Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Dagboeken

Gestart door Sjors, juni 05, 2005, 20:32:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Ik wil vragen of alle kandidaten hier een dagboek willen plaatsen over de afgelopen twee weken.
Dit graag voor het einde van de volgende executie.
Doe je het niet betekend dit 1 minpunt op je executie.

Succes!


Tinuzzz

MIJN DAGBOEK:

Hallo medekandidaten/admins/leiders en andere zooi hier,

Ik heb me in de afgelopen 2 weken erg vermaakt, met "makkelijke" en moeilijke opdrachten.
De eerste opdracht was een letter-husselopdracht, dat ik errug moeilijk vond!! Ik had mijn hele familie/contactpersonen lijst ingeschakeld. En  uiteindelijk (na 3 1/2 uur) had ik (nou..ik) het voorelkaar. Ik had het woord SPORTSCHIETEN. Dat leidde naar Ulysses.
Bij de 2e opdracht, de kluisopdracht, hielp ik eigenlijk niet veel mee.
Ik zat eigenlijk een beetje in mezelf te denken.
De 3e opdracht had ik Holland Sport, ik snapte er geen flikker van!!
De 4e opdracht zat ik met Wicky in 1 groep, en die opdr. was mislukt!!

Groetjes, Tinuzzz
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

poltergeist

#2
ikke eerst, ikke eerst ! ?;D

Een mol was niet nodig, we deden het zelf wel.

De mol kon rustig op vakantie zijn. Ofwel zat hij te genieten van ons zalige werk. Ik bedoel, volgens mij hebben we niks goeds gedaan. De 1ste opdracht hopeloos verloren. En later allemaal op mij steken omdat ik had gegokt. Zonder mij was er geen gok...

Dus redelijk geirriteerd begon de 2de opdracht. Echt iets voor mij. Juiste codes vinden enzo. (spijtig genoeg waren er zoveel mogelijkheden). En net toen ik de juiste code had zei geef je mening dat ik het maar niet moest posten. Omdat de sanctie dan erger zou worden. Achteraf bleek men code goed en ook nog eens dat de sanctie er zowiezo uitging.

Geef je mening heeft ondertussen mijn mening gekregen ?;D

Op de eerste executie was het maar kalm. Ik wist dat ik er niet uit zou gaan. De eerste keer vliegen er alleen degene uit die niets hadden teruggestuurd. Ik zou gelijk krijgen.

Opdracht 3.....opdracht 3 zorgde ervoor dat ik nooit meer naar radar kijk. Het was saai, dom, saai, onintressant en heb ik al saai gehad? In ieder geval ik had er 3 goed. (Hoezo ik heb tegen sommigen 4 gezegd? ?:D ). ?Ik wist dat dit niet zou lukken bij anderen dus ik besloot is te zien wat wat liegen opbracht in dit spel... Niet veel ?>:(. Degene waar ik mijn plannetje uitvoerden hadden allemaal 4 op 5. Had ik dit nu is bij iedereen gedaan?

Opdracht 4. DE hintopdracht. Ik moet alleen de hint nog vinden ?;D. Ik zat met Doortje. Het viel goed mee en ik teste of ze de mol was. (en zij teste of ik het was ?::) ). Toch raar dat 1 typfout een hele opdracht deed slagen? Ik blijf erbij dat een Ic (hoofdletter i en c) en lc (kleine l, en een c) hetzelfde uitzien. Ik begon me af te vragen of sjors dan altijd wel zo eerlijk was in zen spel. Wou hij niet dat er 2000 euro afging? Hetgene wat me bij Toto brengt. De sterksten gaf hij -2000. Dat bekende hij me zelf. Moet ik dit als een compliment opvangen? Of gaf hij de mol die taak? In dat geval moet ik de zaak doortje nog is herbekijken.

Over de zaak sjors...hij zal wel goed genoeg zijn om ons wat te beschermen zeker. Natuurlijk werkt hij voor de mol. Dus een steekje meer of minder....

Verder liet ik mij zot maken door de eerste hint. Ik ging zelfs zover dat ik mylene, ging verdenken.
Moesten ze maar niet zeggen dat de mol nog niets had gepost.

