelweg!

Opdracht 4, Survival of the Fittest: Ik had graag bij Mark in het groepje willen zitten, toen dit niet gebeurde heb ik hem op msn aangesproken en hem helemaal uitgehoord over zijn programma. Als hij namelijk op mijn vragen kon antwoorden zou het extra opvallen als hij weinig punten haalde! Helaas ging hij hier niet echt op in.. Verder kon ik niet zoveel doen!

Opdracht 5, Het klokje: Vlak voor deze opdracht had ik een complot gesloten met Mark en Marloes. De reden dat ik dat met Marloes deed was (toen) omdat ik haar er uit wilde werken. Met Mark had ik echter hele andere plannen. Doordat hij niet door de mand kon vallen kon hij niet zeggen dat hij wist dat ik hem verdacht, en moest hij telkens weer liegen over zijn zogenaamde verdenkingen! Bij opdracht 5 kwam dit erg goed van pas! Ik vertelde hem dat ik zo'n beetje iedereen verdacht behalve hem! Iedereen postte maar raak, en ik deed lekker mee. Mark daarentegen heeft niks gepost.. Ik weet niet of dit kwam door wat ik gedaan had, maar het kwam wel goed uit!

Opddracht 6, Bank of Amsterdam: Ik was aanwezig toen we de pinpassen gingen verdelen en de groepsindeling gingen maken, Mark niet. Dit kwam goed van pas, want zo heb ik ervoor kunnen zorgen dat Mark geen pinpas in handen kreeg! Daardoor viel hij een beetje buiten de opdracht en kon hij niets doen wat het pinnen betreft!

Opdracht 7, 5 koffers, 4 cijfers: Hier had ik al het vermoeden dat Mark niet erg actief mee zou gaan doen en we niet op hem konden rekenen. Het enige wat ik kon doen was me volledig inzetten en zo heb ik een koffer met € 5000,- weten te openen!

Opdracht 8, Wat hoor ik nou?: Ik had vantevoren bedacht dat de mol een laag cijfer zou kiezen. Waarom weet ik niet, maar dat dacht ik gewoon :P. Daarom ging ik ook voor een laag cijfer, en wel de 0. Ik hoopte dat ik zo verdacht zou zijn dat andere medespelers ook voor een laag getal zouden gaan zodat er voor Mark (die toen niet online was) alleen nog maar hoge over zouden blijven! Helaas was dat niet zo en kon hij gewoon het cijfer 1 kiezen. Achteraf bleek het niet zoveel uit te maken..

Opdracht 9, Vertrouwenspersoon: Dit vond ik echt een geweldig leuke opdracht! Ik had Mark erg hoog staan op mijn vertrouwenslijstje (nr 1 zelfs) en wist van Mark dat hij dat ook had. Het leek me wel interessant om de mol op een speciale positie te zien, dus ik heb Marloes overgehaald Mark ook heel hoog te zetten (ik had haar hier al verteld over mijn verdenking richting Mark en Marloes zat ook op Mark hierdoor) en zo werd hij de vertrouwenspersoon! Het was natuurlijk logisch dat hij de punten onder mij, marloes en zichzelf zou verdelen, maar dan zouden we de meerderheid niet krijgen! Wat ik toen heb gedaan is een klein complotje met Christien sluiten! Ik beloofde haar dat als zij de verdeling zou goedkeuren, ze een bonuspunt zou krijgen van mij. Dit deed ze. Ik, Marloes en Christien hadden nu goedgekeurd, en aangezien Robert ervanuitging dat Mark automatisch zijn goedkeuring gaf en de deal dus door zou gaan, keurde hij ook goed! Hierdoor haalde we door het dealtje met Christien dus net aan de meerderheid en wonnen we geld!

Opdracht 10, Wie is de mol...: Hier ging ik volop voor de vrijstelling. Ik en Jorg gingen de indeling maken van wie welke serie zou krijgen. Ik overtuigde Jorg ervan dat ik en Robert 4 series moesten krijgen, zodat Mark minder kon verpesten. Verder heb ik hem bewust bij MO geplaatst, omdat hij hier veel te maken mee heeft gehad en het dus erg zou opvallen als hij weinig punten zou halen!

