Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Voorkennis 2010

Gestart door poltergeist, januari 08, 2010, 19:45:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist


Niets is wat het lijkt.

Hij is terug. Een mol ontmaskeren door de voorkennis te analyseren. Al twee keer was deze manier DE wijze om te weten wie de mol was. Drie in een rij?

Kortom: elke keer dat er een keuze gemaakt moet worden analyseer ik hoe de mol hier voordeel uit kan halen. De kandidaten weten niet wat ze moeten doen bij een "ik wil twee mensen voor een opdracht." De mol weet dat wel en haalt hier profijt uit. Hij wil in de groep waarin het best ta saboteren valt. Ook andere factoren zoals rode kledij tijdens een opjaagopdracht in een veld mais kan een teken van voorkennis zijn.

Aflevering 1: Telefoneren voor Dummy's.

Opdracht 1: Somewhere over the rainbow

Brugje, bootje, helikoptertje en een sleutel. Wel een hele dure manier om informatie door te geven. De mol wil verkeerde informatie doorgeven. Dat kun je door ofwel op de verkeerde paal te gaan staan, de verkeerde vlag op te hangen, of de kistjes te verkloten.

De 4 aan de rechterkant van de lijn werden gekozen voor de boot. Zij krijgen voorkennispunten omdat ze rechts stonden. (Op een paal staan kan je niet verkloten.) De helikopter krijgt  geen voorkennispunten. Zij konden enkel verkeerde informatie onthouden.

Ps, hoe kan de echo van "hier is Frits" veranderen in "hier is Tim" in een vrouwenecho? :s

Hind +1
Sanne +1
Kim +1
Arjen +1

Opdracht 2: Mind The gap



Met een veto kan je maximaal 2 dingen veranderen. Zonder veto en met wat mensenkennis om je partner te beïnvloeden kan je ze allemaal veranderen. Een mol wil niet veto'en. Hij wil ook niet als eerste van de duo's wandelen want dat zou verspilling zijn.

Tim +1
Frits +1
Kim +1
Erik +1

Eindtotaal aflevering 1

Kim +2
Sanne +1
Hind +1
Arjen +1
Tim +1
Frits +1
Erik +1
Barbara 0
Manuel 0
Loretta 0

Is Kim de mol en wat is er in godsnaam aan de hand met dit forum? Dit kadertje om een bericht te posten blijft maar verspringen. Sjors! Arbeiten jij!

Marloes

Volgens mij was de volgorde waarin de kandidaten de route liepen bepaald door de personen met Veto. Als mol wil je niet als eerste wandelen, maar je kunt er niks aan veranderen als het wel zo is. (hoogstens vriendjes worden met de personen die veto hebben.) Het is voor een mol dus belangrijk vriendjes te worden met iedereen. Een competentie die Hind volgens aflevering 1 nog niet zo goed bezit.  :P

poltergeist

Aflevering 2: Diknekdoenerij

Holland boven... Volgens de makers dan. Tal van hollandse verwijzingen in tal van opdrachten. Hoeveel voorkennis?

Opdracht 2: Mens-erger-je-niet voor gevorderden

Zoals elke keer als er wat op te jagen valt krijgen kandidaten met heldere kledij voorkennispunten.
Dit omdat ze zo beter opvallen voor de jagers dan de mensen die zwart/groen of grijsachtig gedoe dragen.

Frits : Lichtblauw => +1
Barbara: Wit maar later doet ze iets zwart bovenop => +0
Hind: Een wapperende vlag van hier tot in tokio achter haar aan => +1
Sanne: lichtpaars => +1
Kim: Wit => +1
Erik: heldergroen groen => +1

Wegens het aansporen dat er bij de draaimolen geld ligt, goed wetende dat hier niets te zoeken is:
Barbara => +1

Vervolgens krijgt Arjen nog een voorkennispunt omdat hij telkens na hind nog eens op de knop drukte. Hierdoor verdween het kaartje onmiddelliik weer. In theorie toch, het is vreemd gemonteerd.

Arjen => +1

Overizcht aflevering 2:
Frits => +1
Barbara => +1
Hind => +1
Sanne => +1
Kim=> +1
Erik => +1
Arjen => +1

Totaal:

Kim +3
Sanne +2
Hind +2
Arjen +2
Erik +2
Frits +2
Tim +1
Barbara +1
Manuel 0
Loretta 0

poltergeist

#3
Aflevering 3: Karel heeft het voor elkaar.

