Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Voorkennis 2011

Gestart door poltergeist, januari 18, 2011, 20:22:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Hij kon dan toch niet wegblijven. We gaan voorkennissen!

Aflevering 1: Vier eens nieuwjaar in een voetbalstadion.

In opdracht 1 en 3 was er weinig te voorkennissen. In opdracht 2 daarintegen...

Stel je bent de mol, stel dat je weet dat een bende idioten alles direct wil saboteren, stel dat alles op voorhand al verloren is en stel dat er vuurwerk aan de pas komt.

Dan wil je toch vuurwerk afschieten in plaats van kleurtjes afroepen?

bij deze krijgt iedereen in de vuurwerkgroep een voorkennispunt:

Anna +1
Art +1
Horace +1
Miryanne +1
Pepijn +1
Soundos +1

Hanna --
Jan  --
Karin--
Patrick--

Meteen ook de stand van aflevering 1

Aflevering 2: Action painting

Een detectieplaatje in een hooiberg.

Hooi stopt laserstralen. Deze kennis moet Jan gehad hebben. Hij zou hierdoor een punt voorkennis verliezen, maar omdat hij 0 heeft blijft hij op 0. AKA Jan is niet de mol...

Opdracht 3: ik zag twee beren

Art had het juist, de mol stond op het einde. De laatste 3 mensen van de rij krijgen voorkennis.

Jan +1
Hanna +1
Miryanne +1


TUSSENSTAND

Miryanne +2
Jan +1
Anna +1
Art +1
Horace +1
Soundos +1
Pepijn +1
Karin--
Patrick--

Hanna +1

Marloes


poltergeist

Helemaal gelijk Loes. Ik was bezig met andere dingen. Dus...

Aflevering 3: Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en het is wit, zwart EN grijs.

Opdracht 1: Knip en plakwerk.

In mijn visie wil de mol in het plakteam. De kans dat de juiste muurschildering eruit wordt genomen is 1/14 (Jan zegt dat er een stuk of 13/14 waren.) De kans dat iemand de juiste persoon raadt is 1/duizenden bekende Nederlanders. Je kan er over discussiëren, maar ik ga voor deze optie. De plakkers krijgen dus voorkennis.

Jan => +1
Pepijn => +1
Art => +1
Karin => +1

Dan is het nog op te merken dat Karin voor herkenbaarheid wou gaan. Net niet voorkennis genoeg vind ik om haar een minpunt voor te geven.

Wie geen voorkennis had was Miryanne. Zij duid maar even Beatrix aan. Soundos volgt haar.

Miryanne => -1
Soundos => -1

Patrick wil duidelijk voor Elvis gaan. Voor Anna en Horace horen we geen duidelijke uitspraak. (Soundos zei dat 2 mensen Beatrix herkenden, dus een van hen zei ook Beatrix, ma swat.)

Patrick => +1

Opdracht 2: Action Painting part 2

Bij de "echte" schildering hoor je Karin en Art duidelijk zeggen dat deze het echt niet is. Weer voorkennis.

Karin => +1
Art => +1

Opdracht 3: Ontsnap uit je kamer in het klein

Horace krijgt voorkennis van de groep voor het kiezen van de eenpersoonskamer. (Opvallend vaak het gebruik van het woord voorkennis in deze serie. Hil zit daar vast voor iets tussen  ::drama::). Maar laten we niet vergeten dat Patrick ook voor die kamer wou gaan. Gevolg:

Patrick => +1
Horace => +1


Stand van de aflevering:

Art => +2
Karin => +2
Patrick => +2

Horace => +1
Jan => +1
Pepijn => +1

Miryanne => -1
Soundos => -1

==============

Stand na aflevering 3:

Art +3
Jan +2
Pepijn +2
Karin +2
Patrick +2
Miryanne +1
Anna +1
Soundos 0


Horace +2
Hanna +1

poltergeist

Aflevering 4: Speed

Niet veel voorkennis in deze aflevering. Enkel in de bussen viel iets op.

De ordelijkheid in de gele bus.

De woorden van de witte bus was een kakafonie van kleuren. Die in de gele bus bestonden voornamelijk uit 1 kleur per woord. Wist de mol op welke ballen de goede letters stonden? Voor deze kennis krijgen de gele bus mensen een voorkennispunt.

Patrick => +1
Anna => +1
Karin => +1
Jan => +1

De mol in de winnende bus zorgt ervoor dat er geld uit de pot gaat. We kunnen er dus vanuit gaan dat de mol weet hoe hij met een bus moet rijden en deze bij gevolg niet per total rijdt. De 2 chauffeurs van de bussen tijdens het "dodelijke" accident gaan dus vrijuit.

Patrick => -1

Miryanne => -1

Stand van de aflevering:

Anna => +1
Karin => +1
Jan => +1

Patrick => +0

Myrianne => -1

=====

Totaal na aflevering 4:

Art +3
Jan +3
Karin +3
Pepijn +2
Patrick +2
Anna +2
Soundos 0

Miryanne 0
Horace +2
Hanna +1


Het ergert me hoe dicht iedereen bij elkaar staat. In vorige edities voorkennis stond de mol al met kop en schouders boven de rest. Allemaal door jou Hilje.  :'(

poltergeist

Aflevering 5: And nothing else matters.

