Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 7: Storm over Mystras

Gestart door Martinulus, mei 17, 2008, 19:04:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martinulus



Kandidaten,

Welkom in Mystras, een oude Byzantijnse vestingstad die dramatisch bovenop een berg is gelegen. Hier hebben mensen gewoond totdat modern Sparta, daar beneden in het dal, werd gebouwd. Maar goed, het is dus een imposante locatie voor de volgende opdracht.

Maar voordat we beginnen, wil ik 2 mensen hebben die het overzicht kunnen bewaren en 1 strateeg.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

poltergeist

Strateeg wil ik wel doen  :P

"kijkt al uit naar het volgende yolanda VS yannick debat"

...

yannick doet hier nie mee zekers?

Marloes

Ik wil het overzicht wel bewaren. :)

Jessikip

Als ik iets niet kan is het wel overzicht hebben haha.
Dus ik laat het graag aan iemand anders over.
-XxX-? Jessikip

Ulysses

Ik wil het overzicht ook wel doen..

.. Dan bombarderen we Loes wel tot de nieuwe Yanniick  ;D
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Martinulus

Ik wil het binnen 24 uur weten. Liefst wel sneller.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

vieffan

ik wil opzich ook wel overzicht bewaren. Mij maakt het niet zo veel uit strateeg wil ik ook wel.

Maar alle 'rollen' zijn al verdeeld. Dus ik vind het rpima. Tenzij iemand niet wilt dat een van de andere die rol krijgt. :P

Mollemaarten

Als ik, als ernstige adhd'er en chaoot, het overzicht maar niet hoef te bewaren, vind ik alles best. Kom maar op met die opdracht :D

poltergeist

Strateeg
Polter

Overzicht
Marloes
Yolanda

De anderen
Christien
Jessikip
Evelien
Maarten
Lennart


vieffan

prima, moeten er meer mensen zijn dat dat posten? Nee toch?

Martinulus

Nee, het is definitief. En dan nu: de opdracht.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Martinulus

Kandidaten,

Jullie gaan zometeen als gekken door Mystras heenrennen om geld te verzamelen voor de pot. Er is echter één klein maartje: 5 maartjes om precies te zijn. Door Mystras lopen wachters rond, die jullie je geld willen afnemen. Ze zullen jullie aanvallen en je zult je moeten verdedigen of hard een kerk in moeten rennen, want daar ben je veilig. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat lees je hieronder.

De overzichtspositie
Marloes en Yolanda zitten straks op de Akropolis (burcht) van Mystras. Zij hebben als enige het overzicht over het spel (= de hele kaart inclusief de wachters). Terwijl de soldaten alleen wachters zien als ze bij je in de buurt komen, zien zij ze al van verre aankomen (via een forum zien zij de hele kaart). Ze geven jullie aanwijzingen via een walkie-talkie (een apart topic).

De soldaten
Christien, Jessica, Evelien, Maarten en Lennart zijn straks soldaten. Zij krijgen een rol (zie hieronder) en moeten straks de stad in om het geld op te halen. Per beurt mogen ze een aantal stappen lopen, die voor hun rol bepaald zijn. Bovendien halveert het lopen bergopwaarts de afstand die je kan lopen, terwijl het bergafwaarts lopen je maximale afstand verdubbelt.

Als je een wachter tegenkomt, moet je vechten. Dit doe je door je rol bekend te maken. Als jouw gevechtswaarde hoger is dan die van de wachter, win je en is de wachter verslagen (hij komt echter wel weer in het spel met een nieuwe rol!). Als je waarde lager is, verslaat de wachter jou en ben je je rol kwijt. De strateeg bepaald welke nieuwe rol je dan krijgt.

De rollen
Alleen de strateeg weet welke rollen er te vergeven zijn. De soldaten krijgen straks allemaal een rol en ook de wachters hebben rollen. Rollen geven 3 dingen:

  • Mogelijk een speciale eigenschap
  • Een gevechtswaarde
  • Een aantal stappen per beurt

De strateeg
Mario, de strateeg heeft de beschikking over 4 gratis rollen en voor de rest moet hij betalen met het geld dat in de opdracht is verdiend. Hij is verantwoordelijk voor de planning en geeft aanwijzingen in het walkie-talkie-topic.

Kerken
In principe durven de wachters, geheel in de geest van deze stad, je in de Kerk niet aan te vallen. In een kerk ben je dus veilig en een wachter zal altijd doorlopen als je je in een Kerk verschuilt.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Martinulus

Voor de soldaten:

Om jullie eerste rol te krijgen mogen jullie je pion kiezen:
- Boogschutter
- Ridder te paard
- Bijlvechter
- Lansvechter
- Zwaardvechter

Het is hier wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt. Als jullie hebben gekozen krijgen jullie je rol via PM.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Martinulus

Vragen? Dat kan hier volop. Ik maak voor de rest aparte topics.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Mollemaarten