Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Expedition Unlimited

Gestart door Lennart, november 10, 2008, 22:17:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lennart

Elke maandag om 21:30 op Nederland 3

Reality-game op de mooiste locaties in Zuid-Afrika. Gehandicapten en modellen moeten samenwerken.

Tien kandidaten reizen af naar Kaapstad: vijf modellen (Celina, Fleur, Joey, Ronald en Tahnee) en vijf jonge mensen met een lichamelijke handicap (Cefas, Kjeld, Lisanne, Samir en Shushila). De deelnemers weten niet van elkaars bestaan en weten al helemaal niet wat hen te wachten staat. Tot hun verrassing bestaan de koppels uit één model en één kandidaat met een lichamelijke handicap. Vanaf dat moment moeten de kandidaten samenwerken bij het uitvoeren van opdrachten en bij het afleggen van helse etappes op duofietsen, die speciaal voor het programma zijn ontwikkeld. Voor de winnaars van de race ligt in de laatste aflevering een bedrag van EUR 20.000,- te wachten bij de finish.

Elke aflevering start met een lastige opdracht, waarin de kandidaten geconfronteerd worden met Zuid-Afrikaanse tradities en lokale omstandigheden. De koppels worden uitgedaagd om tactisch te denken, hun sociale talenten aan te spreken of hun lichaamskracht in te zetten. Bovenal moeten ze samenwerken: de kandidaat met het op het eerste gezicht perfecte lichaam, met de kandidaat met het op het eerste gezicht niet-perfecte lichaam. Het koppel dat er in slaagt elkaars vaardigheden het meest optimaal in te zetten, wint de opdracht en verdient voorsprong bij de fietsetappe.

In het tweede deel van elke aflevering leggen de vijf koppels een etappe af, steeds door een ander deel van Zuid-Afrika. De race start in Kaapstad, waar ook de finale wordt bereikt. In de tussenliggende afleveringen reizen ze naar onder meer Kalk Bay, Karkloof, Graskop, Pilgrim's Rest en Weltevreden. Een extra spelelement vormt de Tokoloshi. De winnaar van de opdracht kan deze Zuid-Afrikaanse plaagdwerg inzetten als sabotagemiddel tegen één van de andere duo's. Het team dat de Tokloshi tijdens de fietsrace tegenkomt, wordt gedwongen een extra opdracht uit te voeren. Een opdracht die het klassement behoorlijk kan beïnvloeden.
Bron: Tvgids.nl


Hebben jullie de eerste aflevering gezien? Ik heb hem net gekeken en ik moet zeggen dat ik het een behoorlijk leuk concept vind. Natuurlijk zitten er al bestaande elementen van soortgelijke programma's in, maar deze insteek geeft, moet ik zeggen, toch wel een hele nieuwe draai. Het maakt het ook gewoon meteen interessant om het programma te volgen en ik ga zeker m'n best doen om het te volgen.
Is that you in the button's box, making all that noise?

Marloes

Lijkt me idd best een leuk programma ;) Heb de eerste aflevering gemist,  maar ga misschien nog terugkijken :)

Lennart

Gisteren weer gekeken en het was wel leuk. Het is wel duidelijk dat sommige teams sterker staan dan de anderen. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat het programma zo afhankelijk lijkt te zijn van de race zelf. Uiteindelijk gaat het toch om de tijden die de deelnemers neer weten te zetten en als je dan een team hebt die halverwege gewoon huilend van de pijn door probeert te zetten... tsjah. Als ze nou enorme voorsprongen zouden kunnen winnen met de opdrachten in de eerste helft van de aflevering, dan zou het denk ik wat eerlijker zijn. Maar ja, dan zouden ze ook weer sneller uit elkaar lopen, waardoor het voor degenen die nu als laatste staan haast onmogelijk zou zijn om weer eerste te worden.

...Mjah. Ik wil volgende week zien voordat ik kan zeggen of ik het nog waard vind de rest te volgen. Het is wel interessant, maar als de strijd eigenlijk geen strijd meer is, valt het nut van het programma ook weg :P
Is that you in the button's box, making all that noise?

Sjors

Ik heb de eerste aflevering gezien en vond het wel grappig. Het is in principe een leuk idee, alleen de uitwerking is wat minder. Ze hadden er iets veel leukers van kunnen maken, jammer, voor mij niet aantrekkelijk om te blijven kijken.