Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Gmail

Gestart door ~McDuck*, maart 12, 2005, 21:56:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

~McDuck*

Ooit van Gmail gehoord? neej? dan leg ik het ff uit.
Het werkt ongeveer het zelfde als hotmail alleen de outlook is anders je opslag vermogen is 1 GB in plaats van die kleine 2 MB.
Je kan zelfs een notifier instaleren en je krijgt een GmailDrive van die 1 GB aangeboden.
Klinkt allemaal leuk... Maar is het ook gratis?
Jah! Gmail is gratis. Gmail is een idee van Google (Google rulez) om tegen MSN Hotmail te concureren.
En dat is volgens mij goed gelukt.
Hoe krijg je Gmail?
Je moet ge-invite worden door iemand die het al heeft. Ik dus. Wie het wil moet mar ff in een pm-metje naar me sturen met zn email adres dan invite ik je.

Vragen?...
Ik zou zeggen begin maar met discuseren

EvaiN

wat heb je aan een mailbox van 2 gb? de meeste mails die je krijgt zijn niet groter dan 10 kb ofzo. ik heb bij planet 25 mb ofzo en daar heb ik meer als genoeg van. ik denk dat daar mischien wel 1 mb gebruikt is, of mischien zelfs 2  ;) en mailtje versture van 30 mb bijvoorbeeld duurt heeeeeeel erg lang, want dan moet je pc gaan uploade
dus naar mijn mening is dat gmail nogal onzinnig, maar iedreen zijn mening  :)

U fT. Me

Mij maakt het niks uit hoeveel GB of KB mn mailbox heeft ..
Het gaat er bij mij om om de functie ..
Zijn functie is om berichten om te slaan die je krijgt ..
Ik verwijder toch alle berichten dus het is voor mij niet nodig
Aldus even mij mening over de Gmail ....  ;)

~McDuck*

Maar als het nu eens een mailtje is met een bijlage die je toch wel zo goed vindt dat je em laat staan en later wil doorsturen... en als dat mailtje nou net iets groter dan 2 MB is of iets minder maar omdat je postbus al zo ver vol zat... jah dan heb je Gmail nodig jah.
Of zoals LongBow. Een gewone mailaccount.

EvaiN

gmail is nog altijd wel beter als hotmail, hotmail heb je zo verrek weinig. als ik moest kiezen tussen hotmail en gmail werd et gmail  :)

~McDuck*

Li-tje was de eerst die het heeft (via mij) :)

li-tje

kvind t egt handig!! Kheb glijk een horde fotows ghad van een oom van mij, mar mijn mailbox staat alweer voor helft vol, 506mb ;) verrekt handig!!
adres is liandag@gmail.com ;)

~McDuck*

miss niet zo handig om je adres op dit forum te zetten, want... er zijn nog al wat surfers die er misbruik van maken...

EvaiN

btw bij yahoo.co.uk heb je nou 256 mb, daar hebk ook een adres voor allee rotzooi dus daar kan nu nog aardig wat ibj  ;)

~McDuck*

dan hebben we daar concurrent nummer 3

~McDuck*

You are currently using 29 MB (1%) of your 2050 MB.

Het is dus waarschijnlijk van 1 GB naar 2050 MB verandered ;D

Luc

U gebruikt momenteel 23 MB (1%) van de toegestane 2422 MB.

Het is nog meer! 2,5 gig

geefjemening_tk

Citaat van: McDuck op april 02, 2005, 18:01:55 PM
You are currently using 29 MB (1%) of your 2050 MB.

Het is dus waarschijnlijk van 1 GB naar 2050 MB verandered ;D
het gaat iedere dag omhoog, het is begonnen op 1 april vorig jaar, de mensen die er toen van hoorde dachten dat t 1 april grap was, ik hoorde er pas veel later van van klasgenoten, toen ben ik dus ook geinvite, ik wist toen dus niet hoe het zat met dat het 1 april was begonnen, dit jaar 1 april: gmail vergroot de inbox naar 2 gig, en het blijft goeien, ik denk , jaa hoor... maar toen k hoorde dat t op 1 april was begonnen, geloof k t wel, als je niet bent ingeloged, en op de homepage zit zie je t ook groeien... :D gmail rules (zoals je merk, ik kan ook invites uitdelen ;))

geefjemening_tk

maar hoe kun je die discspace gedoe gebruiken? op een school computer zag ik dat opeens, maar hoe krijg ik dat hier thuis op me compu?

~McDuck*

#14
Citaat van: _Luc_ op juli 23, 2005, 22:54:17 PM
U gebruikt momenteel 23 MB (1%) van de toegestane 2422 MB.

Het is nog meer! 2,5 gig
Het veranderd steeds, mede omdat het een gemiddelde uitrekend van alle users met gebruikte ruimte en rekent dan uit met een formule hoeveel ruimte er beschikbaar is, je helpt Gmail dus als je vaak je mailbox leegmaakt van troep.
Hoe het komt dat de MB snel verhogen komt omdat Gmail veel host en harde schijven heeft (en vooral groot)

Citaat van: geefjemening_tk op juli 25, 2005, 12:02:53 PM
maar hoe kun je die discspace gedoe gebruiken? op een school computer zag ik dat opeens, maar hoe krijg ik dat hier thuis op me compu?
Naam:GMail Drive shell

Downloadlink:
Softpedia.com

Info:
Wat het programma doet is simpel:
Het stuurt gewoon een email met dat bepaalde bestand naar je eigen mail (je ontvangt hem ook)
En het programma (het staat in 'Deze computer' en ziet eruit als een normale harde schijf met de naam: Gmail Drive) laat die bestanden gewoon zien zoals je bijv een map zou openen. je kan ze dan ook op die manier wijzigen/verwijderen/uploaden/downloadn.

Ik advizeer het dan ook zeker: 't Is handig voor school.