Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Sjors' en hillo's hints top 9

Gestart door hillo, april 06, 2009, 01:53:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

hillo

Ook de hints hebben we gerangschikt! Dit is het geweldige resultaat!

Top 9
9. Wie is ... de Mol? Maar dan niet? (seizoen 1: Australië)
?
In de eerste serie werd in veel afleveringen nog gewoon gezegd op wie de afvaller stemde. Zo kon na een aantal afleveringen al met zekerheid gezegd worden dat het Deborah was die de boel zat te flessen

8. De Grote Geniepige G van George (seizoen 3: Portugal)

In de serie met George als mol werd er driemaal in de serie verwezen naar de beginletter van zijn voornaam: de G. Zo ondertekende een schilder zijn schilderijen met Jorge Golaco, terwijl hij Jorge Colaco heet. Een tweede G was te vinden bij de opdracht waarbij de kandidaten op een vliegtuig moesten zitten en daar de letters van het woord WAAGHALS moesten spotten. Of beter gezegd: de G was niet te vinden. Het was de enige letter die niet getoond werd. Tot slot (zie foto) werd er bij de geldwagenopdracht verwezen naar het woord bushalte (221198112205). Een aantal afleveringen later diende een bepaalde boom als bushalte. Hier stond heel groot de G in gekerft.

7. Hint voor de zieke geest van .com (seizoen 2: Schotland)

Op 7 in deze top 9 een erg lastige hint, die een hoop zieke geesten (met name onder .commers ;D) als gevolg had. In de eerste beelden van twee opdrachten uit de tweede serie is namelijk duidelijk te horen dat Nico de mol is. Je moet dan alleen wel het geluid omkeren, een aantal keer versnellen en de volumeknop volledig opendraaien. Deze hint is van zo'n grote invloed geweest dat er nu diehard fans zijn die alle afleveringen en muzikale aanwijzingen op deze manier analyseren.

6. Aan de regel (seizoen 9: Noord-Ierland en Jordanië)
?komtnog?
Aan de regel. Een anagram voor De Generaal. Een prachtige verwijzing naar de anagrammen die in de negende serie voor VAN EERD DE MOL gebruikt werden. Zo schreef Jon bijvoorbeeld in het boekje van Sebastiaan: "het is DOM VEEL RADEN"

5. DE Usual Suspect (seizoen 5: Australië en Bali)

DE Usual Suspect. Een verwijzing naar de hint met de line-up (uiteraard afkomstig uit de film The Usual Suspects) in Australië. Yvon de Mol stond op plaats 6 in deze line-up. De getallen 4 en 5 waren dikgedrukt. Volgens de code A=1, B=2, enz. krijg je dus DE. En op 6 stond Yvon. DE Mol dus. Of DE Usual Suspect :)

4. De M van Molouska (seizoen 6: Argentinië)

Een hint hoeft niet goed verborgen te zijn om een mooie hint te zijn. Een beetje obvious kan ook wonderen doen. Het shirt van de mol uit de serie in Argentinië is daarvan het perfecte voorbeeld. De mol droeg een aantal dagen een groen shirt met daarop een prachtige grote gele M. En wat anders kon deze M zijn dan de M van Molouska?

3. Tik Tak Mol (seizoen 4: Canada)

De echte oplettende kijker noteert natuurlijk alles. Maar of ooit iemand de hint met het klokje in Canada heeft gevonden betwijfelen wij. Tijdens een opdracht waarbij de kandidaten geblindeerd door een bos moesten kruipen, kwam vijf keer een klokje in beeld. Wie die vijf keer de laatste cijfers van de laatste stand van dat klokje noteerde, las van onder naar boven de naam van de Mol: ELISE

2. Is die dikke Hollander met een bordje om z'n nek in Mexico die liever een groot glas pils drinkt dan rondhuppelt over een markt de Mol? (seizoen 8: Mexico)

Is Edo de Mol? Ja? Nee, maar Ego wel. Dennis vroeg in de vierde aflevering in de kapel aan 'de Mol' of hijzelf de mol was en kreeg natuurlijk als antwoord Ja. Een piepklein klankverschil, maar een dijk van een hint.

1. Niet nu (seizoen 7: Thailand)

Niet nu, maar toen. En laat Toen nou net Mol betekenen in het Thais (Dtoon). Inge begon elke test met dit molse woord. Een hint verspreid over alle afleveringen, gelinkt aan de taal van die serie, en nooit ontdekt door de fanatieke fan. Prachtig, al zeggen we het zelf.

Extra's
Junior: Suspicion

In de kickoff van de allereerste juniormol ooit draaide de kleine saboteur een plaat van Elvis Presley. The King is geboren op 8 januari. Kandidaat Amin is geboren op 8 januari. Toeval? Blijkbaar niet...

Royalmol: volgt nog (ooit)

Juudith

Ik vond de "Nico is de mol" hint best eng... Het klonk best eng als je het omgekeerde namelijk. :P
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Mollemaarten

Citaat van: Juudith op april 06, 2009, 16:49:57 PM
Ik vond de "Nico is de mol" hint best eng... Het klonk best eng als je het omgekeerde namelijk. :P

Ook als je het niet omkeerde klonken die stukjes geluid al eng! :P

(poeeh, oude series,,, long long time ago... Ik was 6 met de allereerste serie... Maar kweet het nog zó goed! )

Sjors

(Ik ben ingestroomd tijden Wie is de mol? 2 in Schotland. Ergens halverwege dat seizoen ben ik het gaan volgen.

Lennart

Ik volg het pas sinds het seizoen met Dennis als Mol, maar de rest heb ik allemaal gekeken/gedownload :P
Is that you in the button's box, making all that noise?

Mollemaarten

Citaat van: Lennart op april 16, 2009, 19:45:54 PM
Ik volg het pas sinds het seizoen met Dennis als Mol, maar de rest heb ik allemaal gekeken/gedownload :P

Ja ik heb laatst ook alle afleveringen van serie één, 2, 3, en 4 gedownload...
Goh, ik herrinnerde me de series héél anders :P

Sjors

Wat vinden jullie eigenlijk van de top 9?

Welke vonden jullie dat er hoger moest staan of juist lager. Of had je een heel andere hint uitgekozen van dat seizoen?

hillo

En belangrijker nog: wat vinden jullie van de zelfbedachte namen? 8)

Marloes

Citaat van: hillo op april 06, 2009, 01:53:29 AM
2. Is die dikke Hollander met een bordje om z'n nek in Mexico die liever een groot glas pils drinkt dan rondhuppelt over een markt de Mol? (seizoen 8: Mexico)
[buiging]          [buiging]          [buiging]          [buiging]          [buiging]          [buiging]          [buiging]          [buiging]       

Lennart

Wat hebben jullie tegen .com? :P

Ik vind ze wel leuk, ja. Ik weet niet of ik de hint naar Jon de sterkste vind, maar die heeft sowieso allemaal zwakke dingen. De anagram van Inge, de dingen die een mol heeft ('bang voor tunnels', 'ik zie het niet') is ook al vaak gebruikt. Die van mol.nu vond ik dan wel weer een leuke.
Is that you in the button's box, making all that noise?