Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Molacties

Gestart door Lennart, mei 23, 2012, 13:53:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lennart

Opdracht 1 – Bestemming Onbekend
Nuja, hier wist ik nog niet dat ik de mol was en was ik dus heel enthousiast bezig. Geld in de pot... Doh!

Opdracht 2 – Get the picture
Voor deze opdracht was er geen behoefte aan de mol. Memory en een vrijstelling voor wie er als laatste aan de beurt was? Zeker toen de eerste leugens al boven water kwamen, zag ik dat deze opdracht gedoemd was. Ik heb gewoon twee lege kaartjes omgedraait en heb de mindfuck verder aan jullie overgelaten.

Opdracht 3 – Twee voor twaalf
Dit is eigenlijk de eerste opdracht waarbij ik echt aan de slag ging. Ik heb hier meerdere strategieën bij elkaar gebracht, maar ik was niet van plan om op het eind de finaleslag te geven, immers is dit nog het prille begin en wil ik niet te veel opvallen + als iemand heel graag verdacht wil lijken, dan creëer ik de gelegenheid wel.
Als anderen verkeerd gingen denken, heb ik ze gesteund. Ik vond de Taj Mahal voor de eerste foto (i.p.v. Washington Monument) al meesterlijk, daar was ik zelf niet eens op gekomen. Alleen jammer dat Polt die plattegrond had gepost, anders was daar de eerste fout al mee binnen.
Ergermomentje was foto 2. Ik had al te horen gekregen dat er een Chinese tempel uit Amerika zou komen, dus ik dacht, daar kan ik genoeg foute antwoorden mee scoren! Maar toen kwamen meteen Chiel en Marloes dat het van The Amazing Race was. Thanks a lot.
Ik ben voornamelijk bezig geweest met gebouwen zoeken die wat weg hadden van de echte bestemming en dan proberen anderen in die keuze mee te laten gaan. Soms was dat succesvol, soms werd die post gewoon genegeerd. You win some...
Op zich was deze opdracht nog wel goed te doen (ik heb meer dan de helft weten te vinden voordat mij ingefluisterd werd waar het bouwwerk nou precies stond), tot het moment dat er hints te koop werden gezet. Vanaf dat moment ging alles gewoon downhill en kwam er de cliffhanger. Daarna... durfden de ervaren molspelers niks meer te doen (Te opvallend als je het verpest en als je het goed doet, ben je meteen afgeschreven als mol). Mijn doel was uiteindelijk te zorgen dat iemand zo snel mogelijk de opdracht beëindigde. Het geld was dan binnen, dat wel, maar het geld uit opdracht 2 kon niet meer binnengehaald worden. €2500, doeidoei.

Opdracht 4 – De gouden kooi
Toen ik de uitleg van deze opdracht had gekregen, had ik al voor mezelf bedacht als pion te werk te gaan, zodat ik geld kon pakken en me daarna af kon laten 'schieten'. Yolanda had me ook op deze positie in het spel neergezet. Op zich handig, alleen jammer dat ze me daarna de hele tijd zat te volgen.
Op een gegeven moment, na beurt twee, kon ik meerdere kanten op. Ik had bijvoorbeeld met gemak het geld rechts tegen de kasteelmuur aan kunnen pakken zonder door ook maar iets of iemand gepakt te worden. Nadat Christien is afgegaan ben ik voor het geld gegaan waar zij voor ging, omdat ik het wel leuk vond om alsnog met geld over de streep te gaan. Niet gelukt, maar toch, 1350 van de mogelijke 2600 binnen. Niet gek.

Opdracht 5 – Take me out!
Via loting werd ik uitgekozen als moordenaar. Perfect! Mij werd niet verteld wie de agenten waren, om te zorgen dat ik toch realistisch kon spelen. Met een beetje beredeneren wist ik snel te achterhalen wie een agent was. Sjors heb ik toen in een wilde gok verteld dat ik de moordenaar was, in de hoop dat ik hem zover kon krijgen dat hij meer namen zou gaan verzamelen voor me. Hij hielp me hier aan de vrijstelling, maar de dienst die hij me daarmee deed moest ik wel onthouden. Tuurlijk jongen, eerstvolgende keer dat ik jokers krijg zijn ze voor jou :') Het is niet alsof ik ze nodig heb hè.

