Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Anniek Pheifer is niet de mol!

Gestart door hillo, december 04, 2008, 20:29:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

hillo



Anniek Pheifer
Assen, 16 oktober 1977
Actrice

Na haar HAVO-diploma besloot Anniek om te gaan studeren aan de Toneelschool te Amsterdam, waar ze in 2000 afstudeerde.

In het seizoen 2001/2002 was Anniek Pheifer te zien in 'The Prefab Four van Orkater' onder regie van Willem van de Sande Bakhuyzen, waarmee ze in 2003 op Internationale tour ging. Ook speelde zij dat seizoen de rol van Helena in 'Orestes' bij Het Nationaal Toneel onder regie van Agaath Wittemans. In 2002 was zij te zien als Juffrouw Tau in 'Het vuil, de stad en de dood' van Rainer Werner Fassbinder, onder regie van Johan Doesburg. Een jaar later stond ze als Evelyn in 'The Shape of Things' van Neil LaBute onder regie van Ivar van Urk.

Vanaf 2004 was Anniek te zien in 'Een Zomerzotheid', onder regie van Bruun Kuijt en in 'Slippers' van Eric Schneider. Vervolgens acteerde ze bij het Nationale Toneel in 'Phèdre, Triptiek en Othello'. In 2007/2008 was ze te zien in Shakespeare's 'As You Like It'.

Sinds 1998 is Anniek ook al op televisie te zien. Haar eerste rol was in 'Celluloid Blues', een NPS-film onder regie van Jurriaan Rood. Daarna volgde 'Ina und Leo' bij de ARD, Familie Plots, In de Vlaamsche Pot, Baantjer, Russen, Jiskefet en tenslotte in 2002 Trauma 24/7. Haar eerste hoofdrol was bij 'In de Praktijk' voor haar weggelegd, waar ze Dokter's assistente Klaartje werd. In 2001 was ze een jaar lang te zien in 'Westenwind' bij RTL 4.

In 2003 vertolkt Anniek de rol van Desiree in Vara-serie 'De Band' van producent Lonesome Cowboys BV. Hetzelfde jaar speelde ze Hetty in 'Grijpstra & De Gier' op RTL 4. Een jaar later is ze af en toe te zien als 'de kleine zuster' in Jiskefet.

In februari 2001 gingen er maar liefst twee speelfilms in première, waarin Anniek een rol vertolkt. In 'Costa!' van Johan Nyenhuis speelt zij de rol van Maureen en in 'Ik ook van jou' van Ruud van Hemert speelt ze Liesbeth. In 2002 was ze te zien in 'Hotel Heimwee', onder regie van Porgy Franssen. In 2003 speelde ze Pit in de telefilm 'Zinloos', die nog uitgezonden wordt bij de Vara. In 2005 vertolkt Anniek een rol in de populaire speelfilm 'Het Schnitzelparadijs' van Martin Koolhoven en een jaar later is ze te zien in de spannende Nederlandse thriller 'Dood Eind'.

Bovendien heeft Anniek Pheifer televisiecommercials gedaan voor Iglo , Hero en Unox.


Bron: Officiële site

Marloes

Bij nader inzien ken ik haar toch wel :) Leuk vrouwke denk ik :P

Mollemaarten

Mol!
Zij is namelijk op 16 oktober jarig...
En let op... de hint is duidelijk, maar misschien bijna onzichtbaar...
Want: Mollemaarten is ook op 16 oktober jarig,,,
En de eerste 3 letters van Mollemaarten...
Indd... M-O-L :o

Luc


hillo

Zij zou een hele goede mol zijn denk ik, want ze komt een beetje naïef over :) Aan de andere kant zie ik haar ook wel binnenkort afvallen :-\

Maar ze is wel tof op zich ;D

alfroj

deed heel verdacht en kreeg toen een rood scherm :P
ze acteert wel heel veel heb ik het idee :P
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

hillo

Citaat van: hillo op januari 13, 2009, 13:18:40 PM
Aan de andere kant zie ik haar ook wel binnenkort afvallen :-\

M'n gevoel klopte :o Ik vond haar ook echt zo'n soort Liesbeth uit de Thailand reeks. Zo'n lievig meisje dat dan snel afvalt. Gelukkig bleef ze ;D

Lies

Maar als ze nu "rode" scherm kreeg, kan ze toch niet te mol zijn?

hillo

Waarom zou de mol geen rood scherm kunnen krijgen?

Lennart

Yup. Als voorbeeld noem ik de Australische serie van Wie is de Mol, waarin de Mol uit het spel kwam te liggen en toen haar plek terug mocht kopen voor 50.000 dollar. Jaja.
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo


Lies


wicky the viking

Anniek kan goed de mol zijn
ik zie haar nog verbaasd kijken de 1ste aflevering toen Pieter-Jan zei
"er is nog geen mol"
ze moet gedacht hebben 'hoezo , geen mol ? , IK ben toch de mol ?"
dan herpakt ze zich weer en denkt
"ooh wacht even , het spel is begonnen ik zal het maar mee spelen"

Anniek heeft de vrijstelling gepakt in het "oude huis"
als mol heb je liever dat die niet naar een andere gaat
ze heeft de telefoon niet horen rinkelen , ze was ook wel erg druk in gesprek met Hans om ervoor te zorgen dat deze hem ook niet zou horen

erg veel echete mollen akties heb ik haar echter nog niet zien doen maarja met zo'n hectiche groep
hoeft de mol ook maar weinig te doen

Gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Lennart

De enige knik in die logica is dat ze als Mol zou weten dat ze die vraag zou worden gesteld als ze binnenkwam.
Is that you in the button's box, making all that noise?

criar

Als je kijkt naar aflevering 3 heeft sebastiaan een lijst gemaakt van de deelnemers die het meeste geld gekost heeft. dat zijn Hans Paula en Anniek, Anniek staat het hoogst geklasseerd en wie is er nog niet afgevallen, Anniek want Hans en Paula liggen er al uit dus weer een aan wijzing. Ik ben voor Dennis die heeft een harde schijf  :). want hij onthoudt alles hij kan niet de mol zijn Aflevering 1 hij is als eerst hij wil niet de mol zijn 1 van de 2 die ik al weet.