Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opvallende (nieuws)berichten

Gestart door Nirvana-mij, december 16, 2004, 18:46:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chris.B

in nederland is discriinatie gewoo een creatie van jaloerzie

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

Susa

ja dat denk ik ook wel ja, maar dat is er andersom ook.

li-tje


Chris.B

ja en aan allebei de kanten wordt gediscrimineerd

Owneddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!
Westside!!!

mailman45

Ik heb daar een duidelijke mening over: ik ben heel ruimdenkend wat allochtonen betreft, hier in maastricht wonen er ook veel, en zorgen (helaas....) vooral de marokkaanse jongeren voor veel overlast. Zij verpesten het dus voor hun landgenoten, maar ook voor andere nationaliteiten. Want ik ken genoeg autochtonen die het verschil niet zien tussen een Turk en een Marokkaan, of desnoods een Bosnier, of noem maar op. Voor hen geldt maar 1 ding: niet-blank deugt niet.

Aan de andere kant vind ik wel, dat het niet de bedoeling kan zijn dat een Marokkaan of een Turk, of noem maar op welke nationaliteit, MIJ zijn wil oplegt. Als ik vind dat Allah niet bestaat, hoef ik daar niet in te geloven. Iemand die gelovig is, en dan maakt mij de godsdienst geen fluit uit, kan niet accepteren dat een ander niet gelooft wat hij of zij gelooft.  Maar dit standpunt heb ik ook tegenover jehova's getuigen, hetgeen ik dus heel domme mensen vind. Het spijt me oprecht als er onder de lezers hier mensen zijn die zelf jehova's getuige zijn, of famiklie hebben die dat zijn. Maar het gaat hier niet om een geloof, slechts om een sekte, en dat weten veel mensen niet.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Basara

Citaat van: mailman45 op januari 23, 2005, 19:10:15 PM
Ik heb daar een duidelijke mening over: ik ben heel ruimdenkend wat allochtonen betreft, hier in maastricht wonen er ook veel, en zorgen (helaas....) vooral de marokkaanse jongeren voor veel overlast. Zij verpesten het dus voor hun landgenoten, maar ook voor andere nationaliteiten.


Je ziet gewoon niet als nederlanders het doen, of dan vind je het niet erg. er zijn ook een tering lading nederlanders maar dan is het nooit erg . 

ohja, ik heb zowiezo wel wat tegen het geloof. als iemand wel gelooft heb ik toch niets tegen diegene? Ik vind dat je best mag zeggen dat je iets belachelijk vind, anders kunnen mensen je niet tegenspreken.

ik heb het over elk geloof behalve pok?mon geloof. pok?mon bestaan echt!111

mailman45

Basara, dat is nou ook net wat ik bedoel: wanneer een autochtoon (blonde persoon, blauwe ogen, voorouders wonen al generaties lang hier) een overval pleegt, staat er dus nooit de nationaliteit bij. Dat zouden ze dus wel moeten doen, OF bij een allochtoon ook zijn afkomst niet vermelden.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Lies

Citaat van: mailman45 op januari 23, 2005, 21:09:21 PM
Basara, dat is nou ook net wat ik bedoel: wanneer een autochtoon (blonde persoon, blauwe ogen, voorouders wonen al generaties lang hier) een overval pleegt, staat er dus nooit de nationaliteit bij. Dat zouden ze dus wel moeten doen, OF bij een allochtoon ook zijn afkomst niet vermelden.
Daar ergerde ik me ook altijd aan!

Basara

Citaat van: mailman45 op januari 23, 2005, 21:09:21 PM
Basara, dat is nou ook net wat ik bedoel: wanneer een autochtoon (blonde persoon, blauwe ogen, voorouders wonen al generaties lang hier) een overval pleegt, staat er dus nooit de nationaliteit bij. Dat zouden ze dus wel moeten doen, OF bij een allochtoon ook zijn afkomst niet vermelden.

maar je zei zelf dat je in maastricht vooral de marrokaanse mensen ziet die overlast bezorgen, maar je let gewoon minder op de blanken, mischien onder je vrienden wel! want dan is het natuurlijk een grapje.... :P

let er maar eens op, het is best gebalanceerd, die criminaliteit :P

liefardje

sorriej maar mensuh die zegguh dat lonsdale kut is wetuh zeker niet wat LONSDALE beteknt want lonsdale is gewoon een hardcore merk en het heeft niks met racisme temaken maar als een nederlander niet met buituhlandahs om gaah wil het nog niet zegggen dat het een racist is.
dus mensuh die niet wetuh wat het betekent praat er niet over dan  >:( >:( >:( >:(

dark_faerie

Je bent wel behoorlijk naief als je lonsdale niet om bepaalde racistische/nazistische redenen draagt: mensen die bij die groeperingen horen hebben dit als een soort van dresscode aangenomen: koop jij lonsdale, neem je hun dresscode aan als t ware...

Monique

als een nederlander niet met een buitenlander wil omgaan maakt ie dus wel onderscheid in rassen, namelijk of t wel een nederlander is of niet, dus is t wel een racist!
dead or life,, the difference is so big, the step so small

Pieter_Storms

@Liefardje.

Sinds wanneer is lonsdale een hardcore merk kind? Het is volgens mij toch echt een boksmerk

mailman45

Citaat van: liefardje op februari 04, 2005, 17:59:25 PM
sorriej maar mensuh die zegguh dat lonsdale kut is wetuh zeker niet wat LONSDALE beteknt want lonsdale is gewoon een hardcore merk en het heeft niks met racisme temaken maar als een nederlander niet met buituhlandahs om gaah wil het nog niet zegggen dat het een racist is.
dus mensuh die niet wetuh wat het betekent praat er niet over dan? >:( >:( >:( >:(
ik weet heel goed waar ik over praat. Ik ken genoeg mensen die gewoon toegeven dat ze londsdale dragen om hun afkeer tegen buitenlanders kenbaar te maken.

Mijn zus geeft dus les op die school in Panningen, en daar is het in Maatschappijleer aan de orde geweest. Naturlijk kunt je niet iedereen over een kam scheren. Maar dat doen die kaalkoppen (sorry, vooroordeel) weldegelijk. Ik vind het bijvoorbeeld heel dom, om je kop kaal te scheren alleen maar om bij een groep te horen. Ik hoor ze vaak blaten, ze weten vaak echt niet waar ze het over hebben. Ze kletsen alleen maar na wat ze op tv horen.
Hier stond een leuke ondertitel...........

mailman45

Ik moet erbij zeggen: Jim van Wie is de Mol, droeg in aflevering 4 ook Londsdale-kleding. Of ik hem racistisch kan noemen? Ik denk dat hij heel goed weet waar hij over praat.
Hier stond een leuke ondertitel...........