Opdracht 6 – Ranking the Stars
Als Mol zijnde kies je er dan uiteraard voor om niks te zien. It's a classic.
Ik heb voor het lijstje mezelf op 9 gezet, waardoor ik in de groep met negatieven terecht zou komen. Al het geld wat ik dan zou verdienen, zou regelrecht uit de pot getrokken worden. Vervolgens werd duidelijk dat dat kon gebeuren, dus met een beetje liegen hier en daar lukte het om voor te doen dat ik in de positieve groep zou kunnen zitten. Vervolgens heb ik drie goede antwoorden gegeven voor mijn groep, genoeg om Marloes te verslaan en dus geld uit de pot te trekken.

Opdracht 7 – Met het mes op tafel
Hier heb ik niet perse gemold, maar ik heb wel zin gehad om even lekker te rellen en de spanning omhoog te voeren. Yannick ging hierin mee en dat vond ik alleen maar grappig. Of dat heeft geholpen om hem te doen besluiten tegen Hillo's inzet in te gaan weet ik niet, maar ik was er in ieder geval blij mee. Om de verdenkingen wat meer van mij af te halen, heb ik in deze opdracht uiteindelijk wel meegewerkt. Dat Hillo en Marloes vervolgens al het geld van deze opdracht verwierpen was een leuke bijkomstigheid.

Opdracht 8 – Geef nooit op!
Ik heb zoveel leuke ideeën gehad voor deze opdracht. Mijn puzzel was geschreven in binaire code, dus daar kon ik heel makkelijk wat eentjes en nullen fout overschrijven en hey, dan hebben we ineens een heel ander jaartal! Ik opperde het idee om mijn bestand rond te sturen, maar als we dat idee zouden hebben doorgezet had ik wel eerst mijn wachtwoord verandert zodat de verdenking op Sjors zou vallen, die het wachtwoord voor mijn bestand moest ontcijferen.
Alleen duurde het allemaal zo lang dat tegen de tijd dat ik aan de beurt was, duidelijk was dat we het niet meer gingen redden voor de deadline. Alsjeblieft jongens, hier is mijn wachtwoord, veel plezier ermee! :D

Opdracht 9 – That's the question
Hier heb ik wederom goed meegewerkt, maar toch hier en daar heb ik vragen getracht te sturen om eigenschappen te krijgen die zouden kunnen slaan op zowel Hugh Laurie als Nathan Fillion. Op een gegeven moment zaten we op 10 vragen en om de waarde van de pot nog verder te laten zakken, zou ik drie extra vragen moeten zien te krijgen. Dat was gewoon niet meer te redden zonder te veel op te vallen, dus suggereerde ik dat het Hugh Laurie was. Marloes pikte het op en hey, het antwoord was goed! Kudo's to me (een beetje dan?), maar niet voordat een derde van het prijzengeld er al uit was.

Opdracht 10 – Go no Go
Bij deze opdracht heb ik me wederom van mijn beste kant laten zien. Ik pak de jokers en offer mezelf op om als een van de eersten alvast het doolhof te gaan verkennen. En ik ben als eerste af. Niemand deelt informatie, dus ik deelde alle informatie die ik had. Dat je er weinig aan had doet er niet toe. Uiteindelijk 1000 euro in de pot. You win some, you lose some.

Opdracht 11 – Eigen huis en tuin
Ook bij deze opdracht heb ik mijn beste beentje voor gezet. Alle acties die simpel genoeg waren dat deelnemers van Knoop in je Zakdoek konden raden wat je moest doen, heb ik uitgevoerd en zo doende heb ik geprobeerd om zo snel mogelijk de tijdklok van de bom te laten starten zonder dat het meteen weer too obvious was. Des te sneller dat zou gebeuren terwijl er nog maar weinig van de rest van de opdracht uitgevogeld was, des te groter de kans dat het ons niet zou lukken. De klok ging op mijn verjaardag in en toen moest ik natuurlijk feest vieren en nog meer feest vieren en een brakdag hebben en... oh kijk, de tijd is op. Sorry jongens! Maar ik heb er wel eentje op jullie gedronken.

