Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Voorkennis 2012

Gestart door poltergeist, januari 19, 2012, 21:29:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

poltergeist

Omdat het altijd al klopte.

After all this time?

Always!

poltergeist

Aflevering 1 - LOST

In een seizoen 12, waarin iedereen de vuile trucken van de doos toepast is er maar 1 oplossing. De voorkennis. Want hoe graag je het ook wil, je kan jezelf geen medium maken.

Opdracht 1 - Stranger in a strange land

We weten het allemaal. Sommige opdrachten zijn ontworpen met als doel te falen. En dit was de eerste in een hele serie opdrachten die deze reeks de revue al passeerden.

10 man bij een vliegtuig krijgen? Zonder aanwijzingen? Met maar 1 persoon nodig die het noorden kwijt is? De mol kon overal zijn. Braaf bij het vliegtuig, of halverwege de Atlantische Oceaan. Deze opdracht diende enkel voor het introshot. Een uur in het verleden. Alles komt terug. Bijgevolg, de puntenverdeling!

Opdracht 2 - The hunting party

De vrijstelling moest gevonden worden. Dat was een feit dat vaststond voor het coole tv gehalte. Jammer genoeg had Marion dit ook door en viel ze af. De mensen betrokken bij het vinden van deze dingen krijgen dus alvast een bonuspuntje.

=> Frits +1

Verder wist de mol natuurlijk in welke kokers negatief geld zat. En dus was het dan ook een eitje om deze voor hem mee te snoepen. Er was helemaal geen controle. Bij deze krijgen alle speurders een voorkennispuntje.

=> Liesbeth +1
=> Tim +1
=> Marit +1
=> Hadewich +1

Opdracht 3 - Across the sea

Niets te kiezen, dus niets te voorkennissen. Buiten de briljante strategie van Marith. Ik hou van Marith...


Kortom

The end

Hadewich +1
Frits +1
Marit +1
Liesbeth +1
Tim +1

Anne-Marie 0
Dio 0
Maarten 0
William 0
Marion 0






poltergeist

Aflevering 2 - CSI Reykjavik

Hadewich +1
Frits +1
Marit +1
Liesbeth +1
Tim +1

Anne-Marie 0
Dio 0
Maarten 0
William 0
Marion 0

Opdracht 1: Over optellen en aftrekken.

Weeral een opdracht in de categorie onmogelijk. Waarom de kandidaten niet telkens 100! antwoordden om vervolgens daarna te kijken hoeveel treden ze nog moesten doen om bij Art te komen is me een raadsel. Hier speelt men niet buiten de regels van de wet?

Over wie waar loog valt uit te vissen. Maar daarvoor verwijs ik je naar de .com CSI'ers. Die hebben waarschijnlijk de tijd en de zin om dat uit te vissen.


Opdracht 2: Over cijfers en letters

Wie schrijft die blijft. Zo ook in deze lijst. De schrijvers zijn de key elementen in deze opdracht. Mensen in dit team krijgen bonuspunten.

=> Frits +1
=> Do +1

Opdracht 3: Over delen en vermenigvuldigen

Een opdracht met rooksignalen? Je hoeft geen visionair te zijn om te weten dat dit grandioos gaat mislukken. Maarten heeft deze voorkennis misbruikt! In de positieve zin dan:

=> Maarten -1

Natuurlijk wist de mol dit. Wat maakt dat voor deze opdracht de rollen omgekeerd zijn. Alle kandidaten die hun best deden krijgen voorkennispunten! Wegens weten dat ze moesten falen.

=> Marit +1
=> Liesbeth +1
=> William +1
=> Hadewich +1

Hierna kwamen Do en Tim, de o kijk naar mij ik ben de mol! jongen van deze generatie, (Waar is de tijd dat we Nadia hadden? Of Art...) die het verprutsten. Geen punten voor hen.

Krijgen Frits en Anne-marie minpunten voor het falen van het lezen van de code? Ze konden weten wat ze hadden moeten zien. Maar misschien was dat wel een te grote stunt geweest.

Kortom:

Stand van de aflevering:

=> Frits +1
=> Do +1
=> Marit +1
=> Liesbeth +1
=> William +1
=> Hadewich +1
=> Maarten -1

.... Zo gaat dit wel niet opschieten...

Stand na deze aflevering:


Hadewich +2
Frits +2
Liesbeth +2
Marit +2
Tim +1
William +1
Anne-Marie 0
Dio +1
Marion 0

Maarten -1

Voor de eerste keer in de geschiedenis van de voorkennis gaat er een kandidaat die nog in het spel zit onder een kandidaat die er al uit is.  ::drama::


poltergeist

#3
Aflevering 3 - Schrijven met een Q

Hadewich +2
Frits +2
Liesbeth +2
Marit +2
Tim +1
William +1
Anne-Marie 0
Dio +1
Marion 0
Maarten -1

Opdracht 1 - Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is een quiz.

