Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Virussen en virusbestrijding

Gestart door wicky the viking, november 06, 2004, 13:47:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

wicky the viking

Ik heb gisteravond een melding gekregen dat ik een virus in m'n pc zou hebben .
het zou gaan om :
Worm.Mabutu.A-unp
hoewel ik een norton antivirus erop heb zitten , wil ik idereen toch ff via deze weg waarschuwen .
het kan dus zijn dat je via mijn adres een virus gekregen hebt .

voor mij is nu belangrijk , weet iemand hoe ik dat ding er weer vanaf kan krijgen !

Heeft iemand hier de oplossing voor omdat het virus bij hem of haar ook al "huisgehouden" heeft ?

b.v.d

gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

~McDuck*

Er zijn 3 manieren:
- gewoon handmatig verwijderen
- en een virusscanner op het web opzoeken en dan je hele harde schijf(/schijven) scannen
- je PC helemaal formateren en alles gewoon eropnieuw opzetten

jan

dat is dus worm, is gewoon een bestand dat niet veel doet, alleen toegang voor andere verzorgt :P. vervolgens beter firewall downloaden, en kijk maar eventjes voor virusscanners op http://antivirus.pagina.nl/ voor allerlei links. nuttiger dan op zon klein forumpje vragen

Ik


~McDuck*


li-tje

Citaat van: Omerta op december 18, 2004, 21:37:35 PM
Ik doe het haast elke maand!

euh.... kheb ut in anderhalf jaar 1x gdaan ::)

Susa

northon scant om 20;00 elke dag nog automatisch bij ons ... onze pc staat toch de hele dag aan beneden ....

li-tje

bij ons maandag om 19.00 dan staat ie ook altijd aan

U fT. Me

Gelukkig hebben we alle virussen verwijderd.,...

~McDuck*

Bropia virus was pas in mn pc beland dus gewoon ff formatten en je hebt er geen last meer van

Eliwood

Mededeling: als je een mail opent met de naam support@microsoft.com dan is je harde schijf gecrashd behalve als je hem opent op linux.

~McDuck*


EvaiN

en ook niet op UNIX en op MacOS  ;) ;D

U fT. Me

Hmm, waarom bestaat virussen nou .. ?
Je hebt er niks aan die dingen  ;D

~McDuck*

als je pc zo'n ding bevat leer je wel weer wa van de pc omda je da ding er uit probeert te halen (althans da doe ik)