Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Doorstuurmailtjes

Gestart door mailman45, september 30, 2004, 14:11:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

mailman45

Worden jullie ook langzamerhand een beetje radeloos van al die doorstuurmailtjes? Je kunt ze negeren en in je map Verwijderde berichten zetten, maar sommige ervan richten echt schade aan. Ik heb hieronder een voorbeeld van een bericht dat je dus echt niet door moet sturen, want het is gewoon gelogen, en heeft de fabrikant van het produkt al vele miljoenen gekost om het verhaal uit de wereld te helpen. Een van de meest kwalijke Hoax-berichten dus:



Dit ontving ik vandaag, lees aub goed door en stuur door naar andere huisdierbezitters!!


Waarschuwing voor de gezondheid van je huisdieren Een poosje terug had ik een buurman die zijn 5 jaar oude Duitse Herder moest laten inslapen wegens leverfalen. De hond was helemaal gezond tot een paar weken daarvoor, daarom lieten ze een authopsy doen om te zien wat de oorzaak was. De leverfuncties waren ongelooflijk hoog, alsof de hond een of ander vergif had binnen gekregen. De hond werd altijd binnen gehouden en wanneer hij naar buiten ging was er altijd iemand bij hem, zodat het niet waarschijnlijk was dat hij iets onbekends te pakken had gekregen.
Mijn buurman begon een zoektocht door alle voorwerpen in huis. Toen hij de Swiffer Wetjet in zijn handen had, ontdekte hij in kleine lettertjes een waarschuwing: "kan schadelijk zijn voor kleine kinderen en dieren." Hij belde het bedrijf om te vragen wat de samenstelling was van het schoonmaakprodukt en stond verstomd toen hij vernam dat een van de ingredienten was antivries. (feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries).
Zodoende had de hond, alleen maar door te lopen over de vloer die met dit produkt was schoongemaakt en vervolgens zijn poten te likken, alsmede te eten uit zijn etensbakken die op diezelfde vloer stonden, voldoende van de oplossing binnengekregen om zijn lever te vernietigen. Kort na de dood van de hond, stierven de twee katten van zijn huishoudster wegens leverfalen. Ook zij gebruikte Swiffer Wetjet voor snelle poetsbeurten op de vloer. Op de katten werd geen authopsie verricht, daardoor konden ze het bedrijf niet aanklagen. Maar ze hebben ons wel gevraagd dit verhaal te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen, zodat zij hun dieren niet op deze wijze verliezen.
? > > > > > > > > > > > ALSTUBLIEFT VERTEL HET VERDER!>


Wat je dus moet doen met dit soort berichten: NIET doorsturen, ook niet iemand gaan waarschuwen dat dit een hoax (verzonnen waarschuwing) is. Want je veroorzaakt er niet alleen virusschade mee bij anderen (je verstuurt namelijk ongemerkt de in het bericht verstopte Trojan Horses), maar je veroorzaakr ook onnodig veel email-verkeer. Vind je het gek dat je soms geen emailberichten kan ontvangen of versturen? Dat wordt voor een deel veroorzaakt door dit soort onzinberichten.
Hier stond een leuke ondertitel...........

wicky the viking

Ik krijg nog weleens "bedel"mailtjes met van die teksten
van hoe vaker u dit door stuurt hoe meer geld wij krijgen voor onze zieke ( zoon/dochter/buurjongen/buurmeisje enz.  ) per verstuurde mail krijgen wij dan een 1 euro van de bank staat er vaak .

dat soort mailtjes heb ik een hekel aan .
Hoewel er mss best weleens eentje serieus is .
maar door zoveel neppers worden ze bij mij direckt verwijderd .
diegene die ze naar me stuurt stuur ik 1 keer ( als ik het nodig vind , anders worden ze direckt geblokt )
een waarschuwing dit niet weer naar me sturen anders worden ze
geblokt .

gr.
robert
 
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Sjors

Mijn hotmail adres, ontvangt bijna alleen maar van zulke emailtjes.
Ik verwijder ze meteen en als ik van dezelfde personen vaker zo'n mail krijg zet ik die persoon op de geblokkerde lijst, dan ontvang ik uit 1 hoek in ieder geval geen mailtjes meer.

