Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Aflevering 3

Gestart door hillo, januari 18, 2008, 11:17:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

Nadat Annette vertrokken was kregen de kandidaten opnieuw de kans topito's te pakken. Elk mocht één keer pakken. Daarna moesten ze een zo lang mogelijke zin maken door zichzelf aan elkaar vast te ketenen op het moment dat ze, met bordjes op buik en rug, elkaar tegen kwamen. Er werd geld verdiend, dus waar was de mol?

Toen konden we tijdens een spannende achtervolging in een maïsveld zien hoe er, na het goede werk van de voorbereiders, slechts €500,- verdiend werd voor de pot. Regina en Coen werden gevangen met veel geld in hun bezit. Heeft de mol niets gedaan? Liet de mol zich vangen met geld? Liet de mol anderen vangen met geld? Verdiende de mol geld?



Georgina wist het allemaal blijkbaar niet, want zij was de derde die het spel moest verlaten. Nog twee vrouwen over! Is de mol deze keer een man?

hillo

Echt jammer van Georgina :( Zij was leuk, gezellig, vrolijk, grappig, en nu is ze weg :( Máár, ik heb goede hoop dat ze terugkomt! ;D

Verder: Pieter-Jan heeft gezegd dat hij vanaf aflevering 3 wist wie de mol is. Hij 'moest dat weten voor een opdracht'. Ik kan slechts 2 personen bedenken die hiervoor in aanmerking komen:

Dunya: bij de topito-opdracht bleef ze als laatste over. Wist Pieter-Jan dat hij moest wachten met het bakje met de meeste topito's tot slechts de mol daar nog stond? Aan de andere kant, Dunya riep wel vaak dat ze de topito's wilde. Alleen wel altijd te laat volgens PJ. Deze mogelijkheid vind ik persoonlijk minder sterk dan de volgende:
Edo: bij de zin-opdracht had hij het bordje met het woordje Mol. Als dit een hint is, moest Pieter-Jan er voor zorgen dat alleen Edo dit bordje kon pakken en dus wordt het bordje pas aan de reeks toegevoegd op het moment dat Edo een bord mag kiezen. We konden volgens mij zien dat Edo NIET de eerste was die een bordje kwam halen. Daarbij wisten de kandidaten (naar aanleiding van de biecht van Joris: "Blijkbaar was ik als een van de laatsten, dus ik moest niet het eindwoord pakken.") niet als hoeveelste zij het dorp in gingen. De eerste zou in dat geval dus gewoon zeven bordjes gezien hebben en moet gedacht hebben: "ok, ik ga als tweede." terwijl in werkelijkheid gewoon een bordje ontbrak.

Bij de opdracht in het maïsveld zie ik geen reden waarom PJ moet weten wie de mol is...

hillo

Ik heb een nieuw lijstje gemaakt ;D

1. Edo
2. Dunya
3. Dennis
4. Patrick
5. Coen
6. Regina
7. Joris
8. Georgina (mocht ze terugkomen)

hillo

Gisteravond keken er 1.417.000 mensen naar Wie is de mol :o ;D Het gaat echt supergoed zo ;D

poltergeist

Ik zit nog steeds op Dennis, bij gebrek aan betere mollen.

Ok, je hebt Patrick. Maar die doet echt ALLES verkeerd en daar wordt ZO HARD op ingezoomd dat de makers vast willen dat iedereen op Patrick zit.

Dus: ik denk Dennis maar vermoed Patrick  ;D

Maar Stiekem heb ik het gevoel dat het Coen is...

Marloes

Mijn lijstje komt nog, maar:

Ik vind Patrick ook iets te verdacht :P
Edo wordt wel erg verdacht door de theorie van hillo ;D
Maar.. wie had dat bordje op zijn nek met zie kandidaten?


hillo

Citaat van: marloes op januari 18, 2008, 15:10:32 PM
Maar.. wie had dat bordje op zijn nek met zie kandidaten?

