Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Chapter 4: In Memoriam - Part 1

Gestart door poltergeist, juni 05, 2008, 21:15:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hoe zie jij de toekomst van Hunted?

Op naar seizoen 2!
6 (75%)
Stoppen na dit seizoen
0 (0%)
Doordoen, maar laat iemand anders in godsnaam het plot verzinnen
1 (12.5%)
Het kan me niet schelen
0 (0%)
Anders
1 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 8

poltergeist

Seizoensfinale

Previously on Hunted
Marloes en Jorg worden ontvoerd door rebellen in Colombia. Ondertussen vervalst Yolanda de bewijzen van de moord op Bram. Hilje is nog steeds op de vlucht.

23 uur en 52 minuten gezocht
Martin stapte uit zijn wagen en keek naar het donkere huis. Waarom had die riem niets opgeleverd? Waarom had niets om de moordscène iets opgeleverd? Maar ze hadden niets gevonden. Enkel een paar vegen, en daar kon hij niet mee leven. Hij negeerde het lint van de politie en ging de woning binnen via het gebroken raam. Normaal moest hij wachten op een huiszoekingsbevel, maar de arm der wet kennende kon dat nog minstens 36 uur duren. Te lang vond hij.
Terwijl hij naar het raam liep hoorde hij een Mortal Combat spel dat veel te hard stond. Het was duidelijk dat de kinderen van hiernaast alleen thuis waren. Maar voor hen had Martin geen tijd. Hij drong het huis binnen. Alles lag nog keurig op zijn plek. De woonkamer was nog kraaknet. Behalve een papier dat net van onder de zetel uitstak. Martin raapte het op, Hilje had het vast van de kast gestoten in zijn vluchtpoging. Toen hij het had opgeraapt zag hij dat het een foto was. Voorzichtig draaide Martin de foto op, zodat hij geen bewijzen zou vernielen.
Breed glimlachend keek Martin naar de man op de foto. Dit was onomstotelijk bewijsmateriaal. Martin wist wie de moordenaar was. Vlug nam hij zijn gsm en belde hij Yolanda op. Ze had dan wel een lichte hersenschudding, maar hij wist zeker dat ze zo hier zou zijn.

Evelien zat verslagen in haar stoel. Bram was dood. Hoe kon dit ooit gebeurt zijn? Waarom moest ze per se naar het feest kunnen? Maar Levi had erop gestaan. Levi, haar man. Haar man die haar zo had laten vallen. Bram was nog maar net dood of hij buitte het al uit. Ook nu weer zat hij in zijn studio, een studio van zuiver ivoor zo leek het wel. Hij zat vast weer plannen te maken over hoe hij van Bram het nieuwe kijkcijferkanon kon maken. Soms dacht Evelien dat het hem alleen voor haar geld te doen was. Dat alles in haar leven een grote leugen was. Het was het lot van vrouwen met een carrière. Ze had nooit geweten of dat mannen voor haar vielen, of voor haar vermogen. Zelfs Hilje, die nog zo lief en teder had geleken, bleek al snel op andere dellen te vallen. Hij was dus ook alleen maar uit op het geld van haar modebedrijf. Ze keek naar de donkere nacht. Het regende, maar dat deed haar niets. Het paste bij haar stemming. Ze deed haar glas cognac nog eens goed vol en nipte eraan. Tranen had ze niet meer, die waren al lang geleden vervlogen. Pure haat was ervoor in de plaats gekomen.

