Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Spel 1: Samenvatting

Gestart door Mathidinkske, mei 03, 2008, 15:32:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mathidinkske

Algemeen

Thema: Wakkerdam
Inschrijvingen: 11 maart 2008
Rollenverdeling: 19 maart 2008
Start spel zelf: 21 maart 2008
Einde spel: 3 april
Sterspelers: Hillo, Sjors en Marloes

Rolverdeling

Wakkerdamlaan 1: alfroj (skateboarder)
Wakkerdamlaan 2: -
Wakkerdamlaan 3: marloes (duiveluitdrijver)
Wakkerdamlaan 4: Sander
Wakkerdamlaan 5: Joake > reïncarnatie (beul)
Wakkerdamlaan 6:  eefisinlove (beul)
Wolfstraat 1: Ulysses (vampier)
Wolfstraat 2: Joake (heks)
Wolfstraat 3: Juudith (wereldreiziger)
Wolfstraat 4: hillo (babywolf/welp)
Wolfstraat 5: lennart (wolvenhater)
Wakkerplein 1: Martinulus (cupido)
Wakkerplein 2: -
Wakkerplein 3: Sjors (reïncarneerder)
Wakkerplein 4: -


Dag 1

Dag 1: Iedereen kreeg zijn rol. De een was een wolf, de ander was een burger.

In ieder geval besloot Martinulus, onze cupido zijn pijlen te richten op Ulysses en Hillo.
Daarmee werden ze een koppel, dat samen verder zou leven en samen zou sterven.

De burgemeesterstemming liep ook vlotjes. Hillo was de gedoodverfde winnaar.

En uiteindelijk besloot de wereldreiziger, onze Juudith niemand minder dan Alfroj de lunchbescherming te geven.

Sander, onze dierbare beschermengel beschermde niemand...

Het weerwolvenhapje was deze keer Joake. De heks legde als eerste het loodje.

Dag 2

De enige echte Sjors zorgde ervoor dat Joake weer tot leven gewekt zou worden. Onze reïncarneerder zorgde voor een nieuwe rol voor onze dode heks. Joake koos een nieuw huisje, waar hij de functie van Beul zou uitvoeren.

De kersverse beul Joachim besloot dan ook onmiddellijk zijn krachten te openbaren. Lennart moest eraan geloven.
Maar helaas, Lennart was een groot verlies. Een stem op een wolf telde namelijk dubbel bij onze wolvenhater.

Deze keer koos Juudith, de wereldreiziger alweer hillo uit voor haar cadeau. Hij ontving maar liefst een dubbele stem!

De lynch was de geliefde cupido. Want ook Martinulus was goed! Weer een veldslag gewonnen door de wolven.

De wolven waren echter vergeetachtig, want ze besloten nog om Lennart te doden, terwijl die al dood was. Geen verdere lunch dus.

Onze beschermengel deed alweer niets. Sander stemde niet en maakte geen gebruik van zijn rol.

Dag 3

Op deze dag zou ons babywolfje hillo uitgroeien tot een volwassen wolf. De wolven waren erg blij met hun nieuwe aanwinst.

De inactieve beschermengel Sander was vandaag het slachtoffer van de lynch. Alweer een brave dorpsbewoner eruit. Dat vonden de wolven uiteraard leuk.

Wereldreiziger Juudith vergat haar cadeau af te geven. Nochtans zou het een mooi cadeau geweest zijn. Een stem op een bepaald iemand zou verdwijnen met dit cadeau. Helaas, niets doorgeven is niets weggeven.

Onze beul Joake, die Lennart vermoorde zou vandaag de prooi worden. Volwassengeworden wolf Hillo zou een smakelijk hapje vooprgeschoteld krijgen.

Dag 4

Juudith koos weer hillo uit voor haar cadeau. Wat deze keer een rol opvragen voorstelde. De wereldreiziger koos al telkens hillo, behalve bij de lunchbescherming. Maar waarom hadden de dorpsbewoners geen argwaan?

Daarna besloot toch iemand om Juudith te testen. De enige echte duiveluitdrijfster Marloes wou de duivel uit haar drijven. En het had effect. De wolf was volledig ontwolfd.

Maar dat was nog niet alles! Ulysses besloot de gave van Marloes te kopiëren. Dat kon ze al vampier namelijk.
Zo werd ze ook een duiveluitdrijver en besloot onmiddellijk Sjors te testen, die goed bleek te zijn.

Alfroj werd niet vertrouwd deze keer. Daarom functioneerde de skateboarder als lynchslachtoffer. Alweer een goedje eruit. Wat is dat toch? Waar blijven de wolven?

Juudith wist te veel. Ze was ontwolfd, maar kende nog alle namen van de wolven. Daarom moest de wereldreiziger verdwijnen. Ze was die avond de lunch.

Dag 5

Nog maar 5 personen in de running!
Marloes, Hillo, Sjors, Ulysses en Eefisinlove.
Twee van hen waren nog een weerwolf.

Maar voor er een lynch kwam doodde een tweede beul Ulysses. Eefisinlove, een van de laatste weerwolven doodde de tweede duiveluitdrijver. Maar dat zou haar zuur opbreken.

Na de dood van Ulysses kon Hillo niet meer. Hij pleegde zelfmoord uit liefdesverdriet. Een tweede wolf is dood, onrechtstreeks door de andere wolf..

De lunch zou eerst Sjors worden, maar Eefisinlove had zich bedacht. Marloes zou het doelwit zijn. Maar zover kwam het niet.
Want de enige echte Sjors en Marloes doodden Eefisinlove0, waardoor de beul en laatste weerwolf ten onder ging.

Einde van het spel

Dit eerste potje werd gewonnen door de burgers!

Dit zijn de sterspelers van de eerste editie geworden: Hillo, Sjors en Marloes

Nabespreking

Hieronder kan je nog discussiëren over het eerste WvWspel :)

Wie zijn de weerwolven?

hillo

Waarom ben ik een sterspeler? :P

Mathidinkske

Sterspelers zijn spelers die gekozen worden als sterspelers omdat ze het volgens mij erg goed deden met acties en tactieken.

Hillo:
Je schopte het als eerste burgemeester en weinigen hadden echt door dat je een wolf was.

Sjors:
Overleefde tot het einde en nog een reden die ik nu ff vergeten ben :P

Marloes:
Overleefde tot het einde en zorgde ervoor dat Juudith werd ontmaskert met haar rol

Volgende edities komen er nog sterspelers...

Wie zijn de weerwolven?

hillo

Ik kreeg iedereen zover eerst Alfroj er nog uit te kicken ipv mij  8)

Ulysses

Citaat van: hillo op mei 04, 2008, 00:49:43 AM
Ik kreeg iedereen zover eerst Alfroj er nog uit te kicken ipv mij  8)

Ja, das geloof ik een beetje het probleem met jou.. ;D :P
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."