Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Spel 5: Overlegtopic

Gestart door Lennart, april 19, 2009, 00:43:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Gaan we niet eerst alle inactieven mollen? Anders ontstaat er weer het scenario dat iedereen dood is behalve de inactievelingen  ;)

Dus, wie geeft is een overzichtje met wie er stiekem toch niet meedoet? Ik als burgemeester ben daar te lui voor en ik heb mensjes onder mij, jullie dus, die dat voor mij doen  ;D

hillo

Dorpsbewoonsters:

- Marloes

Dorpsbewoners:

- Mario
- Sjors
- Maarten
- Mathias
- Martijn
- Hilje

Feit: de wolven hebben niemand opgegeten, dus de kans is groot dat we niet te maken hebben met zeer actieve wolven. Als ik kijk in het (burgemeester)stemtopic, dan zijn Maarten en Mathias de laatste dag nog online geweest. Ik, polt, Sjors en Martijn stemden allemaal al eerder, maar ik weet dat ik, sjors en polt nog online zijn geweest. Martijn volgens mij niet. De kans lijkt me daarom het grootst dat hij een wolf is. Marloes lijkt me de tweede (die is er immers niet) maar we hebben liever een wolf die niet kan eten in ons midden, dan een wolf die dat wel kan lijkt me.

Vandaar dus mijn stem op Martijn ;)

En Marloes is de enige vrouw en het oog wil tenslotte ook wat :P

hillo

Overigens: als iemand met zijn of haar gave kan bewijzen dat Martijn bij de goeden hoort, dan hoor ik dat graag ;)

Martijn -> waarom zou ik mijn stem op jou ongedaan moeten maken?

Martinulus

Citaat van: hillo op april 21, 2009, 17:36:28 PM
Overigens: als iemand met zijn of haar gave kan bewijzen dat Martijn bij de goeden hoort, dan hoor ik dat graag ;)

Martijn -> waarom zou ik mijn stem op jou ongedaan moeten maken?
Omdat ik de ziener ben, en jullie mij wel eens nodig zouden kunnen hebben om de wolven te pakken.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

hillo

Hmm, dat is wel grappig dan, want ik ben namelijk ook de ziener :P

Gotcha!

poltergeist

Waarom zieneren jullie allebei mij niet, en zeg dan wat ik ben. Perfect om te weten wie... de ziener is.

hillo

Toevallig heb ik jou al gezienerd, want ik vertrouwde het niet dat je me burgemeester wou maken :P

Jij bent de scherpschutter en kan geen fuck 8)

Martinulus

Wie zegt dat jij niet liegt, Hilje? Maar goed, die uitdaging wil ik wel aangaan, dus ik heb Polt gezienerd als bewijs.


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

hillo

Ik ben erg benieuwd wat je als antwoord verzint krijgt

poltergeist

Lennart is online, dus dat zou in principe direct geregeld kunnen worden  [jumpiej]

hillo


Lennart

Heilig ingrijpen

Vanuit het niets vliegt een lading water over Martinulus heen. Het wijwater begint vrijwel direct te sissen en te bubbelen en Martinulus krijst het uit van de pijn. Hij grijpt naar z'n hoofd en probeert al het wijwater van zich af te krijgen, maar het geheiligde water is te snel voor hem en al gauw valt hij dood op de grond neer.



Rol van Martinulus: Sjamaan

Als sjamaan ben jij een weerwolf met unieke krachten. Je kan namelijk elke nacht de rol van iemand opvragen. Wie weet wat voor gevaren achter je dorpgenoten schuilt...
Is that you in the button's box, making all that noise?

Martinulus

*stort ter aarde*

Verdraaid... ik dacht dat ik mijn spelletje zo goed had gespeeld :P


Martijn
Redacteur Hot Forum Radio en Hot Forum Mail
Presentator van Martijn's Moment of HF Radio

Mathidinkske

Haha, ziener was je wel, maar aan de verkeerde kant.

Wie zijn de weerwolven?

Lennart

Whoops, sorry voor de vertraging.




Er zijn een aantal dorpbewoners die geloven in het oude document en daarom wordt besloten om Mathidinkske, die alom verdacht is, op te hangen. Mathidinkske stribbelt niet tegen en laat zich met gemak ophangen. Wanneer de vloer onder hem wegklapt, valt Mathidinkske niet naar beneden, maar blijft miraculeus in de lucht zweven. Iedereen kijkt met ontzag toe hoe plotseling een stel gehaakte vleugels uit zijn rug klappen en zijn hoektanden beginnen te groeien. Nog voor zijn transformatie eindigt, gooit iemand uit het publiek een houten staak door zijn hart. Mathidinkske hoest bloed op en valt met een klap op de grond.

Vampier

Als enige vampier in het dorp leef je maar een eenzaam bestaan. Daarom dat je enige tijd zal mogen mijmeren over wie je als bruid zal nemen. In de tweede nacht mag jij iemand bijten. Diegene zal niet doodgaan bij de eerstvolgende keer dat dit het geval is, maar net als jij vampier worden en kans maken om de burgers en de weerwolven te overleven en winnen. Jullie mogen, als alle weerwolven dood zijn, zelf bepalen of jullie het daar bij laten of de burgers willen verwijderen uit het dorp. Jullie hebben geen moordmogelijkheid tijdens de nacht.

Pas op dat je geen weerwolf bijt. Hun weerwolfgenen zijn giftig voor jou.



Nadat het lichaam van Mathidinkske zorgvuldig is gecremeerd, voelt het dorp zich een stuk veiliger. Ieder gaat rustig terug naar z'n huis en gaat slapen.

Maar wanneer ze de volgende ochtend wakker worden, treffen ze een ravage aan bij de voordeur van Hillo. Overal ligt bloed, maar tussen het rood liggen een aantal zachte witte veertjes. Hillo leeft nog en is ongedeerd, maar het is duidelijk dat de weerwolven het die nacht op hem hadden gemunt.

Wie is de weerwolf die Hillo om zeep heeft geprobeerd te helpen?
Is that you in the button's box, making all that noise?