23 uur en 56 minuten gezocht
Robin dronk het laatste van zijn pint op en zette zijn stoel achteruit. Hij stond recht en wist maar net te voorkomen dat hij en het hele tafeltje op de grond belandden. Het glas was echter verloren en brak in duizenden stukken uiteen. Verschillende toeristen keken hem aan, maar Robin trok zich niets van hen aan. Hij had meer oog voor de obers. Vlug liep hij van het café uit en verdween hij in een zijstraatje.
Bij nummer 168 bleef hij staan. Hier had hij zoveel mooie momenten beleefd. Hij keek op zijn horloge en zag dat het net na tienen was. Zou Elise al slapen? Zou ze überhaupt wel thuis zijn? Er was maar 1 manier om dat te weten. Met zijn ene arm steunde Robin tegen de gevel, met zijn andere wist hij na 5 pogingen op de bel te duwen.
Uiteindelijk ging de deur op een kier open en keek een blonde vrouw naar buiten. Ze hield haar ochtendjas stevig vast met haar twee handen. Er blies dan ook een ijzige wind deze nacht.
'Robin! Wat doe jij hier?'
'Elise, ik hier naar komen... Nee, ik ben naar hier gekomen om zeggen dat jij de mooiste van allemaal bent! En ik wil dat je weet dat...'
'Robin! Wat scheelt er met je? Wat heb je op, zit je weer aan dat spul?'
'Dat spul was de oude Robin, de nieuwe Robin drinkt enkel zoals de andren. Goed en Stevig. Ik ga men leven beteren Elise. Ik weet wat ik ga doen! Ik heb mijn getge... geuite...'
'Getuige?'
'Getuge, juist ja, ik heb men... geuige gevonden! En ik wil dat je meegaat, dan gaan we hem samen zoeken, net zoals vroeger. Hij is hier Elise! In Amsterdam!'
'Robin! Hou er nu is mee op. Marthias heeft je gezien toen je alles in de fik zette. Hij zag je wegrennen met een jerrycan in je handen. Weet je wat je had kunnen aanrichten Robin? Gelukkig was er niemand in het kantoor of ze zouden wel degelijk door de rook zijn verstikt. Maar er hadden doden kunnen vallen! Hoe kwam je trouwens op het idee om een kantoor in de fik te steken? Je had zo'n mooie job bij dat radiatorbedrijf. Je verdiende je geld en dan doe je zoiets!'
'Ik was het niet Elise! Hoe vaak moet ik daar nog iets over zeggen! Ik had die dag van shift gewisseld met Robert! Ik was er zelfs niet toen het gebeurde!'
'Hoe kan je dat nu beweren terwijl naast Mathias ook Yannick je zag?'
'Ik weet het niet Elise, ze liegen.Ze...'
'Nee Robin! Jij liegt, je bent nog altijd dezelfde. Zie je nu waarom ik het uitmaakte? Je hebt ze gewoon niet allemaal op een rij!'
'Maar laat me dan toch bewijzen dat het niet zo is! Ik dacht dat je me zou geloven nu ik kon bewijzen dat ik niet loog!'
'Het enige wat jij nu voor me kan doen is weggaan. Voor altijd.'
Robin keek verslagen naar Elise. Hij draaide zich om en slenterde verslagen verder. Enkele meters verder keek hij om toen hij een stem hoorde.
'Zijn er problemen liefje?' Klonk een stem van achter Elise.
'Nee, alles is goed.' Met een laatste blik naar Robin sloot ze de deur. Hij hoorde duidelijk hoe het slot erop werd gedraaid. Wie was die stem toch? Hij had die stem al vaker gehoord. Hij wist bijna zeker dat hij wist van wie ze was, maar hij kon er gewoon niet op komen van wie. Maar wat maakte het uit? Deze morgen had hij een doel gehad, amper 12 uur later was dat alweer vervlogen. Wat restte hem in dit leven? Misschien was het wel tijd voor een ander bestaan, een nieuw groot avontuur.