De 2de hint was vele malen leuker (sjors, herriner me eraan dat ik die broncode wil :p). Ook hier weer vond ik 100 dingen, 1000 aanwijzingen en 10 000 verdenkingen. Ik denk dat ik hint verslaafd ben.

Verder heb ik het gevoel dat de volgende executsie me fataal wordt... ?
En verder vraag ik me af: zullen sommigen het al weten?




alfroj

de eerste twee weken
opdracht 1
ik ken bijna niemand, alleen juudith en een beetje Nikz en Doortjuhhh
de eerste opdracht was daarom wel heel lastig voor mij, en het ging dan ook behoorlijk mis

opdracht 2
ook zo lastig, ik zat bij de vierkante ogen :P, maar ik wist bijna niks
de executie was daarom erg lastig, wist ik veel wie de mol was! maar 2 mensen hadden de test niet gemaakt dus ik was door :)

opdracht 3
mijn dieptepunt, ik had maar 1 vraag goed over dit was het nieuws :$
de mol is lekker bezig, want bijna niemand deed het werk wel goed

opdracht 4
ging wel aardig , met juudith in een groepje, maar de rest deed het erg slecht en dus weer geen geld verdiend
de executie was weer megalastig, en toch weer door (omdat de test niet door iedereen gemaakt was)
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

lianne

opdracht 1:
ik ken alleen jessikip. de opdracht was niet zo moeilijk omdat ik al snel wist bij wie ik in de groep hoorde,

opdracht 2:
bij opdracht 2 heb ik 1 keer gegokt. toen waren er opeens een paar boos omdat ik als 3e had gegokt.(dus ook de laatste keeR) daarna kregen we nog 1 kans.

opdracht 3:
voor opdracht 3 heb ik GEWOON JAN SMIT gekeken. dat programma kijk ik wel vaker.ik had 2 van de 5 vragen goed. niet veel maar toch iets...

opdracht 4:
ik zat bij mylene in de groep en snapte niks van de opdracht. heb het gevraagd aan de crew en toen snapte ik het wel maar kon de antwoorden niet vinden. helaas...mislukt!!!

Juudith

Opdracht 1: najah ik kende ook niet zoveel mensen, alfro_j, Tinuzzz, Doortjuhh en Nikz een klein beetje.. ik kwam echt niet uit mijn woord, maar gelukkig werd ik geholpen.. Wel grappig dat Jeansbroek op mij sloeg.. najah toen ik jeansbroek zag staan, wist ik dat ik het was, maar ik verwachtte een ander woord ;)
Opdracht 2: Vierkante ogen.. hmm.. ik wist niet wat ik moest verwachten, maar het was wel een leuke opdracht.. Na een beetje ge-google kwam ik achter 2 namen..
Opdracht 3: Willem Wever.. ik keek het vroeger heel veel, dus de vragen waren niet echt moeilijk voor me.. tenminste een aantal niet. Sommige vragen waren wel heel erg vergezocht, dus daar kwam ik niet uit. Naja, ik ben tevreden met mijn score van 3 uit 5.
Opdracht 4: Met Alfro_j in een groepje, dus dat was wel leuk. De opdracht was wel heel moeilijk, niemand wilde iets loslaten. Dus we hebben zo goed mogelijk gedaan..

Ohja,, de testen,, Die waren erg moeilijk,, echt van die vragen dat je denkt van WTF :P Gelukkig waren er kandidaten die de test niet maakten,, anders was ik er al lang uit  :-X
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Toto

#6
Mol gezocht (vr/m)
Opdracht 1: De kennismakingsronde. Iedereen kreeg willekeurig letters die samen een woord vormen. Mijn
letters vormden het woord Valthermond, wat ik nooit had kunnen raden, maar ik kreeg wat hulp van Tinuz.
Bedankt daarvoor Tinuzz ;)

En voor opdracht 2 werden we in 2 groepen verdeeld. Ik zat in de "kraak de kluis" groep.
Niet meteen een gemakkelijke opdracht maar wel de leukste tot nog toe vind ik persoonlijk. Spijtig genoeg, ik moest werken, kon ik pas aan de opdracht deelnemen toen er al 2x gegokt was. De derde gok van Mario kwam spijtig genoeg te laat op het forum te staan en dus geen vrijstelling of 5000 punten.

