Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Saskia [Verliezerseiland]

Gestart door Marloes, november 17, 2007, 23:04:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marloes

Saskia



Naam & Voornaam : Moll, Saskia

Leeftijd : 27

Kleur ogen : Blauw

Kleur haar : Bruin-blond

Aantal kinderen : /

Hobby's : Reizen, tennis en mijn hondje Brandy

Aantal kg vermagerd tijdens de expeditie : 10 kg

Lievelingsgerecht : Gamaba's in een knoflook-kokossaus

Lievelingsdrank : Een lekker koud biertje

Lievelingskleur : Rood

Lievelingsvoorwerp : Mijn backpack

Waarom heb je deelgenomen aan dit programma? Expeditie Robinson, toen ik die woorden hoorde, begon alles in mijn lichaam al te kriebelen. Al vanaf het eerste moment dat Expeditie Robinson op de televisie kwam, wilde ik eraan mee doen. Alles maar dan ook echt alles trekt me aan in dit programma. Het feit dat je alle luxe achter je laat en op een onbewoond eiland gaat zitten met een groep wildvreemden, het spel element dat gespeeld moet worden, dat je je eigen eten moet gaan zoeken/vangen etc. Gewoon de combinatie van dit alles maakt het een geweldig programma. Met grote teleurstelling, verontwaardiging en enorm boos zag ik meerdere kandidaten er vorig jaar uitstappen, omdat ze het niet trokken. Natuurlijk is het zwaar en heb je honger, maar dat weet je vantevoren! En daarom gaf ik me weer op als kandidaat voor Expeditie Robinson. Ik wilde er weer een spannende Expeditie van gaan maken. Opgeven komt niet in mijn woordenboek voor! Het rollenpatroon doorbreken en laten zien dat een vrouw ook vissen kan vangen en kokosnoten kan openen!

Zijn jouw verwachtingen omtrent het programma uitgekomen? Ja en Nee. Dit jaar was het natuurlijk een hele andere expeditie dan andere jaren. We begonnen niet met 16, 18 of 20 kandidaten. Maar gewoon met 100!! Dit maakte de expeditie natuurlijk heel anders. Pas vanaf de laatste 25 dagen werd het de traditionele Robinson zoals ik die kende! Ook hoopte ik een keer mezelf tegen te komen tijdens de expeditie. Of mezelf eens te overtreffen. Dat je lichaam er bijvoorbeeld helemaal doorheen zat fysiek en dat ik dan een soort knop kon omzetten en gewoon nog eens een topprestatie kon leveren. Die knop heb ik helaas niet gevonden bij mezelf. Maar de proeven, het eten zoeken en de 'psychologische rollercoaster' waar iedereen het altijd over heeft tijdens Expeditie Robinson voldeden helemaal aan de verwachtingen!! Ik vond het geweldig om echt afhankelijk van de natuur te zijn en al je eten echt zelf te moeten vinden. Een super mooie ervaring om dat eens mee te mogen maken!

Wat heb je geleerd tijdens de expeditie? Ik heb veel over de planten (en welke wortels er eetbaar zijn, maar zeker ook niet eetbaar zijn), bomen, vissen en schelpen die in Maleisie voorkomen geleerd tijdens de expeditie. De meest gekke dingen gegeten zoals de lip van een vis, sluitspieren, enz. Over mezelf heb ik geleerd dat ik een positieve, krachtige vrouw ben die mentaal erg sterk is. Ook geniet je nu veel meer van de kleine dingen in het leven. En vooral van het lekkere eten dat er elke dag op je bord ligt! En natuurlijk ben ik er achter gekomen dat mijn vriendin veel meer voor me betekent dan ik ooit gedacht had.

Wat is jouw levensdoel, jouw levensmotto? Geniet van elke dag en probeer alleen dingen te doen in het leven die je leuk vindt. Ook probeer ik altijd het positieve van iets in te zien.

Bron: Robinsonfan.be

Yanniick

Oa ik haat haar :S

Gewoon hoe ze deed toen er werden uitgekozen bij wie er in het team kwam was ze helemaal bezig van ik moet en die andere hadden gewoon geluk enzo  >:(