1 dag en 30 minuten gezocht
'Yolanda! Ik wist wel dat je zou komen!'
'Voor jou alles hè Martin, weet de commissaris er al van?'
'Nee, ik wou wachten totdat ik het met jou kon bespreken. Kom mee naar de woonkamer, kijk wat ik heb gevonden!'
Martin liep naar een tafel en nam de foto's op die daar lagen. Yolanda voelde zich al ongemakkelijk worden. Hilje had die toch aan haar gegeven?
'Wel, zoals je wel weet had Hilje vroeger iets met Evelien.' Begon Martin zijn verslag. Yolanda kon nu al horen dat het een zeer lange avond zou worden.
'Maar zoals ze daarstraks nog zei in de ondervraging heeft hij haar bedrogen met een of andere blonde del. Daardoor zijn ze gescheiden. Bram bleef bij haar. Evelien hertrouwde met Levi, die Bram als zijn stiefzoon aanvaardde. Wat je hier ziet beste Yolanda, zijn foto's die Hilje genomen heeft. Hij kon het nooit verkroppen dat Evelien hem zo had laten zitten. Dus hij begon haar te stalken, wat hem uiteindelijk een straatverbod opleverde. Gelukkig voor ons hield hij zich niet aan dat verbod en bleef hij 's nachts rondhangen bij het huis van Evelien.'
Yolanda keek Martin gefascineerd aan.
'Dus jij wil nu zeggen dat we van geluk mogen spreken dat Hilje zijn eigen zoon heeft vermoord?'
'Dat wil ik niet zeggen Yolanda. Kijk hier, deze foto is als allereerste gemaakt op de avond van Bram zijn dood. Je ziet hoe Evelien vertrekt met haar wagen. Hilje had vast geen wagen om haar te volgen want de andere foto's zijn van na haar vertrek. Kijk, slechts een kwartiertje later komt er al een nieuwe wagen.'
Martin toonde de volgende foto waarop te zien was hoe een meisje met zwart haar uit een taxi stapte.
'Vast een maîtresse van Levi. Ik ben haar ook al tegengekomen op andere foto's, altijd samen met Levi en altijd als Evelien weg was. Wist je dat Hilje hele albums heeft waarin hij bijhield wat Evelien en Levi altijd deden?'
'Nee dat wist ik niet Martin, maar wil je tot zake komen? Ik heb men slaap nodig.'
'Goed Yolanda, dus Levi had een verhouding, nuja, een vluggertje, telkens wanneer Evelien weg was. Je weet hoe drukbezet Evelien is, ze is de baas van dat modebedrijf dat bakken geld opbrengt. Maargoed, volgens mij heeft Bram Levi deze keer betrapt. Hij is naar de kamer van zijn ouders gelopen en heeft daar Levi op heterdaad betrapt. Gelukkig voor hem heeft hij niet lang met dat trauma moeten leven.
Toen hij Levi heeft betrapt zag Levi hoe al het geld aan zijn neus voorbij zou gaan. Levi heeft zelf geen rode cent. Hij heeft heel die zender opgericht met geld van Evelien. Hij zag dus hoe zijn wereld ineenstortte toen Bram hen betrapte. Hij zou alles weer verliezen in de scheiding. Daarmee kon hij niet leven.
Kijk, op deze foto is te zien hoe Levi Bram uit het raam duwt. Ik snap alleen niet waarom we geen vingerafdrukken op die riem hebben gevonden, je ziet hier toch overduidelijk dat hij Bram in zijn middel uit het raam duwt?'
'Wel, ik ben onder de indruk Martin. Echt waar, ik had nooit gedacht dat je deze zaak zou klaren. Er is alleen 1 klein probleempje.'
Yolanda liep stilletjes naar achteren en ging uiteindelijk voor een kast staan waarop een kandelaar stond.
'Ik ben die "blonde del", en ik vind het schandalig dat je mij zo durft noemen.'
Yolanda draaide zich om met de zilveren kandelaar in haar handen. Ze keek recht in Martin zijn verbaasde ogen.
'Je snapt het nog steeds niet he liefje? Levi heeft me een tweetal jaar geleden benaderd, je weet wel dat gespuis altijd de corrupte agenten weet te vinden. Hij vroeg me of ik een klusje voor hem wou doen, goedbetaald natuurlijk. Hij vroeg me of ik Hilje kon verleiden en er daarna voor zou kunnen zorgen dat Evelien ons betrapte. Alles liep zoals plan. Ik moet zeggen dat Evelien er het hart van in was. Gelukkig vond ze een schouder om op te huilen bij Levi. En zo ontstond een nieuw koppel. Een koppel met veel vermogen. Levi was van zin om na een aantal jaar de scheiding aan te vragen, zodat hij de helft van al dat vermogen zou krijgen. Je ziet Martin, het was Levi altijd om het geld te doen. Net als ik het voor het geld doe. De eikel kon zijn handen niet thuishouden en moest er zo nodig hoertjes op nahouden! Het was niet meer dan logisch dat Bram hem ooit zou betrappen. Dus nadat Levi hem had vermoord belde die mij. Als ze hem zouden arresteren wegens moord zou hij geen cent zien van Evelien haar fortuin, en ik dus ook niet. Net zoals Hilje, die had ook geen cent gezien na de scheiding omdat ze hem op heterdaad had betrapt. Dus toen Levi de belofte deed dat ik de helft van de opbrengst van de scheiding zou krijgen heb ik alle sporen uitgewist die ik kon uitwissen zodat niemand er ooit aan zou denken dat die arme Levi de dader was. Nuja, als je alles bij elkaar legt is het natuurlijk overduidelijk dat het Levi was. Maar ach, jullie zijn maar dwaze agentjes. Behalve jij dan. 1 klein agentje wou zo nodig zijn job doen in plaats van naar het voetbal kijken. Gelukkig is die onrechtvaardigheid spoedig uit de wereld. Slaap zacht Martin.'
Yolanda kwam plots in actie en zwierde met de kandelaar naar Martin zijn slaap, maar die kon zich in de sofa laten vallen en rolde languit op de vloer.
'Je bent gek Yolanda! Je bent gewoon geschift!'
Martin greep naar zijn dienstwapen, maar Yolanda wist het uit zijn handen te schoppen met een harde linkse. Het revolver vloog tegen de kast en ging met een knal af. In die ene knal ging de schreeuw van Martin verloren, die zijn rechterpols had gebroken toen Yolanda hem schopte.
De kogel trof de verlichting waardoor de twee in het duister werden gehuld en het enkel met het schijnsel van de maan moesten stellen.
'Ik heb het altijd leuk gevonden als je vies tegen me praatte schatje!'
Yolanda deed weer een uithaal, maar Martin rolde onder de salontafel en de kandelaar trof de houten tafel, waar nu een diepe kras op stond. Martin rolde door en krabbelde aan de andere kant van de tafel recht.  Toen hij rechtstond zag hij een felle glinstering in het maanlicht. Het was een antieke dolk die tegen de muur hing. Nog voor hij goed en wel rechtstond spurtte hij erheen en greep de dolk met zijn linkerhand vast. Hij draaide zich om en stond oog in oog met Yolanda.
'Dan was je vast geflatteerd toen ik je blonde del noemde.'
De twee keken elkaar in de ogen. Beiden wisten dat dit het einde voor een van hen zou worden.
'Klaar voor de grote finale Martin?'
'Tot het bittere eind liefje.'

