Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opvallende (nieuws)berichten

Gestart door Nirvana-mij, december 16, 2004, 18:46:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nirvana-mij

Wat vinden jullie van het merk lonsdale??
En wat vinden jullie ervan dat het op sommige sgolen verboden is??
Laat het ff weten =)


Edit luc:

Ik heb een aantal berichten bij elkaar gevoegd waarvan ik vond dat ze bij Opvallende (nieuws)berichten hoorden! Er kunnen wat berichtjes door elkaar staan, maar omdat deze berichtjes niet actief waren en ik ze niet weg wilde gooien heb ik het maar zo gedaan ;) Nieuwe berichten kunnen hier ook!

dark_faerie

Lonsdale=k*t!!!!! Bij ons op sgool is et neit verboden maar ik en me clubbiej peste ze der wel af als ze te hinderlijk worden hoowr! : P

mailman45

#2
Zoals ik ook al in het andere topic heb aangegeven: er is met het merk zelf niets mis, maar met de mensen die het misbruiken om hun perverse opvattingen mee duidelijk te maken.

Jongeren willen graag ergens bij horen, alleen in het geval van Lonsdale uiten ze dat op een heel verkeerde manier. Natuurlijk mag iedereen zijn of haar mening hebben, daar is niets mis mee. Maar het domme napraten, het verkondigen dat hitler zo'n geweldige man was, dat is gewoon heel erg dom.

Lonsdale dragers weten het misschien nog niet, maar hun? logo krijgt binnenkort een toevoeging waarop staat, dat het merk niets moet hebben van racisme, en dat iedereen, overal ter wereld gelijk is. Dat beseffen die jongeren niet, die het merk misbruiken voor hun idee, dat het blanke ras superieur is aan andere rassen. Ze kwaken alleen anderen na, en dat is gewoon kwalijk.

In die zin vind ik het terecht dat het merk verboden wordt, zolang het wordt geassocieerd met extreem rechts. Er was na de tweede wereldoorlog afgesproken, dat er nooit meer rassenhaat zou zijn, en dat er overal zou worden gestreefd om vreedzaam met elkaar om te gaan.

Maar zolang mensen blijven doorgaan met elkaar onderuit halen, omdat de huidskleur of geaardheid van de ander hen niet aanstaat, komt er van dat voornemen niets terecht. Het is gewoon heel erg fout om verkeerde ideeen via een kledingmerk uit te dragen***. Ik ken genoeg mensen die zeggen: de kleding zit gewoon goed, en daarom dragen we het. Bullshit, er zijn genoeg andre kledingmerken die even goed zitten, dus het ontgaat me waarom het uitgerekend lonsdale moet zijn. Terecht dus, dat het kledingmerk nu publiekelijk afstand neemt van extreem rechts.

***dit geldt ook voor die domme skinheads. Ach, wat hebben ze toch een eigen mening, maar intussen lopen ze wel voor joker met hun kale kop.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Ik

het is netzoiets als de 88-kleren

mailman45

Daarin zien domme mensen ook de 88 als initialen voor de uitspraak heil hitler. Tja, als je echt zo dom bent, moet je het vooral denken dat het er staat.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Nirvana-mij

Ik heb een aantal vrienden die het dragen ..
Ze zeggen dat ze het gewoon 'mooie kleren'vinden ensow..
Ze zeggen ook dat het juist tegen hithler was en dan krijg je van die dingen als; Het is een engels boksmerk..  Maarja in Nederland heeft het gewoon een naam voor racisten..
Er zijn vast wel van dat soort truien waar iets anders opstaat dan Lonsdale..
Nouja, het boeit me niet zo ..

Susa

ik vin londsdale zielig, en op onze school mag je alles dragen volgens mij en ik zie niemand met londsdale ...

Monique

ik ook niet eigenlijk.. maar k vin t gewoon dom.. op zich nie thoor,, maar omdat het dan daar allemaal mee geasocieerd word..
dead or life,, the difference is so big, the step so small

Susa

ja maar ik was op vakantie, en dan van die mensen die zichzelf stoer vinden om hun londsdale kleren, ...kots

mailman45

#9
Het is dus vooral het domme idee dat sommigen hebben, dat de ene bevolkingsgroep superieur is aan een andere, alleen omdat de ander een huidskleur heeft die niet blank is. Ik kreeg een paar keer een link naar een website toegestuurd, die er op het eerste gezicht heel normaal uitzag, maar die een dekmantel bleek te zijn voor die vieze extreemrechtse ideeen.

Mensen die dit soort ideeen verkondigen, weten echt niet hoe dom ze bezig zijn. Ze willen zich met elkaar identificeren, onder meer door het opzichtig dragen van londsdale kleren, maar ze zetten zich op die manier alleen maar onsterfelijk voor schut.

Mijn, zus, die lerares van de school in Panningen waar ze zoveel londsdale jongeren hebben opgepakt, zei dat ze eens een van haar leerlingen liet vertellen wat hij nou aan het dragen ervan vindt. Eerst begon hij met te zeggen: er zijn allochtonen die klootzakken zijn, maar er zijn ook autochtonen die dat zijn. Dat zei iemand, die kort tevoren nog heel griezelige ideeen erop nahield, maar daar nu ineens niets meer van wil weten.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Chris.B

Citaat van: susa op december 22, 2004, 18:16:57 PM
ik vin londsdale zielig, en op onze school mag je alles dragen volgens mij en ik zie niemand met londsdale ...

ik heb op onze school wel iemand gezien die lonsdale droeg maar volgens mij niet voor racisteische opvattingen

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

li-tje

bij ons ist verboden sinds kort, mar bij ons zijn ook evanescence shirts verboden.......

Monique

Citaat van: mailman45 op december 26, 2004, 22:15:51 PM
Het is dus vooral het domme idee dat sommigen hebben, dat de ene bevolkingsgroep superieur is aan een andere, alleen omdat de ander een huidskleur heeft die niet blank is.

dat zijn vast niet de mensen die weten dat blanken van de zwarten afstammen...
dead or life,, the difference is so big, the step so small

Chris.B

#13
ja eens proberen te onderdrukken altijd proberen te onderdruken alleen nu zijn er heel wat meer mensen wijs geworden.maar een beetje begrijp ik wel dat mensen hier discrimineren want de staat trekt de mensen die islamitisch zijn voor.sorry het klinkt miskien een beetje grof maar ik wel de feiten onder ogen zien

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

Susa

nou vin ik niet maar goed, maar ik heb ook zon jongen in me msn lijst, heeft hakenkruis enzo en is heel erg rasistisch en dan vraag ik wrm, nou alle zwarte mensen arrogant ....
*zucht*
en dan vraag je over de geschiedenis en net wat monique zegt over dat wij van hun afstammen, daar hebben ze nog nooit van gehoord :S