Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

intel vs amd

Gestart door Chris.B, oktober 16, 2004, 23:28:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chris.B

het is al jaren aan de gang wie verkoopt de meesten en de beste processoren en andere technologiesche dingen en ik hou jullie op de hoogte en vragen mogen er vooral zijn

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

Sjors

Kun je misschien wat meer uitleggen over intel en amd?

Chris.B

#2
intel is een zeer bekend cpu fabriekant (cpu is het rekengedeelte en dus het belangrijkste gedeelte van de computer hoe beter de cpu hoe soepeler ales draait) en amd een wat minder bekende fabrikant die hebben al sinds 1997 een stijd en op dit moment loopt amd voor dankzij de 64 bits technologie die ze een half jaar geleden geintroduceerd hebben en wat dat is vraag maar

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

wat vindt jij van de kwaliteit van een intel vs amd?

Chris.B

ik vindt dat kwalitatief amd voorop staat

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

Chris.B

oke 64-bits is de nieuwe generatie processors de meeste mensen hebben op dit moment nog op dit moment 32-bits processors .hoe meer bits wil eigenlijk zeggen dat ie meer berekeningen kan uitvoeren en dus sneller is

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

ik vindt de kwaliteit van de amd beter op het moment maar de pentium 4 is verder met de Ghz die heeft al een processor van 3,6 Ghz en de AMD maar iets van 3200+ of zo

Chris.B

amd zal pas ongeveer over een jaar de 3ghz behalen maar de amd athlon 64 3500 is dan wel 2,3ghz hij is sneller dan de duurste pentium 4 en ruim 700 euri goedkoper

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

dan is de Pentium toch sneller met een 3,6 Ghz dan een AMD 3500+, maar de AMD is wel een 64-bits en dat maakt veel uit voor de kwaliteit. Daarom heb ik liever een AMD op het moment  ;)

Chris.B

Citaat van: Gangsta Nzl op oktober 27, 2004, 18:29:27 PM
dan is de Pentium toch sneller met een 3,6 Ghz dan een AMD 3500+, maar de AMD is wel een 64-bits en dat maakt veel uit voor de kwaliteit. Daarom heb ik liever een AMD op het moment? ;)

bij amd maken de herzen niet echt uit een amd athlon xp 2800 is gelijk aan een pentium 2700 mhz en dat terwijl pentium 700mhz meer heeft

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

een amd kan met minder rpm, dezelfde snelheid behalen dan een pentium 4. maar een amd 2800+ is gelijk aan een Pentium4 2,8 Ghz niet aan een 2,7 Ghz. het heet ook niet zomaar 2800+. anders hadde ze het wel 2700+ genoemd

Chris.B

Citaat van: Gangsta Nzl op oktober 27, 2004, 20:48:59 PM
een amd kan met minder rpm, dezelfde snelheid behalen dan een pentium 4. maar een amd 2800+ is gelijk aan een Pentium4 2,8 Ghz niet aan een 2,7 Ghz. het heet ook niet zomaar 2800+. anders hadde ze het wel 2700+ genoemd

nou in feitte is een 2800 plus wat langzamer dan de 2800 dus het zit er eigenlijk tussen de 2700 en 2800 in

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

dat is waar, maar ik hoop dat de prijzen van alle prossesoren snel naar beneden gaan want ik vindt ze nu nog te prijzig om de beste te kopen.

Chris.B

Citaat van: Gangsta Nzl op oktober 27, 2004, 20:56:01 PM
dat is waar, maar ik hoop dat de prijzen van alle prossesoren snel naar beneden gaan want ik vindt ze nu nog te prijzig om de beste te kopen.

de amd athlon fx-53 is maar 750 euri das niks voor zon top cpu

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

~McDuck*

tog vindt ik ze te duur om zomaar te kopen, daarom neem ik meestal meer geheugen, want dan kun je ook weer even vooruit