Opdracht 12 – De zwakste schakel
Tsjah, ik was jarig en moest feest vieren, dus hier met de jokers, ik heb geen tijd :P

Opdracht 13 – Peking Express
Ik heb hier geholpen, maar vooral wanneer ik veel mogelijkheden naar zijstraatjes kon openen. Maar jongens, deze opdracht was zo simpel. Ik had binnen de eerste dag het eindpunt al gevonden (ik wist de route niet), dus daar heeft het niet aan gelegen. Nadat de opdracht was afgelopen heb ik serieus een paar dagen met spijt rondgelopen – die pot is gewoon dramatisch, ik had hem echt gewoon willen spekken.

Opdracht 14 – In het Spoor van Peking Express
Bij deze opdracht heb ik bar weinig gemold. Ik wist niet wat de goede antwoorden op de vragen waren, dus op een wilde gok heb ik gezegd dat ik dacht dat het nummer Adele – Rolling in the Deep zou zijn. Als dat het goede antwoord was, good for me! Zo niet, dan was dat het enige nummer waarmee ik geloofwaardig over kon komen met het geven van een fout antwoord. Dit bleek zo te zijn, want de meestgenoemde nummer 1-hit was Somebody That I Used To Know. Maar om dit een mollenstreek te noemen... Nee, gewoon geluk.

Opdracht 15 – Die is de Mol!
Volledige lijstjes op mij ingevuld en de executie ging niet door. Busted? xD

Opdracht 16 – Andere ogen
In alle eerlijkheid was ik bij deze opdracht van plan om te doen alsof ik heel enthousiast bezig was, maar vooral foute antwoorden zou geven om het andere team meer kans te geven. Maar toen kwam, nadat de indeling was gemaakt, de post van Polt waarin hij duidelijk verwoorde dat de Mol in de groep zat van de mol. Hey, prima! Doende alsof ik hard bezig was om geld binnen te halen, want ik zat volgens onze eerste instructies in de groep die geld zou verdienen, heb ik een hoop geld uit de pot weten te trekken.

Opdracht 17 – Kassa
Hier heb ik een beetje gefaald. Ik wou eerst een klein bedrag doen, daarmee winnen ("Kijk mij goed bezig zijn!") en vervolgens een veel groter bedrag inzetten en daar keihard mee verliezen. Helaas was ik te laat i.v.m. de deadline en heb ik uiteindelijk alleen geld gewonnen... Ah well.

Opdracht 18 – Ik Mik Loreland
Hier is deelnemer-Lennart meer naar voren gekomen – ik wou die vrijstelling! Al was het maar voor the lolz. Ik heb mijn inzendingen gedeeld met Marloes en snel alle anderen uitgeschakeld, maar tegelijk getracht ervoor te zorgen dat ik er geen enkel goed antwoord op mij kwam te liggen. Vrijstelling binnen! Oh, en minder geld in de pot dan mogelijk was. Wat jammer.

Opdracht 19 – Koekeloere
Na de vorige opdracht kon ik niet doen alsof de vrijstelling mij geen hol uitmaakte, dus ik heb al m'n jokers aan Marloes gegeven in een complotje. Dat ze er alsnog uit vloog... had ik het minst verwacht. Ik sta er nog steeds van te kijken. Marloes, wtf? Ik dacht dat je me door had xD

Opdracht 20 – Sjoemelaars en Sjacheraars
Wederom mijn best gedaan. Natuurlijk was het snel gedaan toen Yo dat woordenboek online gooide, maar met mijn random posts had ik ervoor gezorgd dat de deadline van opdracht 22 behoorlijk dichtbij was gekomen. Wanneer de woorden "In deze twaalfde serie van wie is de mol is Lennart de mol" waren geplaatst, zou de deadline voltrokken zijn, en alleen het woordje 'Serie' hoefde nog maar geplaatst te worden. Iets met 'een serie woorden' spookte er door m'n hoofd, maar toen kwam de meesterzet van Yolanda al. Prima, deadline opdracht 22 voorbij, toedels!

Opdracht 21 – Opgelicht?!
Ik wou twee goede antwoorden geven en daarna liegen om die 1000 euro uit de pot te halen, maar helaas, er werd niet actief genoeg meegedaan om zo ver te komen. De deadline was al voorbij voor ik dit kon doen.

Opdracht 22 – Hello Goodbye
Zoals hierboven uitgelegd: Ik heb de deadline zo snel mogelijk voorbij laten gaan. Tot ziens geld + mogelijke hints!

