OPdracht 11: In de War?

Gestart door Sjors, april 10, 2005, 21:59:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

De twee afgevallen kandidaten kregen een nieuwe kans. En Sjoerd heeft deze kans waargemaakt.
Sjoerd dus nu weer mee in het spel.

Dus de kandidaten nu zijn:
-Anton
-Sjoerd
-Marquerite
-Monique
-Lianda
-Arianne

In de volgende opdracht zijn drie van deze hulpmollen en er zijn drie mensen die de opdracht moeten laten slagen, zij krijgen hulp van Bart en jessica, die een opdracht meespelen. Verder Niets!!!

Er zijn acht kluizen. Iedere kluis is beveiligd met een raadsel. In de kluizen zitten verschillende bedragen. Degene die de meeste juiste antwoorden geeft krijgt een bonuspunt. Wint Jessica of bBart deze, mag hij/zij hem schenken aan een van de kandidaten.

De eerste 4 kluizen worden maandag geplaatst, de andere 4 op dinsdag.

Deadline: Woensdag 21:30

De hulpmollen worden via een persoonlijk bericht op het forum op de hoogte gesteld.

Sjors

Kluis 1:

Dit figuur moet in vier dezelfde, even grote figuren worden verdeeld.

Kluis 2:

Verbind de negen puntjes met vier aaneengesloten, rechte lijnen zonder je pen van het papier te halen

Kluis 3:
Er zijn drie schakelaars (A, B en C) waarvan er ??n is aangesloten op een lamp die zich in een andere kamer bevindt. Je mag maar een keer naar de kamer lopen om te kijken of de lamp brandt. Hoe kun je er achterkomen welke schakelaar de lamp bedient?

Kluis 4:
Vul getallen in op de puntjes zodat er een kloppende zin ontstaat.
z.? heb ik g.... be...  van het ver?t dat dit ro...r ons br?

Succes!

li-tje

#2
kluis 3
Schakelaar 1 omzetten. Een tijdje wachten, dan weer uitzetten. Daarna zet je schakelaar 2 om.

Je kijkt dan in de kamer. Is de lamp aan, dan is het schakelaar 2. Is de lamp uit en warm, dan is het schakelaar 1 en is ie uit en koud dan is het schakelaar 3.

kluis 4: Zelf heb ik geen benul van het verdriet dat dit rotweer ons bracht

ik kan kluis 1 en twee er niet bij zetten als bijlage, klein probleempje.... kmail ze wel ff, dan weet je da k eerste was ;)

alles moet op het forum staan he

li-tje

waar blijven de andere 4 kluizen??

Monique

dead or life,, the difference is so big, the step so small

Sjors

Citaat van: li-tje op april 12, 2005, 07:45:35 AM
kluis 3
Schakelaar 1 omzetten. Een tijdje wachten, dan weer uitzetten. Daarna zet je schakelaar 2 om.

Je kijkt dan in de kamer. Is de lamp aan, dan is het schakelaar 2. Is de lamp uit en warm, dan is het schakelaar 1 en is ie uit en koud dan is het schakelaar 3.

kluis 4: Zelf heb ik geen benul van het verdriet dat dit rotweer ons bracht

ik kan kluis 1 en twee er niet bij zetten als bijlage, klein probleempje.... kmail ze wel ff, dan weet je da k eerste was ;)

alles moet op het forum staan he

Sjors

Kluis 5
Een boekenworm eet zich een rechte weg door een tiendelige encyclopedie die in een boekenkast staat. Elk deel bestaat uit duizend pagina's. De boekenworm begint aan de voorkant van het eerste deel en eindigt op de achterkant van het laatste deel. Van hoeveel pagina's heeft de boekenworm gegeten?

Kluis 6
Twee paardeneigenaren wilden kijken wie van de twee het beste paard bezit. Omdat geen van beide eigenaren zin had om te verliezen spraken ze af dat het een langzaam-aan race werd. Het paard dat als laatste over de finish komt heeft gewonnen. De wedstrijd ging van start maar vorderde niet echt. Na een paar uur sprongen de ruiters van hun paard af en spraken ze iets met elkaar af. Direct daarna reden ze met volle snelheid richting de finish. Wat spraken de ruiters met elkaar af?

Kluis 7
2 personen van 50 kg en 1 persoon van 100 kg dienen met een bootje die 100 kg kan verschepen de overkant te bereiken van een rivier.
Hoe doen ze dat?

Kluis 8
Al mijn bloemen zijn rozen behalve 2, al mijn bloemen zijn tulpen behalve 2 en al mijn bloemen zijn lelies behalve 2 
Hoeveel bloemen heb ik dan?

geefjemening_tk

kluis 5: 8000
kluis 6: ze spraken af dat ze van paard wisselden

geefjemening_tk

kluis 2: je begind in het midden en gaat van daar uit naar alle hoeken en gaat over de zelfde lijn ook weer trug, op die manier krijg je 4 lijnen

geefjemening_tk


geefjemening_tk

kluis 1: http://bartjes.viperhosting.net/vakken.GIF zwarte geven de vakken aan, grijze zijn om te laten zien dat ze gelijk zijn

Jilt

Citaat van: geefjemening_tk op april 13, 2005, 18:54:11 PM
kluis 1: http://bartjes.viperhosting.net/vakken.GIF zwarte geven de vakken aan, grijze zijn om te laten zien dat ze gelijk zijn

jah deze klopt... allemaal precies even groot ;D

li-tje


Sjors

5 goed, dat betekend 5000 in de pot.
Maar ook wordt er onder de hulpmollen een vrijstelling verloot.
En de gelukkige is: Anton.
JIj bent in de volgende ronde