Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Le Tour de France 2008

Gestart door WIDMJokertje, april 20, 2008, 13:08:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

De Tour! Heb je er zin in?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Jaaaaaaaaa!
Ja
Nee
Nee, waarom zenden ze dat in godsnaam uit?
De Tour? ???

WIDMJokertje

Ik denk idd dat Schlek wel goed mee doet, maar dat hij de druk na een paar goede etappe's niet meer aankan.
Ik denk dat Valverde gaat winnen.
Terug van geweest, ofzo?

Sjors

We gaan weer richting de Tour de France, nog maar even en ze gaan weer drie weken lang fietsen.

WIDMJokertje

Leuk!  ;D
Ik zal het topic stickey maken, maar misschien is een (sub)board ook leuk!  :D
Terug van geweest, ofzo?

alfroj

There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

LC

Wat Robin zei, alhoewel Cunego ook verschrikkelijk sterk bleek.

alfroj

Ik heb voor de zekerheid Ricco ook maar in mn tourploeg opgenomen :P verwacht er heel weinig van maar je zal em toch niet hebben :P ten koste gegaan van Kim Kirchen trouwens. Weet iemand of Jean-Patrick Nazon nou wel of niet start trouwens? Heb nu nog mannen als Ballan en Förster in mn team voor de sprints :P
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

LC

Ik denk dat je voor de sprints gewoon moet gaan voor Cavendish. Die gaat veel winnen, weet ik zeker.

WIDMJokertje

Sastre en de broertjes Schlek maken jullie allemaal in!  ;D [jumpiej]
Terug van geweest, ofzo?

WIDMJokertje

Terug van geweest, ofzo?

alfroj

ja Cavendish hadk sowieso wel ;) heb helft van team sprinters en helft klassementrenners (en Cancellara voor de zekere punten in de tijdritten :P)
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

LC

Saint-Malo > Nantes | 208 km

Na twee dagen in Bretagne te zijn geweest, vertrekt het peloton vandaag naar het zuiden. Vanaf de havenstad Saint-Malo vertrekt het peloton strak in zuidelijke richting naar Nantes. Met zijn 208 km is het één van de langste étappes. De étappe is een typische sprinterétappe. Het begin is nog net wat heuvelachtig, maar hoe dichter bij de finish, hoe vlakker het wordt.



De havenstand Saint-Malo ligt er nu vredig bij, maar vroeger was deze stad de thuisbasis van kapers en zeerovers. Door de strategische ligging was deze plek perfect om schepen te beroven, vaak in opdracht van de koning. Later werd de plek van deze rovers ingenomen door kapers. Het idee is hetzelfde, het klonk alleen wat netter.

Saint-Malo diende zeven keer als aankomst/start van een étappe. Voor het eerst in 1949. Meest recentelijk in 1980. De étappe ging van Flers naar Saint Malo en werd gewonnen door Bert Oosterbosch. Inderdaad, een Nederlander. Het bleek een goed voorteken te zijn voor de Nederlanders, want Joop Zoetemelk zou de Tour de France dat jaar winnen.

Nantes diende al 30 keer als start/aankomst stad voor de Tour de France. Al in het eerste jaar (1903) diende de stad als aankomst. De latere winnaar, Maurice Garin, zou de étappe winnen.



In tegenstelling tot de voorgaande étappes, zijn de laatste kilometers in deze étappe volledig vlak. Een prooi voor de sprinters dus. De finale heeft geen echte knelpunten, het enige probleem voor de renners zijn de vele rotondes in de laatste paar kilometer. De renners zien de streep op 600 meter. Daarna is het in één lange lijn doorknallen tot de streep.


alfroj

ook Hushovd zit in mn team (H) :P
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Sjors

Hushovd had gelukkig ook een plaatsje in mijn team gekregen

Sjors

Ik heb voor etappe 3 maar weer gegokt op een massasprint.

alfroj

There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.