Opdracht 23 – Bestemming bereikt
Een terugval op de oude opdrachten. Ik heb hier gedeelde oude tactieken gebruikt. In sommige gevallen werkte dat helaas mee (vooral met het blackjack, verdorie!), maar in andere gevallen maakte ik mooie fouten. En wederom, dingen die overduidelijk waren heb ik gewoon beantwoord.
Is that you in the button's box, making all that noise?

hillo

Nice Lennart!

Maar die gemene executie ging juist wel door, want ik had er expres voor gezorgd dat bijna alle antwoorden niet op jou sloegen en men volgde mijn antwoorden, behalve dat Yo jou invulde bij de laatste vraag ;)

cchiel


poltergeist

#3
Citaat van: hillo op mei 23, 2012, 17:20:37 PM
Nice Lennart!

Maar die gemene executie ging juist wel door, want ik had er expres voor gezorgd dat bijna alle antwoorden niet op jou sloegen en men volgde mijn antwoorden, behalve dat Yo jou invulde bij de laatste vraag ;)

In dat geval zou Christien niet zijn afgevallen Hillie :P. Al was het met haar score van 2/10 bijna onmogelijk om ene slechtere test te maken.

Mathias zond niet in

Luuk vloog op Yannick

Chiel op Marloes

Yannick op Marloes

Christien op Marloes (en dat nadat ze de test van Chiel heeft gehad en dus zag dat die volledig op Marloes was ingevuld! Ik heb het nooit gesnapt.)

Marloes op Sjors

Yolanda op Sjors

Ulysses

#4
Citaat van: Lennart op mei 23, 2012, 13:53:11 PM

Opdracht 5 – Take me out!
Via loting werd ik uitgekozen als moordenaar. Perfect! Mij werd niet verteld wie de agenten waren, om te zorgen dat ik toch realistisch kon spelen. Met een beetje beredeneren wist ik snel te achterhalen wie een agent was. Sjors heb ik toen in een wilde gok verteld dat ik de moordenaar was, in de hoop dat ik hem zover kon krijgen dat hij meer namen zou gaan verzamelen voor me. Hij hielp me hier aan de vrijstelling, maar de dienst die hij me daarmee deed moest ik wel onthouden. Tuurlijk jongen, eerstvolgende keer dat ik jokers krijg zijn ze voor jou :') Het is niet alsof ik ze nodig heb hè.

Opdracht 5! Ik was snel dood en wist daardoor al snel veel meer dan de andere kandidaten. Lenny is de moordenaar: Ik wist 't! Maar Yanni was te stom om mij te geloven en geloofde Sjors.. De sukkel! Niet alleen verloren we daar geld mee, Sjors werd mijn mol, want dat Sjors de reden was dat deze opdracht faalde was duidelijk..

Yanni, je wordt bedankt! ::)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Ulysses

Citaat van: Lennart op mei 23, 2012, 13:53:11 PM
Opdracht 19 – Koekeloere
Na de vorige opdracht kon ik niet doen alsof de vrijstelling mij geen hol uitmaakte, dus ik heb al m'n jokers aan Marloes gegeven in een complotje. Dat ze er alsnog uit vloog... had ik het minst verwacht. Ik sta er nog steeds van te kijken. Marloes, wtf? Ik dacht dat je me door had xD

Loes had medelijden met Yo..

In ruil voor mijn antwoord op de vraag: "Wie is de mol":
Hil is de mol..
Lenny in geen geval..


Kreeg ik van haar één van de jokers die jij haar gegeven had, want met de zwakste schakel won ik niets dus ik was toch geen enkele bedreiging..

Helaas, ondanks dat Chiel het LETTERLIJK van de daken geroepen heeft, is het jullie -of in ieder geval Loes- ontgaan dat ik al heel lang twee jokers had.. Sinds het mislukken van opdracht 2 om precies te zijn..

Jokers die ik koesterde tot het allerlaatste moment, jokers die er voor zorgen dat ik Loes in de allerlaatste test met jokers versloeg.. Met haar eigen joker.. ;D
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

Zaten er meerdere mensen op Marloes?  :o
Nooit gedacht..

Ulysses

Citaat van: cchiel op mei 23, 2012, 22:22:38 PM
Zaten er meerdere mensen op Marloes?  :o
Nooit gedacht..