En nadien kwam opdracht 3. Ik koos voor het programma "wie is de mol". Later zou blijken dat deze keuze
consequenties had voor het vervolg....? Zonder het programma te hebben gezien, computer problemen.....
had ik toch een moeie score 4/5

Toeslaan voor de mol was opdracht 4. Mijn opdracht bestond erin de groepen punten/opdrachten toe te
wijzen. Indien bij het einde van de opdracht 3000 of minder punten verdiend waren kreeg ik de vrijstelling.
Alles voor de vrijstelling dacht ik en dus besloot ik minpunten te geven aan de vlijtigste onder ons: Mario alias Poltergeist. Omdat niemand punten scoorde kreeg ik de vrijstelling. ;D

Resultaat van 2 weken mollen 2 personen zijn al gemold en ik heb nog geen enkele clue wie de mol is!

Tinuzzz

Citaat van: Toto op juni 09, 2005, 16:24:58 PM
Mol gezocht (vr/m)

Opdracht 1: De kennismakingsronde. Iedereen kreeg willekeurig letters die samen een woord vormen. Mijn
letters vormden het woord Valthermond, wat ik nooit had kunnen raden, maar ik kreeg wat hulp van Tinuz.
Bedankt daarvoor Tinuzz ;)

Geen dank!!
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Nikz

Mijn *kuch* zinvolle acties

Help! Hoe moet ik dit overleven??? Soms snap ik er namelijk geen piep meer van, en de mol ontmaskeren blijkt nog moeilijker...
Opdracht 1.... Mijn vreemd woord kon gelukkig worden ontcijfert (niet door mij helaas) en het woord wat op mij sloeg was mango (iets wat nu niet meer klopt aangezien ik erachter ben gekomen dat ik perzik en aarbei toch lekkerder vind).
Opdracht 2.... Ik met mijn blijkbaar vierkante ogen moest plaatjes aan spellen/films enz koppelen, iets wat me totaal niet lukte, en uiteindelijk heeft dus ook niemand iets aan mij gehad. Hoera!....
Opdracht 3.... Wie was ik? Ik vind het zelf een boeiend programma, dus een geschikt programma voor mij ;) ik had er best veel goed... eigenlijk ...:P vond ik zelf, was hierbij dan ook wel trots op mezelf  ;D
Opdracht 4.... *fluit fluit* (ik kwam er dus een half uur voor de deadline achter dat ik nog niks gedaan had).

Conclusie: Wat ben ik toch een *kuch* zinvolle kandidaat. Ik zal me proberen vanaf nu meer in te zetten, maar ik met mijn dode hersens begrijp nou eenmaal niet alle opdrachten....
En wat nog erger is.... WIE IS DIE MOL???

wicky the viking

Hallo beste medekandi's

hier dan mijn dagboekje

de 1ste opdracht
we kregen allemaal een pm? met daarin een aantal letters die we moesten omhusselen tot een woord .
Dit woord had dan weer te maken met een van de andere kandi's.
En zo zou je erachter komen in welke groep je terecht zou komen ; er werd druk overleg gevoerd de letters van vele kandi's kwamen al vlot op het forum waarna een groot deel van de groep zich er dus mee bezig kon houden en dat ook deed , na verloop van tijd ( 2 dagen ) waren de meeste woorden dan ook wel bekend .
en de groepen nagenoeg ook .
al met al toch een leuke opdracht

de 2de opdracht
Ik zat daarin in de groep met de niet vierkante ogen ;
en we moesten een kluiscode zien te vinden
het overleg wat er in de eerste opdracht wel was heb ik in de 2de een beetje gemist het meeste overleg ging met poltergeist ; nu kan het natuurlijk zo zijn dat er tussen de andere kandi's wel overlegd is maar ik heb niet die indruk .
de code werd dus ook niet gevonden? :-\

de 3de opdracht
we moesten allemaal een programma bekijken ;
hoewel ik 4 programma's had opgegeven als voorkeur .
ik was te laat en die programma's waren al vergeven
de overige programma's kende ik het bestaan niet van en ik heb dus gewoon afgewacht welk programma ik toegewezen kreeg .
het bleek het programma "de reunie" te zijn ( het oude "klasgenoten" van koos postema , maar dan in een nieuw jasje )
Het werd/word gepreseerd door Rob Kamphues .
Na het bekijken van het programma vroeg ik de 5 vragen .
En haalde een score van 4 uit 5
En dat voor iemaand die het programma niet kent , niet slecht vind ik zelf

