Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Spel 5: Overlegtopic

Gestart door Lennart, april 19, 2009, 00:43:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Wel, iedereen die in de multi zat, en dat was iedereen. Afmaken die handel dus.

hillo

Dorpsbewoonsters:

- Marloes

Dorpsbewoners:

- Mario
- Sjors
- Maarten
- Mathias
- Martijn

- Hilje

Marloes is niet de wolf, dus die laten we leven. Houden we over Mario, Sjors, Maarten en ik. Ik ben vannacht aangevallen, en heb 1 wolf en 1 semi-badguy beschuldigd, dus het lijkt me dat ik vrijuit ga. De wolven kunnen me niet opeten, ook de komende nacht nog niet, dus dat komt goed ;D Mario, Sjors of Maarten. Ik ga voor...

poltergeist

nah Hil, we moeten het eerst weer spannend maken. Dat doen we door wat "goede" mensen weg te nemen.

Lennart

IJskoude terechtstelling

Hillo neemt gauw het woord, maar iemand uit het publiek lijkt hier niet mee eens te zijn. Met een smak wordt een ijzeren bijl in het gezicht van de jongen geworpen. Nog even blijft Hillo overeind staan, zijn handen stil in de lucht geheven, voor hij levenloos achterover in elkaar zakt en met een doffe dreun op de grond neervalt.




Beschermengel

Als een lieftallig engeltje heb je alleen maar het beste met je dorpgenoten voor. Mocht je het wensen, dan kun je 's nachts bescherming bieden aan één persoon. Deze persoon zal dan sowieso de nacht overleven, wat voor vreemde gebeurtenissen hem of haar anders ook maar waren overkomen. Je mag ook jezelf beschermen, maar je mag dezelfde persoon niet vaker dan twee keer achter elkaar beschermen.
Is that you in the button's box, making all that noise?

poltergeist

Zo, dat hebben we ook alweer opgelost,

Who's next?

hillo

#35
Polt zit nu wel indirect heel erg te smeken niet op hem te stemmen:

Hillo || Up in my lonely room zegt:
hiel survives the night

ergens tussen hier en nergens zegt:
voor mijn part mocht je neervallen hoor

Hillo || Up in my lonely room zegt:
weet ik
vandaar dat ik op jou ga stemmen deze keer

ergens tussen hier en nergens zegt:
ik heb me magisch flesje
ik kan nie dood de komende 24 uur

ma het is fijn dat we die wederzijdse gevoelens voor elkaar hebben
weet je, ik kan al op dag 2 iemand killen ipv dag 5
en laat het nu net dag 2 zijn
 
dus is heel ook beschermd tegen dorpelingen, of alleen tegen wolven?

Hillo || Up in my lonely room zegt:
dood me maar hoor

ergens tussen hier en nergens zegt:
k
verstuurd
ik vraag me af of je stem nog geldig is als je dood bent 

Hillo || Up in my lonely room zegt:
geen idee
maarten staat iig achter m'n keuze

ergens tussen hier en nergens zegt:
mm mooi zo
heb je niet opgelet toen ik zei da ik de komende 24 uur nie doodkon kieke?

Hillo || Up in my lonely room zegt:
denk het niet

poltergeist

Das niet smeken, das informeren, jullie onderwijs in holland stelt ook nie veel voor e

Lennart

Back from the dead

Met een schreeuw komt Hillo ineens weer tot leven. Zijn hoofd geneest van zijn dodelijke wond en hij staat snel weer op. Hij draait zijn hoofd de ene en de andere kant op, kraakt een paar keer opzichtig met z'n nek en wrijft in z'n handen. "Oké," zegt hij, "Wat heb ik gemist?"
Is that you in the button's box, making all that noise?

Mollemaarten


Lennart

#39
De tweede dag van Poltergeist als burgemeester staat in het teken van zijn terechtstelling. Stellig beweert hij elke keer dat hij niet gedeerd kan worden door terechtstellingen en lunchmaaltjes van de wolven. Toch geloven de Wakkerdammers hem niet en het merendeel, waaronder Poltergeist die zijn mede-inwoners niet teleur wil stellen, stemt op hem. Zo kwam het dan dat er getracht werd hem te lynchen, maar zoals hij had beweerd was Poltergeist inderdaad onschadelijk voor het lynchen. Niemand werd er die avond terecht gesteld.

De volgende dag waren ze bang om naar buiten te gaan. Hoewel er meervoudig werd beweerd dat er misschien helemaal geen weerwolven meer zouden zijn, bleek dit toch het geval te zijn. Eén van de deuren in het dorp was ingetrapt en toen Poltergeist, die het groepje naar binnen leidde, zag hoe het interieur van het huis eraan toe was, was duidelijk dat er nog wel zeker een weerwolf actief was. Marloes lag in zompige stukken uiteen gereten in haar door bloed doordrenkte lakens.