Opdracht 11, Wie is ... de Wereldkampioen?: Ik probeerde Mark steeds te dwingen wél een gok te wagen. Uiteindelijk heeft hij dit ook gedaan. Dit bleek minder goed uit te pakken dan ik hoopte, want er ging alleen maar meer geld af van de pot.. (asjeblieft Mark :P )

Opdracht 12, Wat? Nee!: Dit was erg stom van ons molletje. Ik had namelijk de opdracht gekregen, om Robert alle goede antwoorden te laten geven, en Mark alle fouten! Dan zou ik een vrijstelling krijgen. Vandaar dat ik Mark mijn lijstje stuurde met alle foute antwoorden! Mark wist niet van mijn geheime opdracht af, en heeft dit lijstje niet eens bekeken! Erg jammer Mark, want zo had je een perfect excuus gehad voor je mollenstreek! Ik heb hem hier dus niet geprobeerd te hinderen, maar juist te helpen! :o

Opdracht 13, Jorgs muziekfeest: Van Mark konden we wederom niet veel verwachten, maar zodra hij online was heb ik hem meteen alle fragmenten toegestuurd. Hij heeft dit helaas makkelijk kunnen afschudden door plotseling weer offline te gaan met het excuus "stomme msn!"

Opdracht 14, Documentenrace: Hier heb ik heel erg bij Sjors lopen zeuren om, zodra Mark er maar eventjes niet was, zijn documenten te mogen ontvangen ("want anders schiet het niet op!") Zo kon ik er zeker van zijn dat hij niet met die documenten zat te klooien en hadden we zijn bijdrage niet echt meer nodig. Helaas is deze opdracht nét mislukt, maar niet dankzij ons (zieke :() molletje! :P

Mark, het was geweldig om jou zo te bedriegen via msn en al die kruisverhoren te doen :P Hopelijk vond je het net zo leuk als ik :P

Top gedaan jongen!

vieffan

grappig hoe je al vanaf het begin door had dat hij het was en hem ook egt dwarsboomde :P

allebei hebben jullie het egt top gedaan  vooral mark,   heb respect voor je :P  hele tijd hillo achter ja reet aan die al je fouten probeert te herstelle n:P

hillo

Dat van dat Ciao klopte inderdaad :P Ik vond het zo erg opvallen dat ik besloot ook mijn biechten maar te gaan eindigen met Ciao, zodat er nog twijfel was tussen mij en Mark.. Verder heb ik er ook hints in gepropt die leiden naar mezelf, neem bijvoorbeeld opdracht 11:

Citaat van: hillo op juni 13, 2006, 23:04:12 PM
Helaas, allebei verloren!
Dan gaat er dus geld uit de pot____Balen mocht ik de mol niet geweest zijn  :-\

bekijk het 2e gedeelte underscores eens goed, dan zie je duidelijk de volgende zin staan:

Citeermocht ik de mol niet geweest zijn

Hetzelfde grapje deed ik nog een keer die opdracht:

Citaat van: hillo op juni 14, 2006, 23:04:29 PM
:o onee! weer 1000 euries verknalt___ :o en dat terwijl ik die jokers niet eens nodig heb gniffel, heerlijk, dat molzijn :o

Citeergniffel, heerlijk, dat molzijn

In biecht 5 zette ik het volgende:

CiteerVoorlopig zit ik nog veilig, met mijn Freepass. Freepass, dat doet me denken aan iets.. Doe met die info wat je wil ;)

Dit sloeg uiteraard op de muzikale hint: Freedom!


Al deze hints leiden natuurlijk niet naar de mol, maar naar mij.. In de hoop dat iemand ze zou ontdekken en zo weer van Mark als mol af zou gaan! Alles voor de overwinning natuurlijk! :P

vieffan

gemeen :P  maar als ik dat had zien staan ahd ik ged8  tja dat zou een mol nooit doen.  maar dat is me dus nooit opgevallen :P

hillo

Ons echte molletje had de écht goed verstopte hints! Hoe je die ooit bedacht hebt is me een raadsel, maar ik vind ze echt supergoed verzonnen!

LC

Citaat van: hillo op september 17, 2006, 16:20:26 PM
Ons echte molletje had de écht goed verstopte hints! Hoe je die ooit bedacht hebt is me een raadsel, maar ik vind ze echt supergoed verzonnen!

Dat is het voordeel van een creative mind. Ik verzin heel snel dingen en ben ook al gelijk begonnen met hints maken toen ik kreeg te horen dat ik de mol mocht spelen. Lacuna Coil had ik gelijk als potentiële tip. Wat trouwens ook ergens heb gedaan is de eerste paar dagen contstant het woord mol met hoofdletters gaan schrijven.

hillo

Al die tips die je gaf waren bevestiging voor mij, ik verdacht je echt ontzettend na dat Arie Haan gedoe :P