Het gaat gelijk op. Eigenlijk valt de voorkennisonderscheiding veel te traag naar mijn zin. De enige hoop die ik hieruit put is dat de afvallers steevast onderaan de lijst staan.

Opdracht 1: Zondagsrijders

Een parcour plannen van tevoren is zoals het woord zegt een en al planning. Als je dan toch over hetzelfde asfalt rijdt is dat pure voorkennis. Vandaar dat alle begeleiders een voorkennispunt krijgen.

=> Frits +1
=> Sanne +1
=> Barbara +1

Karel deed me eraan denken dat Frits een T-shirt met "Japan" droeg in aflevering 1. Duidelijk een kennis van tevoren.
=> Frits +1


Stand van de aflevering:
Frits +2
Sanne +1
Barbara +1


Totaal:
Kim +3
Frits +4
Sanne +3
Hind +2
Arjen +2
Erik +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0

hillo

Citaat van: poltergeist op januari 23, 2010, 13:23:29 PM
Een parcour plannen van tevoren is zoals het woord zegt een en al planning. Als je dan toch over hetzelfde asfalt rijdt is dat pure voorkennis. Vandaar dat alle begeleiders een voorkennispunt krijgen.

=> Frits +1
=> Kim +1
=> Barbara +1

Niet Kim, maar Sanne was begeleider ;)

poltergeist

Loop nie zo te mollen. Ik pas het wel is aan als ik zin heb. (had geen zin om aflevering opnieuw te bekijke  ;D)

poltergeist

Aflevering 4: Weet iemand nog wat daarin gebeurd is?

Het is vreemd. Niemand lijkt te beseffen dat de mol bezig is. Misschien zijn we officieel te oud, of zijn we het beu. Of een combinatie van de twee. Hoe dan ook, iedereen heeft blijkbaar andere gaten gevonden om te vullen.

Opdracht 1: Hangjongeren.

20 minuten voor een opdracht. Dat is niet veel. Dus moet je keuzes maken. Je moet opdrachten doen die snel af zijn. Of als mol zijnde weet je natuurlijk de opdracht liggen die eeuwen duurt. Een dicteetje of zo.

Wegens het bereiken van het dictee lokaal:

Kim +1
Arjen +1

ps, aus bei mit nach zeit zu von gegenuber.

Even showen dat ik ooit duits kon  ::drama::

opdracht 2: Hangzakken
De mol wist enkel waar het grootste bedrag zou komen. Als dat dicht bij hem was moest hij weinig zakken meepakken, zodat ze daar al zeker voorbij waren. Lag het ver van hen af, dan moest hij net veel meenemen.

De ironie wil dat alle leden dan voorkennispunten zouden moeten krijgen, en dat gaat er wat over, niet?

Opdracht 3: Hangwallen
Op het eerste blik geen voorkennispunten voor niemand. Er was er immers geen. Of toch? De mol wist dat er 2 afleveringen verderop een opdracht over vertrouwen ging. En de mol wist dat daar veel geld te verspelen stond. Dus wegens het pakken van de vrijstelling en zo al het vertrouwen verliezen:

Frits: -1

Hij werd immers hierdoor direct achtergelaten op de 1000 treden opdracht.

Overzicht van de aflevering:
Kim +1
Arjen +1
Frits -1

Totaal
Totaal:
Kim +4
Frits +3
Sanne +3
Arjen +3
Hind +2
Erik +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0


En weer valt degene met de minste voorkennispunten af. Als ik de mol niet goed heb is deze tactiek toch goed om de afvaller te voorspellen


poltergeist

Aflevering 5

Eilandjes.

Op voorhand weten hoe zwaar het werkelijk is om over en weer te roeien is de uitstekende manier om voor te stellen om eerst en vooral een plan te maken voor ze uberhaubt iets doen. Zo was, zelfs met een perfect plan, de opdracht al over.

Arjen +1
Sanne +1

Vulkaantjes.
Wint Sanne nog eens een puntje, verliest ze het al meteen omdat ze er bij teken 2 al op wees dat ze de volgorde moesten onthouden. Een wafeltje met een bloemetje was genoeg om alles vol te houden.