Heks

Als een echte heks heb jij vele toverdrankjes tot je beschikking. De meeste zijn simpele brouwtjes die helpen tegen verkoudheid, griep, liefde en maagzuur, maar er zijn twee waardevolle drankjes die je diep in je kasten verborgen hebt en misschien wel nuttig kunnen worden. Eén drankje kun je gebruiken om iemand ter plekke weer tot leven te wekken en één drankje om iemand een nieuwe rol te geven (hoewel je niet weet of dit nadelig of voordelig voor jezelf is).


Het verlies van de enige vrouw uit het dorp komt hard aan en de inwoners zweren dan ook om wraak te nemen.

Maar wie is de weerwolf die Marloes in stukjes ten ruste heeft gelaten?
Is that you in the button's box, making all that noise?

Marloes

Ok , mijn boodschap: Vermoord Sjors ;)

hillo

Mario, Sjors, Maarten en ik.

Dan zit er maar 1 ding op polt, als we willen dat er één iemand overblijft op het eind moeten we nu samen Sjors ten onder laten gaan ;)

Lennart

De stemmen waren weer eens verdeeld, maar na veel wikken en wegen tussen Mollemaarten en Sjors werd toch het besluit genomen om Mollemaarten aan de strop te hangen. Schreeuwend en schoppend probeerde Mollemaarten aan zijn lot te ontsnappen, maar met man en macht werd hij naar de galg gebracht en met een snelle ruk opgehangen. Het laatste geluid wat uit zijn strot kwam was een hoog gejank.

Weerwolf met conversie

Jij als weerwolf hebt de macht om jouw team met één man te versterken. Stuur een bericht met wie je tot weerwolf wil maken en het zal geschieden.


Er werd gedacht door het hele dorp dat alle weerwolven nu waren vermoord en rust weer terug zou keren, maar de ontdekking van de macht van Mollemaarten deed dit besef teniet. Er moest nog een wolf zijn, dat kon niet anders. Toch was het te kort dag om nog een nieuwe verdachte uit te zoeken, en daarom zocht iedereen toch maar zijn bed op.
Helaas zou niet iedereen daar weer uitstappen. Toen Wakkerdam de volgende dag ontwaakte, bleek er in het huis van de burgemeester te zijn ingebroken. Ze hoefden de slaapkamer eigenlijk niet in, maar toch wilden ze het bewijs. En daar lag Polt; zijn ogen waren uit zijn kassen gevreten, zijn hart uit zijn borst gegraven en zijn armen waren met een botte zaag van zijn romp verwijderd. Even leek het alsof de benen als enige onderdeel ongeschonden waren, tot ze zijn schoenen uittrokken en zagen dat alle teennagels waren uitgetrokken en weer verkeerd om waren teruggedrukt.

Beul

Als een echte beul loop jij door de stad en probeer je de orde te handhaven. Soms vraagt dit om een ongenode executie. Mocht je de tweede nacht overleven, dan heb je de mogelijkheid om die bijl van jou eens voor een ander doeleinde dan houthakken gebruiken. In het stemtopic mag je vanaf dan (het hoeft niet meteen die nacht) posten wie je ter plekke executeert.


Die dag verscheen de geest van Poltergeist, die zich geroepen voelde om vanuit het geestenrijk een nieuwe burgemeester aan te wijzen.

Polt: Wie word je opvolger?

En aan de resterende inwoners was de vraag:

Wie is de wolf?
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo

Alleen Sjors en ik nog? :o

Lennart

Sjors en Hillo keken elkaar aan. Hillo wist nu wie de laatste wolf was en toen Poltergeist hem ook nog tot burgemeester had gemaakt, was er niet meer aan te ontkomen geweest. Met angst in zijn ogen keek hij toe hoe de haren van Sjors begonnen te groeien. Zijn gezicht vervormde zich langzaam en terwijl Hillo achteruit liep, te verbijsterd om zich om te draaien en snel weg te draaien, kon hij alleen maar met open mond toekijken hoe de kleren van Sjors uit de naden scheurden en van zijn steeds behaarder wordende lichaam vielen. Al gauw konden de achterpoten van de wolf het gewicht niet meer dragen en moest Sjors met zijn armen op de grond. Een lage grom ontsnapte uit zijn keel.
Alsof dat het teken was, draaide Hillo zich om en rende weg. Sjors keek nog even toe voor hij een sprint achter zijn prooi aan trok.
Hillo maakte geen schijn van kans.

Sjors, gefeliciteerd met het behalen van je overwinning!
Is that you in the button's box, making all that noise?