Opdracht 4
Mijn vraag in team Schotland te mogen werd geaccepteerd ( gelukkig dacht ik )
Maar toen we de opdracht kregen ;? :o
Dacht ik , wat moet ik hiermee ?
we moesten een chat opzetten waarin in meededen :
3 kandi's
3 niet - kandi's
1 crew-member
En wat voor een ander heel gemakkelijk lijkt en mss ook wel is ... kregen wij niet voor elkaar
na een goede poging van mijn teammaat tinuzzz
vroeg ik aan antonio of een multigesprek op op de msn ook goedgekeurd zou worden
Maar helaas dit mocht niet ;
Voor zover ik weet is dit het enige wat we bereikt hebben , maar helaas was het niet goed genoeg
opdracht mislukt? :-\? ?

Tja meer kan ik er ook niet van maken dus hierbij sluit ik mijn dagboekje

Gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Doortjuhhh

Nou hier dan ook een dagboekje van mij!!!!!

Mol online.. het blijft een mooi spel!!!! Maar zoeken naar iemand die sabboteerd zonder dat je echt goed weet wie er allemaal mee doen is ongelooflijk moeilijk!! En als je er dan ook nog een tijdje uit bent doordat je ziek bent mis je de clue van het spel helemaal volgens mij!!!

De eerste opdracht was voor mij niet zo moeilijk! Met de letters die ik had kon je niet veel anders maken dan Mango dus daar was ik zo uit! Voor de grap ging ik met 1 woord aan de gang om m te ontrafelen en toen was het ook nog het woord wat op mij sloeg.. Hangbroek! Tja.. wie anders gebruikt deze term?

De tweede opdracht.. tja.. wat moet ik daar over zeggen? Ik begreep m niet.. en kwam op de site toen er voor mijn gevoel vanuit het niets al pogingen waren gedaan om de kluis te kraken.. Ik heb me daar meer op gelet dan echt de code te kraken.. Achteraf gezien had ik natuurlijk meer energie moeten steken in de code's kraken...

Bij de derde opdracht kwam ik erachter dat ik dus echt nooit naar Ned 1 2 of 3 kijk! Kende ongeveer geen 1 programma waardoor mensen mij gelijk beschuldigde van geen televisie hebben.. whahaha... Uiteindelijk moest ik kijken naar All Stars.. wat een programma zeg! Maar de vragen die ik kreeg waren super simpel! Had ze allemaal goed! Wat een bonuspunt opleverde voor mij! Had ik eigenlijk niets aan doordat er iemand uit ging die de test niet gemaakt had.. Maar toch... Vond dat ik goed mn best had gedaan!!

Zoals ik hierboven al vermelde... Ik was een poosje ziek... Samen met Poltergeist moest ik heel veel vragen beantwoorden over de vorige series op deze site!!!! en daar weet ik he le maal niets vanaf! Erg moeilijk dus.. Poltergeist heeft nog een poging gedaan met me samen te werken maar ik was echt te beroerd en ging dus mn bedje in! DAarom via hier nog even een applausje voor Poltergeist met de antwoorden die hij online heeft gezet! Goed gedaan...

De grote vraag blijft dus.. Wie is de mol?!? Ik heb nog geen flauw idee.. Hopen dat ik de volgende executie overleef!!

XX
Doortjuhhh

Tinuzzz

Mijn "dag"boek:

Het was weer een spannende week vol met leuke opdrachten.

Opdracht 5:
De Koffer/Raadsel opdracht vond ik ook erg leuk. Er zaten moeilijke tussen, bijvoorbeeld die van de leeftijden waar ik niet achter kwam!! Maar ik behaalde wel ? 1000 voor in de Pot en 1 bonuspunt.
Dus de opdracht was wel geslaagd voor mij.

Opdracht 6:
Plaatjesopdracht was ook leuk, met hulp van mijn moeder :)
Ik was zo snel klaar, dat ik anderen meehielp.

Ik heb deze keer niet veel te vertellen, alleen:  Who the f*ck is the Mole!!!
En ik hoop dat ik ook deze keer de executie overleef!!