Ok, je kan voorkennissen dat de lezers DE factor in dit spel waren. Maar heel de groep stond er in dit geval op te kijken. Feit blijft dat je enkel kan lezen wat je schrijft. De mol wist dat het leesbaar moest zijn voor de lezers, dus het bemachtigen van de pen was het meest machtige wapen van de mol. (En daarbij, wie wil nu niet in een speedboot scheuren?) Nota: deze theorie van de mol wil gewoonweg vuurwerk afschieten omdat die opdracht toch verloren is ging bij nader inzien ook niet op maar wie weet dat nog he?)

Jammer genoeg wisten ze dit na ronde een. Dus enkel de schrijver van de eerste boot krijgt voorkennispunten.

=> Tim +1


Opdracht 2 - Jenga voor beginners

Geen voorkennis, wel een hoop gedonder om de bliksem.

Opdracht 3 - The phone

Liesbeth bepaalde de groepen, dus niets te voorkennissen. Hoewel. Maarten is goudeerlijk. - 500 euro doorscheuren. 3000 euro in de pot door goed te gokken. Als je iemand zijn best wil doen zet je Maarten op die plek. Als je wilt dat de opdracht faalt zet je er Tim en William. Kortom, slechte voorkennis van je Liesbeth!

=> Liesbeth - 1

En toen gebeurde het. De telefoon ging over! WTF! was mijn eerste gedacht. Een onmogelijke opdracht die slaagt? Zouden de makers dat verwacht hebben? Nog erger: was 4 het goede aantal eilanden?

Voor het presteren van het goed weten van het telefoonnummer:

=> Maarten -1
=> Marit -1


Maar de grootste blunder was van Tim. Eigenaar van de telefoon. Als mol zijnde weet je toch dat je die op zak moet hebben. EN dat je moet voorkomen dat hij overgaat. Hoe moeilijk kon het zijn die onopvallend op "stil" te zetten? Slechte voorkennis van je Tim. En wel zo een erge dat het je schrapt van molzijn.

=> Tim -1


Stand van de aflevering:
(ps, als Liesbeth haar roze kap niet meer opheeft ga ik haar zo hard niet meer herkennen)

=> Marit - 1
=> Liesbeth -1
=> Maarten -1

Volgens mij is het ook een unicum dat ik enkel minpunten uitdeel...

Hadewich +2
Frits +2

Liesbeth +1
Marit +1
Tim +1
William +1

Anne-Marie 0

Dio +1
Marion 0
Maarten -2


Na drie afleveringen liggen de 3 kandidaten met de minste voorkennis alweer uit het spel. Anne-Marie gaat sombere tijden tegemoet. Al hoop ik stiekem dat het Tim is.

One does not simply walk into a tower.

Men mol hou ik voorlopig op Hadewich

Marloes

Glad to have you back.
Ik ga ook voor Hadewich. :) Vind het opvallend dat ze vrijwel niet met verdachte uitspraken in beeld komt.
Stiekem hoop ik op William de overfanatieke kandidaat  ;D


poltergeist

Aflevering 4 - Niets is erg, want alles gaat voorbij

Tja, na deze aflevering:

In hoeverre klopt de voorkennis van de laatste 4 afleveringen? De kans dat de pot op 0 ging na deze opdracht was immers zeer reƫel. Maakt dat deze 4 afleveringen overbodig? Moeten de beste kandidaten plots geviseerd worden?

Laten we ervan uitgaan dat de mol toch graag molt, dan blijven we gewoon verder doen.

Opdracht 1: Ik neem je mee, ik neem je mee op reis

Frits en Liesbeth starten het spel. En weten zo maar even van de 8 loodsen de hunne uit te kiezen. Als mol weet je wie waar zat. Slechte voorkennis van die twee, zo maar even direct naar de goede oplossing rijden.

Firts => -1
Liesbeth => -1

Later doet Marith mee in dit trukje

Marith => -1

De pot ging toch naar 0, dus in hoeverre was het misschien wel een: kijk mij de kandidaat zijn actie!


Opdracht 2: Naar Rome

Marith krijgt haar verloren puntje direct terug. Zij vervulde de sleutelpositie in de duikopdracht.

Marith => +1

Ook Frits krijgt dit punt dubbel en dik terug. Voor het even o zo klaar roepen dat nummer 5 zijn moeder was. Toen wist hij nog niet dat iemand hem kon horen.

Firts => +1


Opdracht 3: Of Parijs?

7 kandidaten, 2 mogen er niet meedoen.

Uiteindelijk zijn er 3 mensen op de hoogte dat er rood MOET gestemd worden.

=> Liesbeth +1
=> Frits +1
=> Tim +1

Ook William en Marith krijgen een puntje. Gewoon omdat ze niet meededen. (Geef toe, de mindfuck van deze hele opdracht gaat zo hard worden dat de mol er niet eens in meedeed.)