Das ook een beetje jouw probleem? :P
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


Marloes

Wow, wat zaten er veel mensen op mij  :o Dat had ik helemaal niet verwacht  :P

Citaat van: Ulysses op mei 23, 2012, 22:02:29 PM
Citaat van: Lennart op mei 23, 2012, 13:53:11 PM
Opdracht 19 – Koekeloere
Na de vorige opdracht kon ik niet doen alsof de vrijstelling mij geen hol uitmaakte, dus ik heb al m'n jokers aan Marloes gegeven in een complotje. Dat ze er alsnog uit vloog... had ik het minst verwacht. Ik sta er nog steeds van te kijken. Marloes, wtf? Ik dacht dat je me door had xD

Loes had medelijden met Yo..

In ruil voor mijn antwoord op de vraag: "Wie is de mol":
Hil is de mol..
Lenny in geen geval..


Kreeg ik van haar één van de jokers die jij haar gegeven had, want met de zwakste schakel won ik niets dus ik was toch geen enkele bedreiging..

Helaas, ondanks dat Chiel het LETTERLIJK van de daken geroepen heeft, is het jullie -of in ieder geval Loes- ontgaan dat ik al heel lang twee jokers had.. Sinds het mislukken van opdracht 2 om precies te zijn..

Jokers die ik koesterde tot het allerlaatste moment, jokers die er voor zorgen dat ik Loes in de allerlaatste test met jokers versloeg.. Met haar eigen joker.. ;D

Dit is idd een beetje wrang  :P Ik had gewoon een ronde verder kunnen komen als ik je die joker niet gegeven had! *zucht* Maar ik geloofde wel echt dat je op Hil zat en natuurlijk ook dat ik de goede mol had. Dus ik dacht dat ik die jokers helemaal niet nodig had  :P

Lennart

Ah kijk, dan snap ik nu dat "Jij... Jij... Mol!"-pm'etje nadat Yo er uit was gegaan ;D
Is that you in the button's box, making all that noise?

cchiel

Citaat van: Ulysses op mei 23, 2012, 22:40:31 PM
Citaat van: cchiel op mei 23, 2012, 22:22:38 PM
Zaten er meerdere mensen op Marloes?  :o
Nooit gedacht..

Das ook een beetje jouw probleem? :P

Ach joh, dat is nog een klein probleem vergeleken met al die andere ;)

Ulysses

Citaat van: cchiel op mei 23, 2012, 23:20:43 PM
Citaat van: Ulysses op mei 23, 2012, 22:40:31 PM
Citaat van: cchiel op mei 23, 2012, 22:22:38 PM
Zaten er meerdere mensen op Marloes?  :o
Nooit gedacht..

Das ook een beetje jouw probleem? :P

Ach joh, dat is nog een klein probleem vergeleken met al die andere ;)

En toch houden we van je :)
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


hillo

Citaat van: Lennart op mei 23, 2012, 23:05:45 PM
Ah kijk, dan snap ik nu dat "Jij... Jij... Mol!"-pm'etje nadat Yo er uit was gegaan ;D

Haha maar die stuurde ze ook naar mij :P waarop ik reageerde: zat jij serieus op Sjors?

Citaat van: poltergeist op mei 23, 2012, 18:21:33 PM
In dat geval zou Christien niet zijn afgevallen Hillie :P. Al was het met haar score van 2/10 bijna onmogelijk om ene slechtere test te maken.

Christien op Marloes (en dat nadat ze de test van Chiel heeft gehad en dus zag dat die volledig op Marloes was ingevuld! Ik heb het nooit gesnapt.)

Ja ik wist dat ze gevaar liep omdat ze op loes zat (ze deelde chiels test met mij in ruil voor dat ik geen neutrino's op haar zou inzetten) maar ik had wel gedacht dat ze zou switchen daarna... Niet dus :P maar ik wou liever iemand eruit hebben omdat ik niet wist of ik vanaf hier verder kon spelen en ik toch zeker de top 5 wou halen :P

cchiel

Citaat van: Ulysses op mei 23, 2012, 23:56:47 PM
Citaat van: cchiel op mei 23, 2012, 23:20:43 PM
Citaat van: Ulysses op mei 23, 2012, 22:40:31 PM
Citaat van: cchiel op mei 23, 2012, 22:22:38 PM
Zaten er meerdere mensen op Marloes?  :o
Nooit gedacht..

Das ook een beetje jouw probleem? :P

Ach joh, dat is nog een klein probleem vergeleken met al die andere ;)

En toch houden we van je :)

Dat compliment stop ik in mn zak.