Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Paralympics

Gestart door mailman45, september 18, 2004, 00:05:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

mailman45

Is er hier iemand geinteresseerd in de Paralympics? Ons land heeft nu 92 sporters in Athene, en de medaille-oogst is er meestal wel redelijk te noemen. Als je als forum aandacht besteedt aan de validen-sport, mag je dat wat mij betreft ook doen aan sport voor gehandicapten. Iedereen kan tenslotte door wat voor oorzaak dan ook in een rolstoel belanden, of op een andere manier invalide worden.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Susa

veel mensen besteden geen aandacht aan de paralympics, kan je ze neit kwalijk nemen, zovaak komt het neit op tv, en mensen zijn er niet zo in geinterseerd, maar ondanks dat vind ik dit een goed topic hoor ;)

Ik

idd... maar ik denk dat deze nederlansdse spelers het beter doen dan van de gewone olympische spelen want deze zijn gemotiveerder en doen beter hun best...

Susa

iedereen doet zijn best natuurlijk op de olympische spelen, das een beetje onzin wat je nu zegt. gemotiveerder kunnen ze overkomen jah, ze komen bijna nooit op tv, en de rest wel, die zijn het gewend.

Sjors

Ze hebben ook al heel wat medailles gehaald.

Ik

Citaat van: susa op september 26, 2004, 17:34:31 PM
iedereen doet zijn best natuurlijk op de olympische spelen, das een beetje onzin wat je nu zegt. gemotiveerder kunnen ze overkomen jah, ze komen bijna nooit op tv, en de rest wel, die zijn het gewend.

nou als die ene hoogeband eerst de 1ste prijs haalt en dan laatste is dan weet ik genoeg... er was er maar 1 die egt haar best deed en dat was die wielrenster... die was zwaar geblesseerd en had hoofdpijn en toen alsnog de 1ste prijs gehaald... maar ik denk dat er bij de paralympics meer van dit soort gemotiveerden zijn...

Sjors

Paralympics zijn weer afgelopen:

Land                   G   Z   B
1.  China           63   46   32
2.  Gr.-Brittanni? 35   30   28
3.  Amerika         27   22   39
4.  Canada          27   19   24
5.  Australi?         26   37   36
6.  Oekra?ne       24   12   19
7.  Spanje           20   26   22
8.  Duitsland      19   28   32
9.  Frankrijk       18   26   30
10.  Japan           17   15   20
27.  Nederland   5   11   13


Sjors

Rolstoeltennisster Esther Vergeer is in Athene de meest succesvolle Nederlandse sporter geworden tijdens de Paralympische Spelen. Ze kwam uit in het enkel- en dubbelspel en won op beide onderdelen het goud. Ook Kenny van Weeghel presteerde met goud, zilver en brons meer dan goed. Zwemster Marion Nijhof won eveneens drie medailles. Vijf andere sporters wonnen twee plakken.

\Bron: sport.nl

Susa

Citaat van: Ik op september 27, 2004, 21:27:33 PM
Citaat van: susa op september 26, 2004, 17:34:31 PM
iedereen doet zijn best natuurlijk op de olympische spelen, das een beetje onzin wat je nu zegt. gemotiveerder kunnen ze overkomen jah, ze komen bijna nooit op tv, en de rest wel, die zijn het gewend.

nou als die ene hoogeband eerst de 1ste prijs haalt en dan laatste is dan weet ik genoeg... er was er maar 1 die egt haar best deed en dat was die wielrenster... die was zwaar geblesseerd en had hoofdpijn en toen alsnog de 1ste prijs gehaald... maar ik denk dat er bij de paralympics meer van dit soort gemotiveerden zijn...

dat kan altijd nog aan blesures liggen, en de een kiest ervoor om met blessure te gaan, en de ander niet, want het is neit echt goed voor je.

Sjors

Ja, maar van de Hoogeband had zich zo gegeven dat hij zich niet meer kon concentreren voor de andere wedstrijd, hij won wel het koningsnummer

Susa

jah dat is dus je eigen beslissing, welke wil je het liefste winne, iedereen doet echt welzijn best op de olympische spelen hoor. kijk en hij beslist dat niet alleen, ook zijn trainers en zo vonden dat het beste dan lijkt mij.

li-tje

Mar eigelijk lijken mij de paralympics veul zwaarder, want die hebben iets nie. Kijk nou nar da voetbal, daar mag je nie bij kijken!!! Dat is wel vet moeilijk lijkt me. We hebben ut met de training geprobeert, mar khoefde nie mee te done wan kben geblesseerd. Mja

Susa

jah maar dan heb je bijvoorbeeld rolstoel basketbal, dan zit je weer, maar dat is wel zwaarder voor je amrne, maar als je daar aan mee mag doen, lijkt het mij dat je sterke armen hebt.

Lies

jah, want je moet ook vooruitkomen met die armen neem ik aan

Nirvana-mij

Ik vind dat er wel is wat meer over mag komen op TV, best leuk om te zien tog?