Volgende week: (of die daarachter of die DAARachter)

Chapter 4: In Memoriam - Part 2
Na de onthulling over de moordenaar wordt er een gevecht op leven en dood uitgevochten. Wie zal het onderspit delven in deze strijd? Hilje doet samen met een andere verloren ziel een ultieme  ontsnappingspoging, net als Marloes inziet dat ontsnappen in haar geval zinloos is.

Ulysses

Vraag: Hoe zie jij de toekomst van Hunted? Op naar seizoen 2!  2 (66.7%)
Stoppen na dit seizoen  0 (0%)
Doordoen, maar laat iemand anders in godsnaam het plot verzinnen  1 (33.3%)
Het kan me niet schelen  0 (0%)
Anders  0 (0%)
 
Totaal aantal stemmen: 3



Doordoen terwijl iemand anders het plot verzint? ??? Wie klikt dat nou weer aan?? :P Dit hele verhaal is een weerspiegeling van Polt's bizarre geest..  ;D

Klik dan stoppen en smeek om een nieuwe.. :-X


Los daarvan, hij is weer geniaal.. Zo zie je maar Hillo, ik ben nog veel erger dan je dacht.. ;D
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


poltergeist

Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 08:50:42 AM

Doordoen terwijl iemand anders het plot verzint? ??? Wie klikt dat nou weer aan??

Klik dan stoppen en smeek om een nieuwe.. :-X


Jama, dan moet die plotverzinner ma verderdoen met deze/andere/weet ik veel welke serie e. Het zal vast wel iemand geweest zijn die dood is/gaat/geen rol heeft   :P

Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Mollemaarten

Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 18:53:37 PM
*Kuck*Bram*Kuch* ;D

Ohjee, dat is een naar hoestje, wil je een keelpastille? ::)

Ulysses

Citaat van: Mollemaarten op juni 06, 2008, 19:13:10 PM
Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 18:53:37 PM
*Kuck*Bram*Kuch* ;D

Ohjee, dat is een naar hoestje, wil je een keelpastille? ::)

Denk je nou echt dat een keelpastille daar voldoende tegen is? 8) ;D
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Mollemaarten

Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 19:15:14 PM
Citaat van: Mollemaarten op juni 06, 2008, 19:13:10 PM
Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 18:53:37 PM
*Kuck*Bram*Kuch* ;D

Ohjee, dat is een naar hoestje, wil je een keelpastille? ::)

Denk je nou echt dat een keelpastille daar voldoende tegen is? 8) ;D

Hmm, wil je een doos keelpastilles én een eucalyptusplant? ::)

Ulysses

Citaat van: Mollemaarten op juni 06, 2008, 19:16:12 PM
Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 19:15:14 PM
Citaat van: Mollemaarten op juni 06, 2008, 19:13:10 PM
Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 18:53:37 PM
*Kuck*Bram*Kuch* ;D

Ohjee, dat is een naar hoestje, wil je een keelpastille? ::)

Denk je nou echt dat een keelpastille daar voldoende tegen is? 8) ;D

Hmm, wil je een doos keelpastilles én een eucalyptusplant? ::)

Vergeet die pastilles, wat dacht je van de eucalyptusplantage? ;D ;D
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Mathidinkske

#8
Kammeniebomme :P

Wie zijn de weerwolven?

Mollemaarten

Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 21:03:29 PM
Citaat van: Mollemaarten op juni 06, 2008, 19:16:12 PM
Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 19:15:14 PM
Citaat van: Mollemaarten op juni 06, 2008, 19:13:10 PM
Citaat van: Ulysses op juni 06, 2008, 18:53:37 PM
*Kuck*Bram*Kuch* ;D

Ohjee, dat is een naar hoestje, wil je een keelpastille? ::)

Denk je nou echt dat een keelpastille daar voldoende tegen is? 8) ;D

Hmm, wil je een doos keelpastilles én een eucalyptusplant? ::)

Vergeet die pastilles, wat dacht je van de eucalyptusplantage? ;D ;D

Maar die heb ik niet... Daarvoor moet je bij Polt zijn... Zoiets heeft hij vast wel
Toch maar een pastille dan? :P

poltergeist


Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."