Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 8: Overtochtje boeken?

Gestart door Martinulus, mei 26, 2008, 22:20:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martinulus



Welkom in de schilderachtige stad Nafplio, of Nauplia, zoals het nu heet. Dit is de laatste stad in Griekenland die we bezoeken alvorens we naar Patras gaan om de veerboot naar Italië te pakken. Maar helaas, we hebben maar 6 tickets Patras-Venetië, die 75 euro per stuk kosten, en kosten voor de kajuiten betaald. Dat betekent dat er 2 mensen naar huis gaan: één van de vrijgestelden van de vorige keer, en één van de rest van de groep.

Er is echter een manier om dat tegen te houden, en de middelen heb ik hier: een een hoopje van 50 t-shirts, wat bordjes "Gids" en een kraampje. Jullie gaan het geld verdienen over de rug van de toeristen. Daarvoor moeten jullie wel wat weten over de omgeving (alle informatiebronnen zijn toegestaan).

Jullie mogen zelf de prijzen bepalen voor rondleidingen, t-shirts en wandelroutes door de stad. Jullie moeten die zelf maken:
- Rondleiding: de toeristen betalen de basiskosten die jullie vaststellen, je houdt een praatje bij minstens 3 locaties in Nafplio óf het kasteel van Palamidi (minstens 100 woorden per locatie) en wordt later bestookt met vragen van de "toeristen" (= Martijn). Hoe beter je de vragen beantwoord en hoe mooier je de rondleiding maakt, hoe meer fooi je krijgt.
- T-shirts: Maak zelf een opdruk en stel een prijs vast. Wij vertellen je wel hoeveel er wordt gekocht.
- Wandelroutes: Verkoop leuke wandelroutebeschrijvingen langs de Nafpliaanse bezichtigingen, inclusief kaartje (van Google Maps/Google Earth mag!).

Extra ideeën zijn welkom.

Verdienen jullie tussen de 0 en 75 euro, dan is de opdracht mislukt en gaat de executie zoals hierboven beschreven gewoon door.
Verdienen jullie tussen de 75 en 150 euro, dan hebben jullie één bootkaartje gespaard en wordt de executie zoals hierboven beschreven omgezet in een gewone executie, waarbij één iemand naar huis gaat.
Verdienen jullie 150 euro, dan gaat er niemand naar huis. Het geld dat over is komt in de pot terecht.

(Het kan zijn dat ik de tarieven wat bijstel als blijkt dat het niet in balans is)

Vragen? Nee? Jullie hebben voor deze opdracht 72 uur. Dan komen we jullie ophalen.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

poltergeist

Wat is dit nu voor onobjectieve opdracht, jij bepaalt gewoon of die slaagt of niet omdat je zelf de verkoopcijfers bepaald...

Martinulus

Tja, die zitten er ook tussen Mario.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

eefisinlove

ok we moeten dus heeel veel gaan verkopen want anders ga ik of jessica eruit

en onobjectief is subjectief :P

poltergeist

Of je moet Sjors en Martinulus opvrijen...

Jessikip

Haha toffe opdracht.
Ik zal vanavond thuis eens gaan beginnen met iets t-shirts ofzo.
-XxX-? Jessikip

Mollemaarten

Dan zal ik eens even een mooie wandeloute in elkaar zetten, ik vind dit trouwens wel een leuke opdracht! Mede omdat we best wel aan ons lot worden overgeleverd, nja, ik ga maar eens even een mooie route maken :)

Mollemaarten

Het heeft me 2 uur en 20 minuten gekost, maar ik heb hem af... lees hem even door, en bekijk of hij goed genoeg is, want dan zal ik hem pas echt posten. De route is misschien een beetje vaag, maar ik weet nou eenmaal niets van die stad af, en al zeker de straatnamen niet :o

Martijn, dit is slechts een tijdelijke versie, mensen moeten hem nog even verbeteren enz. Dus, dit is nog niet de definitieve...
Pas zogauw er genoeg mensen hebben gezegd dat hij zo goed is, plaats ik hem definitief... verbeter gerust!
EDIT: het bestand is te groot, voeg me toe op msn, dan kan ik hem laten zien... m'n msn staat in mijn profiel, alleen zo kan ik hem laten zien.

Martinulus

Jongens, niet zo cynisch. Ik beoordeel puur objectief.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Martinulus

Bovendien beoordeel ik niet, maar doet Sjors dat. Hij is nooit in Nafplio geweest, dus hij is wat objectiever dan ik.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

WIDMJokertje

Bij jij daar wel geweest dan Martinulus?  :o
Terug van geweest, ofzo?

Lennart

Ik snap de peanutballen van deze opdracht.
Is that you in the button's box, making all that noise?

Jessikip

-XxX-? Jessikip

Jessikip

http://img515.imageshack.us/my.php?image=tshirtgu9.png


Denken jullie maar eventjes mee voor een goede prijs.
Ik zat te denken aan €4,50.
-XxX-? Jessikip

vieffan

ik denk dat 4,50 beetje duur is zullen we er 4,00 van maken?