Regina of Coen dacht ik. Het bordje zat in ieder geval bij de eerste twee kandidaten die elkaar vonden: zie die

hillo

Citaat van: hillo op januari 18, 2008, 11:31:32 AM
Verder: Pieter-Jan heeft gezegd dat hij vanaf aflevering 3 wist wie de mol is. Hij 'moest dat weten voor een opdracht'. Ik kan slechts 2 personen bedenken die hiervoor in aanmerking komen:

Dunya: bij de topito-opdracht bleef ze als laatste over. Wist Pieter-Jan dat hij moest wachten met het bakje met de meeste topito's tot slechts de mol daar nog stond? Aan de andere kant, Dunya riep wel vaak dat ze de topito's wilde. Alleen wel altijd te laat volgens PJ. Deze mogelijkheid vind ik persoonlijk minder sterk dan de volgende:
Edo: bij de zin-opdracht had hij het bordje met het woordje Mol. Als dit een hint is, moest Pieter-Jan er voor zorgen dat alleen Edo dit bordje kon pakken en dus wordt het bordje pas aan de reeks toegevoegd op het moment dat Edo een bord mag kiezen. We konden volgens mij zien dat Edo NIET de eerste was die een bordje kwam halen. Daarbij wisten de kandidaten (naar aanleiding van de biecht van Joris: "Blijkbaar was ik als een van de laatsten, dus ik moest niet het eindwoord pakken.") niet als hoeveelste zij het dorp in gingen. De eerste zou in dat geval dus gewoon zeven bordjes gezien hebben en moet gedacht hebben: "ok, ik ga als tweede." terwijl in werkelijkheid gewoon een bordje ontbrak.

Bij de opdracht in het maïsveld zie ik geen reden waarom PJ moet weten wie de mol is...

Aanvulling op deze theorie:

Georgina: bij de executie is PJ verteld dat haar naam als laatste moest, zodat ze haar ding kon doen. Ze komt terug in aflevering 4 en blijkt uiteindelijk de mol te zijn. Ook in het gesprek op het einde met Georgina was PJ op de hoogte en is er een mooie scène neergezet.

Citaat van: hillo op januari 18, 2008, 17:15:33 PM
Citaat van: marloes op januari 18, 2008, 15:10:32 PM
Maar.. wie had dat bordje op zijn nek met zie kandidaten?

Regina of Coen dacht ik. Het bordje zat in ieder geval bij de eerste twee kandidaten die elkaar vonden: zie die

Heb even teruggekeken en het is Coen. Maar wat is daarmee dan? :P

poltergeist

Citaat van: hillo op januari 18, 2008, 21:35:41 PM

Aanvulling op deze theorie:

Georgina: bij de executie is PJ verteld dat haar naam als laatste moest, zodat ze haar ding kon doen. Ze komt terug in aflevering 4 en blijkt uiteindelijk de mol te zijn. Ook in het gesprek op het einde met Georgina was PJ op de hoogte en is er een mooie scène neergezet.

Wrm moest ze dan als laatste? Ze kon toch ook als 3de rood scherm krijgen?

hillo

Misschien dat er een hint in zit ofzo. In ieder geval kon ze dan zeggen van: "ooooo, jaaaaa, ik wist het.. Oh, misschien gaat er wel niemand uit, dat zo ook leuk zijn! Ja, zie je! Ik ga weg. Ooh ja. Jammer. Helaas. Nouja, lekker geluncht :) " Best leuk als je dat als mol mag spelen :P

Marloes

Citaat van: hillo op januari 18, 2008, 21:35:41 PM
Heb even teruggekeken en het is Coen. Maar wat is daarmee dan? :P

Zie kandidaten, dus ik ben geen kandidaat, maar de mol :P
Alhoewel ik Edo´s bordje verdachter vindt, is dat ook nog een mogelijkheid voor de mol.

poltergeist

Maar we weten de mol nu toch?

"en het dorp saboteert"

Das toch een bekentenis?