mailman45

Het probleem is nou juist dat de verzenders dat soort maatregelen inmiddels ook al kennen, en dat ze steeds nieuwe emailadressen aanmaken, van waaruit ze hun troep blijven verzenden.
Het probleem zit hem ook erg vaak in het argeloos downloaden van spelletjes, enzo. Jij krijgt een spelletje, de verzender krijgt jouw emailadres waar die geld voor krijgt. Maar het zijn echt niet aleen de spelletjes-sites die zich er schuldig aan maken.

Hier stond een leuke ondertitel...........

Susa

ik stuur zelden iets door, behalve als ie echt leuk is.

Sjors

Citaat van: mailman45 op oktober 01, 2004, 13:17:49 PM
Het probleem is nou juist dat de verzenders dat soort maatregelen inmiddels ook al kennen, en dat ze steeds nieuwe emailadressen aanmaken, van waaruit ze hun troep blijven verzenden.
Het probleem zit hem ook erg vaak in het argeloos downloaden van spelletjes, enzo. Jij krijgt een spelletje, de verzender krijgt jouw emailadres waar die geld voor krijgt. Maar het zijn echt niet aleen de spelletjes-sites die zich er schuldig aan maken.

Spelletjes enzow, daarmee heb ik het eigenlijk nooit. Voornamelijk van die mailtjes van stuur dit door aan 10 mensen

Lies

want anders......
..........................Peg in de liefde
..........................Gebeurt er een ongeluk
..........................heb je geen vrienden
..........................heb je geen hard
...........................gaat hotmail weg
...........................weet ietereen je wachtwoord
en ga zo maar door

mailman45

Precies, Elise, dat soort mailtjes bedoel ik.

Ten eerste: een kettingbrief is zonder meer onzin, en kost je alleen maar geld, als je hem doorstuurt. Wat er in staat is puur verzonnen, en zorgt alleen maar bij ergernis bij de ontvanger. Hoe goed bedoeld ook, hoe onschuldig de boodschap ook is, je moet die zooi eerst lezen voor je weet dat je het kunt verwijderen.

Ten tweede: de gouden bergen en pech die je in het vooruitzicht worden gesteld als je wel of niet meedoet: ik heb nog nooit iemand gesproken die schatrijk is geworden, of iemand heeft verloren door het wel of niet meedoen aan de ketting. Jullie wel?
Hier stond een leuke ondertitel...........

Lies

neej..
vaak staat er ook bij:
Toen truusje m niet door stuurde gebeurde dit!
Toen koosje hem wel door stuurde kreeg ze dat!
zo domm

~McDuck*

Ik krijg vaak mailtjes van mensen die ook weer mailtjes doorsturen.

In die mailtjes staat dan bijv. MSN messenger wordt betaald, als je dit mailtje niet doorstuurd dan...bla bla bla.
En als je dat wel doet zie/merk je dat aan...bla bla bla


Moet je zulk soort mailtjes geloven?
Nee!
Doorstuurmailtjes over zulk soort OFFICIELE zaken worden niet door middel van doorstuur mailtjes bekend gemaakt.

1. Ze kunnen geen eens weten dat jij dat mailtje heb onvangen of doorgestuurd, want het bekijken (want dat moet dan gebeuren) is in schending met de privacy wet en privacy verklaring die je ondertekend heb als je lid word.

2. Ze zullen als het zo zou zijn, het officieel verklaren in een persoonlijk mailtje (massamail) waar dan in staat: wat er gaat gebeuren of wat je er aan kan doen (meestal iets van dat je als je betaald je account doorloopt)

Doorstuurmailtjes zoals die zijn uiterst irritant en de mensen die ze door versturen zijn erg dom of lomp.

Geloof daarom nooit in doorstuurmailtjes die over officiele zaken gaan.
Alle andere doorstuurmailtjes zoals een grappig verhaal of powerpoint is niets mis mee, als je het niet irritant vindt.