Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Pech in de luchthaven: Je zal het maar hebben!!

Gestart door Mathidinkske, augustus 08, 2008, 20:50:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mathidinkske

Woensdag 30 juli 2008
1:30 AM
Mathias doet geen oog dicht. Al sinds vorige dag rond 9:00 AM is hij wakker. Het is te warm om te slapen, en over 10 minuten moet hij toch weer opstaan, om zich om te kleden voor de reis naar Benalmadena, aan de Costa del Sol. Nog 10 minuten ligt hij wat te liggen...

1:40 AM
Mathias en gezin maakt zich klaar. Snel ontbijten, omkleden,... Na een halfuurtje is iedereen gereed voor de reis. De taxi is ook mooi op tijd, om 2:30 AM.

3:30 AM
Ze komen aan op Zaventem, hét vliegveld  van België. Ze wandelen binnen. *heeft zin om nu in de IK-persoon te schrijven*

3:32 AM ~ IK-standpunt
We kijken naar het bord, waar onze vlucht op staat. Vertrek naar Malaga (Spanje) om 5:55. Meteen krijgen we de genadeslag. De vlucht is vertraagd.
EN NIET ZO'N BEETJE OOK!! De vlucht is niets minder dan 5 lange uren vertraagd. Resultaat: We mogen wachten tot 10:45 AM op ons vliegtuig.

3:39 AM
We checken in en vragen om uitleg. Gegeven: "De piloot is ziek, maar het toestel staat er." Mokkend lopen we naar de gate, die aan het einde van het gebouw is. We krijgen per persoon een vergoeding van €16 om te consumeren in de restaurants van Zaventem. We zijn met z'n vieren. Daarna gaan we naar de Duty free shops in de luchthaven om rond te kijken.

6:25 AM
We verplaatsen ons naar het einde van het gebouw, de gate die we nodig hebben. Geen toestel te zien. Moeder vertrouwt het al niet. En dan zien we het onvermijdelijke... We mogen ons verplaatsen naar een andere gate. Deze keer aan de andere kant van het gebouw. Honderden meters terug afleggen om terug aan het begin te komen. Daarna gaan we wat gaan eten, met de vergoeding die we kregen.

7:12 AM
Lekker ontbeten in het Milestones resturant van de luchthaven. We verplaatsen ons terug naar de gate en wachten alles rustig af.
Uiteindelijk gaan we nog wat rondwandelen.

9:25 AM
We wachten, en wachten... Nog een uurtje, en we kunnen inschepen, maar nog steeds geen toestel te zien. Iemand van de luchtvaartmaatschappij komt uitleg geven. De uitleg houdt in dat er geen toestel is. Een vliegtuig is onderweg, om ons te vervoeren. Maar het is geen gloednieuw Belgisch vliegtuig, of van Frankrijk, Spanje, Duitsland, Nederland. Het komt rechtstreeks van Joegoslavië. De hele menigte houdt zijn of haar hart alvast vast. Mijn ouders ook, want de reden dat ze niet naar Turkije gaan is juist door die aanslagen in vliegtuigen en die technische problemen, worden we wel vervoerd met zo'n vliegtuig!!

10:12 AM
Geen vliegtuig te zien, en dan krijgen we weer een flinke ultieme tik uitgedeeld! De vlucht wordt nogmaals 3 uur vertraagd! Nu dus wachten tot 2:10 PM. Niet veel later verandert dat naar 2:40 PM, maar dat is slechts tijdelijk. En we krijgen weer te horen dat we mogen verplaatsen van gate. Deze keer WEER naar de andere kant van het eindeloze gebouw..
Iemand van de maatschappij komt langs, om weer €16 per persoon uit te delen.

Rond de middag
Ouders gaan terug naar Milestones met de zus, en ik ga naar de pizzeria van de luchthaven om een flinke pizza te bestel(l)en. Het heeft gesmaakt, maar weeral moeten we uren ronddwalen...

2:10 PM
Het Joegoslavische vliegtuig is er, en ziet er echt breekbaar uit. De steward(es)(s)(en) spreken geen woord Engels of Nederlands. Dat belooft!

5:00 PM
Het vliegtuig is geland, tot grote opluchting van enkelen. Meestal applaudisseren reizigers na een geslaagde landing, maar niemand klapte in zijn handen.
Na een lange tijd zijn we in Malaga, en kunnen we onze bagage ophalen.

5:35 PM
We mogen naar de bus, en zetten ons vooraan. De bagage is al in de bus, en de bus wacht nog even tot iedereen gearriveerd is.

6:55 PM
Voor ons staat het hotel, dat véél goed zal moeten maken. Na een slopende en lange busrit zijn we hier dan eindelijk. De buschauffeur toeterde er op los en kwam extreem dicht bij andere auto's, afstand bewaren kent men hier dus niet. We checken in in het hotel, en het ziet er mooi uit. De vakantie kan beginnen.

De hele dag
Normaal gezien zouden we maar 3 uren hoeven door te brengen op de luchthaven, en zouden we na drie vlieguren, en twee uren bagage en bus aankomen rond 11:00 AM in het hotel.
Dat werd dus nu 8 uur vertraagd waardoor we 11 uren doorbrachten op het vliegveld, de helft van een dag.
Op de bus viel ik bijna in slaap, en in de kamer moest ik een uur uitrusten. De volgende nachten sliep ik dus heel snel in.

De vakantie: 30 juli -> 8 augustus
Heel gezellig, mooi zwembad, alles wat je nodig hebt. Het hotel heeft veel goed gemaakt, maar dat was nodig ook. We ontvingen ook BVN, voor 's avonds na de shows.




Je zal het dus maar hebben! 8 uur vertraging!! Dat was echt een slecht begin!! De terugreis was gelukkig vlekkeloos, dus dat was toch wel goed!!

Wie zijn de weerwolven?

Marloes


hillo

Ik houd best wel van vertraging eigenlijk, alhoewel, niet echt..

Mathidinkske

En op andere fora hoorde ik verhalen van 24 uur vertraagd :O

Wie zijn de weerwolven?

alfroj

en dan ook nog een vliegtuig uit Joegoslavië, dat al... 9 jaar niet meer bestaat? oud vliegtuig dus :P
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Mathidinkske

Citaat van: alfroj op augustus 22, 2008, 00:08:38 AM
en dan ook nog een vliegtuig uit Joegoslavië, dat al... 9 jaar niet meer bestaat? oud vliegtuig dus :P
héél oud :P

Wie zijn de weerwolven?

Luc

Ik heb wel 's iets ergers meegemaakt op n vliegveld :P

Marloes


Luc


hillo

Daar heb ik Luc ontmoet :P wat een ramp was dat :o

poltergeist


Ulysses

"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."