Voetbal: nieuws, wedstrijden, niet-EK/WK/OS-kampioenschappen

Gestart door Susa, juli 01, 2004, 23:45:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Ja, vandaag is Dick Advocaat opgestapt?

Susa

jah, maar hij gaat door tm het wk in duitsland, dus tot en met 2006 schijnt het.

mesabjorn

gaat ie nu weer door??
volgens mij niet, want op de site was er helemaal een poll net zoiets als ons alleen dan voor heel nederland en daar had van basten meer als 50% van de stemmen
4x zoveel als koeman

Susa

in de krant stond geloof ik dat zijn contract niet werd verlengt, maar wel loopt tot en met 2006, maar ik heb het vanochtend om kwart voor 7 gelezen, dus jah wat zegt eht nou ::) :P

Sjors

Hij is toch zeker weg, maar anders kon hij tot het wk?

LC

Hoor net op tv dat Ajax nog niet gebeld is voor Van Basten en als dat wel gebeurt dat dan weing kans is dat Van Basten ook wil. Dus weer iemand afgevallen. Mij lijkt nu Co Adriaanse(of je dat ook schrijft) het beste

Susa

voetbal is dope, van welke sport hou jij dan meer?

mesabjorn

dick advocaat heeft 2 dagen geleden officieel zijn ontslag ingediend

mesabjorn


Susa


Susa

Dick Advocaat exit!

ZEIST - Dick Advocaat is opgestapt als bondscoach van het Nederlands voetbalelftal. Directeur Henk Kesler van de KNVB heeft het ontslag dinsdag bekendgemaakt. Advocaat ziet, ondanks het bereiken van de halve finale van het Europees kampioenschap, onvoldoende basis om zijn contract uit te dienen. Voor het EK sloot hij nog een nieuwe overeenkomst af met de KNVB tot en met de eindronde van het wereldkampioenschap in 2006.

Advocaat kreeg tijdens het pas afgelopen EK, met Griekenland als verrassende kampioen, veel kritiek te verduren. Van media, publiek, collega-trainers en ook spelers uit de Oranjeselectie. Hij maakte gebruik van de optie om zijn contract per 1 augustus te be?indigen.

Van Hanegem

Het opstappen van Advocaat betekent automatisch de be?indiging van het contract met zijn assistent Willem van Hanegem. Of de oud-international in de toekomst opnieuw deel zal uitmaken van de technische staf rond Oranje wordt onderwerp van gesprek.

De KNVB wil voor 18 augustus, als het Nederlands elftal in en tegen Zweden een vrienschappelijke interland speelt, een nieuwe bondscoach presenteren.

Record

Dick Advocaat heeft als bondscoach de meeste interlands achter zijn naam. Onder hem speelde het Nederlands elftal 55 wedstrijden. Oranje won 32 keer, speelde 12 keer gelijk verloor 11 keer.

mesabjorn

dat is niet mooi zo!
vinden jullie het gewoon dat die mensen hem zo afkraken, omdat ie 1 fout maakte?
Nou daar ben ik het dus niet mee eens.
Je heb een team en een coach en daar moet je het maar mee doen.
Hij neemt die besslissingen heus niet in ze eentje

Sjors

Op zich heeft voetbal wel wat jah, tis wel een leuke en goed e sport

Susa

nou bij die wissel was hij er alleen mee eens, dat vertelde hanegem zelf maarja. het is al erg genoeg voor hem nu hij weer in nl is. hoe dacht je dat zijn buurt gaat reageren?
hij krijgt maybe wel drijgbrieven en dat soort shit, dat gun je toch niemand.

Sjors

Maar waarom nemen je het de coach kwalijk en niej de spelers, de spelers moet het toch presteren.....