=> William +1
=> Marith +1

Na deze aflevering:

=> Tim +1
=> William +1
=> Marith +1
=> Frits +1

Totaal

Frits +3

Hadewich +2
Marit +2
Tim +2
William +2

Liesbeth +1


Anne-Marie 0

Dio +1
Marion 0
Maarten -2


Zo de pot, zo de verdenkingen, zo de voorkennis. Bijna iedereen staat op gelijke hoogte:

Terug naar af

Marloes

Hop hop hop. Donderdag is de nieuwe aflevering alweer! :P

poltergeist

Citaat van: Marloes op februari 07, 2012, 22:02:02 PM
Hop hop hop. Donderdag is de nieuwe aflevering alweer! :P

Kweet het, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles te overdenken. Veel voorkennis was er trouwens niet bij. De AVRO heeft me door vrees ik.

Lennart

Sowieso William -1, iemand uitkiezen voor ronde 2 die toch al geen geld had :P
Is that you in the button's box, making all that noise?

poltergeist

Citaat van: Lennart op februari 07, 2012, 23:19:30 PM
Sowieso William -1, iemand uitkiezen voor ronde 2 die toch al geen geld had :P

Idd, en de torenmensen. En dat heb je het gehad denk ik.

poltergeist

Aflevering zoveel

We zijn officieel op het punt dat ik niet meer weet welke aflevering het was. Dus ik hou het bij deze kort:

Opdracht 1 - Somewhere over the rainbow.

Het maakte niet uit waar je stond, goed of fout, het was altijd x 2 of gedeeld door 2. De mol kon dus overal staan. Scumbag Avro.

Opdracht 2 - West Side Story

William krijgt een minpunt wegens het niet pakken van frits, de enige met geld.

=> William -1 (ligt het aan mij of deel ik dit seizoen meer minpunten uit dan pluspunten? )

Opdracht 3: Over torens en pionnen

Om deze opdracht te laten mislukken moest je ofwel de portofoon hebben, ofwel op de toren staan en de teamleden niet gevonden krijgen. Vermits de portofoon hebben een mollestreek is krijgen enkel de torengangers punten.

=> Hadewich +1
=> Liesbeth +1

Totaal van de aflevering:

=> William -1
=> Hadewich +1
=> Liesbeth +1

Stand na deze aflevering

Frits +3
Hadewich +3

Tim +2
Liesbeth +2
Marit +2

William +1

Anne-Marie 0

Dio +1
Marion 0
Maarten -2

poltergeist

Aflevering zoveel +1 - Robin Hood

Met pijl en boog schieten, struikgewasgevechten, en een lame opdracht omdat het budget opwas omdat ze een heel terreinencomplex moesten verlichten...

Opdracht 1: Met Pijl

De mol heeft waarschijnlijk met opzet zen schot zo slecht mogelijk gemaakt om zo in de robin hood ploeg te zitten. Hierdoor zou enkel Hadewich voorkennis hebben...

Maar ik heb last van tunnelvisie, dus ik geef alle boogschutters eerlijk voorkennis.

=> Tim +1
=> Hadewich +1
=> William +1
=> Anne - Marie +1

ANNA MARIE HEEFT EEN VOORKENNISPUNTJE! Een kleine jeuj voor dat!

Maar... ze trof het vlot en haalde dus het geld binnen...

Hierdoor verliest ze dit puntje...

=> Anne Marie -1

Opdracht 2: Laten we al ons budget in deze aflevering steken!

Wie in godsnaam verzint een sluipopdracht om vervolgens de pakken waarmee het gespeeld moet worden te voorzien van 3 rode zoeklichten? Dat is zo hard 3 molpunten voor de crew waard!

Voor de rest was er in deze aflevering weeral niet echt voorkennis...

=> Tim +1
=> Hadewich +1
=> William +1



Hadewich +4
Tim +3
William +3
Frits +3
Liesbeth +2
Marit +2
Anne-Marie 0
Dio +1
Marion 0
Maarten -2


Hadewich neemt officieel de leiding! En stiekem denk ik ook dat zij de mol is. Al heeft ze me afgelopen aflevering SERIEUS op een dwaalspoor gebracht. Stiekem denk ik niet dat zij het is, maar je, ik heb geen alternatief. Dus zij zal het altijd zijn...

hillo

Ik denk ook dat het Hadewych is 8)

Of naja, ik hoop het.

Lennart

Anne-Marie is voor mij de Soundos van deze serie, ik hoop gewoon keihard dat ze er zo snel mogelijk uitgaat. ::drama::
Is that you in the button's box, making all that noise?

poltergeist

Ik mag alle kandidaten dit seizoen wel. Ik heb ten minste geen kandidaten waarvan ik zo hard hoop dat ze afvallen (Art, Patrick, etc etc)