Groetjes, De M......
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Juudith

Opdracht 5: Deze opdracht vond ik wel leuk, jammer dat de antwoorden van de raadsels zo van internet te plukken waren. Dat heb dus 1x gedaan, en daarmee meteen 1 plusvraag voor de test verdiend. Wat erg handig was, want ik heb NOG STEEDS geen idee wie de mol is/kan zijn
Opdracht 6: Hier kwam ik dus niet uit, ik snapte dat een boerderij en zuid-afrika op de farm sloeg, maar wat ik met radio donna moest, wist ik niet. Dus ik heb wat hulp gevraagd van wel-farmkijkers, en zo kwam ik op t antwoord :)
Toch blijft t moeilijk, veel mensen saboteren of doen alsof, dus ik twijfel nog tussen een aantal mollen...
Ben wel blij dat iedereen die ik ken er nog in zit :)
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

poltergeist

De mol won het niet van DE mol....

6 uur, executietijd. En het wordt alsmaar beter. Ik pas nieuwe technieken toe. Ik denk niet meer na wie de mol al dan niet is, al mijn mollen zijn op die manier opgebruikt. En toch moet je dan die keuze maken. Die ene mol die je verstand aanduidt? Die ene mol waar je 2 a 3 hints tegen hebt? Of die ene mol die je uit ervaring hebt?

En toch heb ik ooit de mol goed ingevuld op een executie.
Daar ben ik zowat zeker van.
Ik bedoel, 4 executies, 4 verschillende namen. Dan is de kans nu 1/2 dat ik ooit op de goede mol zat. Maar spijtig genoeg zeggen ze dit er nooit bij.

De opdrachten waren hectisch, wat wil je in een examenperiode? terwijl je leuk zit te berekenen waarom de afgeleiden van de limiet van het product van 2 sinusfuncties samen een parralellepippidum vormen zit de rest te genieten van de zon. Nog 3 dagen. Nog 3 dagen waarin ik aardrijkskunde, fysica en engels moet trotseren.
En dan rest er de vraag:
zullen de leerkrachten hem temmen? Of blijft deze Vlaming verder vechten tegen de strijd van Lord School?

En ja ik maakte weer braaf mijn opdrachten. Ik maakte ze zelfs goed, te goed.
Bij de wie is de wie had ik de mol gevonden. Dacht ik. Want 5 minuten nadat ik de executie had verzonden dacht ik weeral: waarom heb ik die persoon genomen? Een samenloop van omstandigheden denkt een mens dan. Maar hoe hard denk je als je net examen Frans had?

De koffertjesopdracht dan. Of wel de: wie is het vlugste op google?-opdracht. Ik nam net die rare koffertjes. Ik bedoel hoeveel mensen nemen het koffertje waar leeg? bijstaat? In ieder geval 1 iemand, ik  :D. Ook bij het 2de had ik geen geluk. Ik ben dan ook voor het ongeluk geboren. Dat zie je wel weer aan de kanskaart die ik trok.

Jep, door mijn schuld moeten er weeral 2 vertrekken. Ofwel is er met de papiertjes gewisseld ofwel trek ik altijd het slechtste. Best wel spijtig. Maar ja je kunt 8 dingen kiezen zonder enig idee te hebben. Het blijft gokken.

Tot zover de examenversie van: Wie Is De Oppermach....eeeummmm ik bedoel De Mol.

(oppermachtige...de naam alleen al   ::). Denkt die dat die echt veel macht heeft over mij? ........) "momelt in zichzelf verder en is niet te verstaan"







Doortjuhhh

Lieve kandidaten!!!!

De eerste excecutie volgens mij waarbij niet iemand eruit ging omdat hij/zij de test niet had ingevuld... Nou en ik ben het geworden! Tenminste.. dus degene die er uitgaat doordat de test verkeerd gemaakt was... Ik weet in ieder geval wel wie het NIET is op het moment, maar daar heb ik zo weinig aan he! Wie het wel is.. pfffffffffff... die taak laat ik aan jullie over!

Ik wil jullie heel veel plezier wensen hier op de site! De opdrachten zijn top dus doe je best zou ik zeggen...



Liefs,
Doortjuhhh