Weeral niet veel voorkennis. Anna moest de woorden zeggen en kon desnoods liegen. Alleen zij en zij alleen gaat met de punten lopen

Anna => +1

Stand na aflevering 5

Totaal na aflevering 4:

Art +3
Karin +3
Anna +3
Pepijn +2
Patrick +2
Soundos 0

Jan +3
Miryanne 0
Horace +2
Hanna +1


Art, Karin, Anna, Pepijn of Patrick. Een van hen is de mol. Wat een relevatie na aflevering 5. Enkel Soundos met 0 hele punten blijft leeg achter. En volgende aflevering gaat ze zelfs naar -1.

poltergeist

Aflevering 6: Kleur bekennen

Ik ben het is eens met de titel die de producers eraan gaven, maak dat mee. (Blijkbaar noemde het lot in eigen handen. Welke aflevering was kleur bekennen dan?  ??? )

Opdracht 1: Kaartlezen voor gevorderden.

Schrijf je het woord maak je daardoor iets onmogelijk of loop je de route en heb je zo kans om het te verkloten?

Vast dat laatste. Daarom krijgen de lezers voorkennispunten:

Art => +1
Soundos => +1
Pepijn => +1

Soundos verliest dit punt al meteen door Executie voor te stellen.

Soundos => -1

Ook Pepijn verliest een punt. Hij gaat er namelijk al vrij snel vanuit dat het letters zijn. (En geef nu toe, als het op het einde op een gelijke stand uitdraait is dit heel gedoe niet tof.)

Pijpijn => -1

Opmerkelijke uitspraak van Art tijdens het raden: 1600 euro, 200 euro per letter, 8 letters dus.

EXECUTIE

Klopt volledig Art. Maar krijgt hij er een voorkennis punt voor? Ik denk het niet.


Opdracht 2: De mol is (nog altijd) gemaakt voor 10 afleveringen.

En dus is de mol in opdrachten waarbij kandidaten levens te redden zijn altijd je beste vriend. De mol is dus een krak in het oplossen van Mastermind.

De beslissers van de 4 juiste kleuren krijgen voorkennis. Eenmaal je dit hebt is het simpel:

Patrick drukt zijn wil voor de 4 juiste kleuren door

Patrick => +1

De juiste volgorde kraakte Anna dan weer.

Anna => +1


Stand van de aflevering:

Art => +1
Patrick => +1
Anna => +1

====

Stand na aflevering 6:

Art +4
Anna +4
Karin +3
Patrick +3
Pepijn +2
Soundos 0

Jan +3
Miryanne 0
Horace +2
Hanna +1


Voorlopig zeg ik op basis van dit alles dat Anna de mol is. Ik weiger gewoonweg te geloven dat het Art is.

hillo


poltergeist


poltergeist

Aflevering 7: LOST

Stranden, golven, mensen die half verzuipen, vulkanen, kisten vol dingen die uit het niets kwamen en kabels die vanaf het strand de zee in gingen. En ik die dacht dat seizoen 7 niet kwam.

Opdracht 1: Stranger in a strange land

Hoe gemeen ben je als mol? Stel dat je weet dat er de volgende dag een zware fysische test gepland is en stel dat je de dag voordien de mogelijkheid hebt om iemand onopvallend keihard te tackelen, gebruik je die dan?

De volgende opdracht maakt dan veel meer kans op falen, en jij ging vrijuit. Would you catch it? Or let it slip?

Met andere woorden: Was de tackel van Patrick op Anna zo toevallig? Het zou gemeen zijn, badass, onvoorspelbaar maar aan de andere kant een kickass molactie. Die hopelijk nooit het daglicht ziet...

Al bij al:

Patrick => +1

Opdracht 2: Whatever the Case May Be

Enkel de mol weet hoeveel kisten er zijn. Hij zal er alles aan doen om het zwaarder te doen lijken dan normaal, en na de laatste kist gaat hij gewoon zijn best doen! Alle kistdragers krijgen hiervoor voorkennispunten.

Art => +1
Patrick => +1
Pepijn => +1
Anna => +1

Karin heeft hoogtevrees, en had dus het perfecte excuus om bij Soundos te blijven. Ze doet dat niet. Maar wat is 200 euro in een molspel? Al bij al komt ze door dit bij een gelijke stand onderaan te staan.

Karin => laatst bij een gelijke stand

Opdracht 3: Live Together, Die Alone

De mol wil jokers. De mol wil het spel spelen. De mol wil mensen beïnvloeden. Hoe meer jokers, hoe minder zekerheid over de mol.  Hierdoor krijgen jokerdeelnemers een pluspunt.

Art => +1
Soundos => +1
Karin => +1
Pepijn => +1
Patrick => +1


Stand van de aflevering:

Art => +2
Soundos => +1
Karin => +1
Pepijn => +2
Patrick => +3

Anna => +1

=======

Totaal

Patrick +6
Art +6
Anna +5
Karin +4
Soundos +1

Pepijn +4
Jan +3
Miryanne 0
Horace +2
Hanna +1

Sjors

Toch stond Patrick hier al bovenaan!

poltergeist

had ik hem afgemaakt dan stond patrick los bovenaan.

(myrianne nemen in het hospitaal etc.) Ik had gewoon geen zin hem af te maken dit jaar. We zijn niet meer zo fanatiek he

Sjors

Volgend jaar gaan we wel weer overfanatiek doen...