Sanne -1

Overzicht van de aflevering:
Arjan +1
Sanne 0


Totaal:
Kim +4
Arjen +4
Frits +3
Sanne +3
Erik +2
Hind +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0


poltergeist

Aflevering 6: We zijn weer bij  ;D

Zoals ik eerder zij werd hier vertrouwen superbelangrijk. Vertrouwen dat de mol kan gebruiken om hogerop te komen. Hij kon erop rekenen dat achterbakse kandidaten voor jokers zouden gaan en kon dus met een gerust hart het geld kiezen.

Frits: +1
Kim: +1
Eric: +1

(Frits zijn voorkennis word geneutraliseerd met het verlies dat hij leed tijdens de vrijstellingsopdracht)

Bovendien komt later de vrijkoopexecutie. Geen jokers voor deze betekent dat je met een vrij gemoet nog eens geld weg kan smijten. Dubbele punten dus voor onze geldnemers.

Frits: +1
Kim: +1
Eric: +1

opdracht X: rivierkloeken
Frits deed hier zo zijn best dat hij hier definitief door de mand is gevallen als niet mol. Toch moet ik hem de voorkennispuntne geven. Hij was de enige die een functie had om geld in de pot te krijgen. De rest voorde enkel de pincode in de automaat in.

Frits: +1

Executie
Krijgt Arjen voorkennispunten omdat hij zonder jokers op enter liet drukken? Is dat overmoed van de mol?

Arjen +1

Overzicht van de afelvering

Frits: +2
Kim: +2
Eric: +2
Arjan: +1

Totaal:
Kim +6
Arjen +5
Frits +5
Erik +4
Sanne +3
Hind +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0


Kim krijgt steeds meer de overhand. Ik geef haar op als mol.

poltergeist

Tokio Hotel

Koffertjes

Er zijn 2 opties. De mol wil bepalen wie welk koffertje neemt, en kan zo mollen. Maar dat is een molstreek en geen voorkennis.

Twee: de mol wil bepalen wie de volgende opdracht spelen en zo de personen met de grootste ambitie voor een vrijstelling laten gaan.

Gevolg => Kim kiest leeg en krijgt +1

De mol weet natuurlijk wat Erik denkt, en verandert zijn keuze. Alle foute antwoorden krijgen voorkennis.

Sanne: +1
Kim: +1
Arjen: +1

Opdracht 3: Dennis zoekt Regina, part 2

Ik had hier voorkennis voor tijdens de aflevering, maar ik ben die nu vergeten.  ;D

Enkel de 3 eenlingen leiden naar het adres. Hier kon men dus beter mollen. De telefoonmannen gaven gewoon info door.

Kim +1
Sanne +1
Erik +1

Stand van de aflevering
Kim +3
Sanne +2
Arjen +1
Erik +1

Totaal:
Kim +9
Arjen +6
Frits +5
Erik +5
Sanne +5
Hind +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0

poltergeist

Totaal:
Kim +9
Frits +5
Erik +5
Sanne +5


Van een niet spannende tussenstand gesproken. De halve finale.

Niet veel te voorkennisen. Het wandelen was mollen, en de vragen kun je mollen, niet voorkennisen.

Blijft enkel Twister over.

Opdracht 3: Twister


! FRITS !
Weet plots vanuit het niets dat Kim hem buitenspel heeft gezet. En later weet hij eht weer niet. Voor deze vage na of voorkennis krijgt hij een puntje.

Frits => +1

De mol heeft baat bij deze twisteropdracht te winnen. Dus studeert hij het pad en de puzzel

=> Sanne +1

Overzicht:
Sanne +1
Frits +1

Totaal:
Kim +9
Frits +6
Sanne +6
Arjen +6
Erik +5
Hind +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0


Weer eens valt de kandidaat met de laagste voorkennis af. Ik blijf erbij dat het dit jaar wel DE manier was om de afvaller te bepalen.

De mol is:
Kim
Sanne
Frits

Hoewel: FRITS HISSING IS DE MOL (en karel heeft het altijd voor elkaar)

poltergeist

Nuja, omdat een gelijkstand zo saai is:

Een totaal overbodig bonuspunt voor: FRITS HISSING IS DE MOL

Totaal:
Kim +9
Frits +7
Sanne +6
Arjen +6
Erik +5
Hind +2
Barbara +2
Tim +1
Manuel 0
Loretta 0


De mol is:
Kim 41%
Frits 32%
Sanne 27%


poltergeist

Domme hints  ::drama:: (zoals altijd )

Knappe mol.  ;D

En weer heeft voorkennis het goed  ;D

3 op 3. Met deze manier is het echt nemeer tof  :-X