Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Lottie Hellingman

Gestart door Sander, januari 08, 2005, 11:59:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sander


Lottie Hellingman
Lottie Hellingman wordt tvpresentatrice bij de VARA.
Vanaf december 2001 was ze op de buis bij Jules Unlimited. Lottie (rechts op de foto) heeft gespeeld in de serie
"Blauw Blauw" op RTL4. Ook was zij te zien in de 3-delige serie "IJs" bij de NCRV.

Biografie:
Lottie werd op 7 augustus 1977 geboren in Middenbeemster.
Ze volgde lessen in zang, dans, spel en mime bij het Nederlands Kindertheater in Purmerend.
Zij kreeg zanglessen van Berend van der Wiel en Marika Lansen.
Lottie volgde workshops onder leiding van Maria Rond?ll, Henk van Ulsen,
Frank Groothof, Christel van der Gun en Marijke Bauer.
Mimelessen kreeg zij van Marc Kingsford en Rob van Reyn.

Bij het Nederlands Kindertheater stond Lottie op de planken in diverse producties,
zoals 'Tien is te veel', 'Smogsmuller Reuze Daad' en 'Toffe Tommie Zorgeloos'.
Met deze laatste productie (Tip Top Tommy care-a-lot) speelde Lottie in 1994 op Broadway in New York.
Lottie speelde hoofdrollen in de musicals 'Eindeloos' en 'Miss Saigon' en in het muziektheaterstuk 'Nilsson' met Bill van Dijk.
Tot eind juni 1999 speelde zij de rol van Linda in de musical 'Blood Brothers'.
Hiervoor kreeg ze de Pall Mall Export Prijs 1999.

Op het witte doek was Lottie vanaf in 1999 te bewonderen in 'Missing Link'.
Verder deed Lottie de nasynchronisatie van 'Prince of Egypt', 'Het magische zwaard' en 'Pepper Ann'.
Op televisie was Lottie in te zien tijdens de 'Danny Kaye Children Award' (1992) en in 1995 deed ze mee met het televisieprogramma 'A Star is Born'.
Sander

Stephane

 ;D :P Blauw Blauw vond ik erg leuk daar herken ik haar nog van van die andere programma's niet!

Sander

 ;D WAt vind jij van deze kandidaat? En zou zei een goede Mol kunnen zijn?
Sander

Eck

Ik vin haar wel eeen beetje mollig ja, Maar z eis niet mijn hoofdverdachte.

wicky the viking

Ze loog slecht ,
dat wil de mol graag ,
dan komt er geen geld in de pot

Gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Susa

uhm, er zijn geen vaste kenmerken aan een mol zal ik ff melden, als je veel seizoenen heb gezien, weet je dat. de mol is gewoon zichzelf, maar in het geheim doet hij iets anders .... en ze proppen de tv niet vol met onzinnige hints  :o kijkd at mobieltje, is goed gevonden, maar zou te makkelijk zijn als ze dat zouden doen, volgens mij maakt hij gewoon een foto van dat bord, en over dat je alleen zijn naam zag, is ook hele erge onzin, ze doen hele moeilijke hints, anders is het niet leuk voor thuis ...