Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

"De Italiaanse droom"

Gestart door WIDMJokertje, maart 25, 2008, 20:08:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

WIDMJokertje

Het is inmiddels al 4 afleveringen bezig:
De Italiaanse droom!

Strijden om een B&B in Italië
In De Italiaanse Droom worden drie maanden lang vier stellen gevolgd die dezelfde droom hebben: een eigen Bed & Breakfast in een pittoresk Italiaans dorp.

De Italiaanse Droom geeft de koppels samen één Bed & Breakfast, maar deze moet nog wel opgeknapt worden. Samen zijn de koppels verantwoordelijk voor het verbouwen van het pand, het inrichten en uiteraard ook de ontvangst van de gasten.


De jury
De koppels worden beoordeeld door een deskundige jury die bestaat uit een italiaanse aannemer, kokkin en taallerares. Deze vakjury beoordeelt de stellen op de kwaliteiten die nodig zijn om een B&B te runnen. Dit doen ze door middel van wekelijkse opdrachten. Ook zullen de gasten van het Bed & Breakfast de verschillende koppels beoordelen.

Il consiglio
Wat de stellen echter niet weten is dat uiteindelijk het dorp zelf een grote rol speelt bij de beslissing wie er blijft. Speciaal voor de Italiaanse Droom is er namelijk een speciale dorpsraad 'il consiglio' opgericht. Deze bestaat uit 9 personen uit het dorp, waar o.a. de bakker, de kruidenier, de uitbaatster van het dorpscafe en de dorpsburgemeester deel van uitmaken.

Zij komen iedere week bij elkaar om samen te praten over de 4 nieuwe stellen en ook te bespreken wie het beste bij hun in het dorp past. De deelnemers komen pas na een aantal weken achter het bestaan van deze dorpsraad...

Wat valt er te winnen?
Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.

bron: deitaliaansedroom.kro.nl

De 4 Stellen:
Jon en Jeroen

Jeroen is 44 jaar en Jon is 43 jaar. Ze zijn gelukkig getrouwd en hebben twee kinderen: Jelle is 19 en Sanne 21 jaar. Ook hebben ze 2 katten.
Jon is verpleegkundige en Jeroen werkt als interim manager in de zorg. Ze wonen in Hilversum in een oud herenhuis, dat ze eigenhandig opgeknapt en met veel liefde ingericht hebben.

Karim en Carlijn

Carlijn Hermes is 33 en Karim Fatih is 24 jaar. Ze hebben elkaar 3 jaar geleden in het nachtleven van Den Bosch leren kennen en wonen inmiddels 2 jaar samen. Carlijn en Karim komen allebei uit Den Bosch en zijn Brabanders in hart en nieren.

Piet en Tonny

Tonny (50) en Peter (Piet) (53) zijn al 29 jaar getrouwd. Ze hebben drie kinderen: Dayenne van 20, Melvin van 22 en Raymond van 24 die samenwoont. Ze hebben 2 kleinkinderen. En dan is er de hond Diesel. Ze wonen in het Noord-Brabantse Rucphen, een rustig dorp tussen Breda en Roosendaal. Piet en Tonny zijn op en top Brabanders.

Thomas en Sandy

Thomas en Sandy Broos zijn allebei 34 jaar. Ze zijn bijna 3 jaar getrouwd en wonen in het dorp Ens, in de Noordoostpolder. Allebei hebben ze op de Hotelschool gezeten, Sandy in Leeuwarden en Thomas in Groningen. Veel doen ze niet meer in de horeca. Thomas werkt tegenwoordig als Salesmanager hotelautomatisering, en Sandy is Directiesecretaresse.

Meer informatie over de deelnemers, maar ook over de Jury en het Consiglio kun je vinden op De site van: "De Italiaanse Drom"


Aflevering Gemist? Klik dan hier!
(Aflevering 4 staat er nog niet!)





Terug van geweest, ofzo?

Marloes

Jaaa.. dit programma kijk ik ook! :P ;D
Ik vind het best leuk.. en Karim en Carlijn zijn op dit moment mn favoriet :P

WIDMJokertje

Mijn favorieten zijn Peter en Sandy  ;)
Terug van geweest, ofzo?

Marloes

Ik ben niet meer voor Karim en Carlijn :P Mijn nieuwe favo´s zijn Piet en Tonnie ;D ;D :P
Al denk ik dat Thomas en Sandy gaan winnen.

Citaat van: WIDMJokertje op maart 26, 2008, 15:36:12 PM
Mijn favorieten zijn PeterTHOMAS en Sandy  ;)
Je weet niet eens de naam van je favoriet :o

hillo

Jij spelt Tonnie Tonny anders ook verkeerd hoor! :P

WIDMJokertje

Ik weet wie er gewonen heeft  ::)
Ben er in me vakantie naar toe geweest en zag ik hun Ape een groen petje liggen..
En trouwens de naam was:
Terazzo Pittichio
Terug van geweest, ofzo?