Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 5: Koffers en Raadsels

Gestart door Antonio, juni 06, 2005, 18:16:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

De groep wordt kleiner, er zijn er nog maar 10. Maar ten zake: een nieuwe opdracht.

Er worden raadsels geplaatst. Degene die het raadsel oplost mag een koffer openen. Maar let op wat je antwoord, je mag namelijk maar 2 x raden naar het antwoord van een raadsel. (mocht een post geen antwoord zijn, zet dat er dan duidelijk bij.)
In de koffers zitten bonuspunten, geld voor in de pot. Maar in sommige koffers zit niks, wees dus voorzichtig met de keuze van je koffer. Bovendien mag ieder maar 2 koffers openen.

So good luck...

De koffers:

Koffer 1 --> Of je het wil of niet. De verrassing is optimaal. Oudkandidaat terug-->Wicky
Koffer 2 --> Ga je door of degraderen. Hier kun je van leren. 1 bonuspunt-->Tinuzzz
Koffer 3 --> Leeg?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? NIETS--> Poltergeist
Koffer 4 --> Een echte fan van het spel?? ? ? ? ? ? ? NIETS-->Alfroj
Koffer 5 --> 28 het getal van Canada? ? ? ? ? ? ? ? ? ?3 bonuspunten-->Alfroj
Koffer 6 --> Hebberig?
Koffer 7 --> Wie niet waagt wie niet wint
Koffer 8 --> Groepsgevoel? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?1000 in de pot-->Tinuzzz
Koffer 9 --> Happen maar..? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?1 bonuspunt-->Judith
Koffer 10--> ???                                                   NIETS-->Poltergeist


Deadline: Woensdag 19.00
Spreken is zilver, winnen is goud

Antonio

#1
De eerste 3:

1.
Een man komt bij de sociale dienst, en een medewerker vraagt de man: "Meneer, hoeveel kinderen hebt u?"
De man antwoordt: "Ik heb er drie."
Medewerker: "Hoe oud zijn uw kinderen?" Man: "Het product van de leeftijden is 36."
Medewerker: "Dat is niet genoeg informatie meneer.'
Man: "Oh ja, de som van de leeftijden is gelijk aan het aantal winkels voor dit kantoor."
Medewerker: "Dat is nog steeds niet genoeg."
Man: "Mijn oudste kind houdt van chocolade."
Hoe oud zijn de drie kinderen?
(Het moeten wel hele getallen zijn)

2.
Stel je zit in een rubberboot in het zwembad. In de boot ligt een steen. Deze steen gooi je overboord. Stijgt of daalt het waterpeil in het zwembad daardoor?

3.
Vijf piraten zijn op de terugtocht van een geslaagde roof. Ze hebben 1000 dukaten buitgemaakt. Nu moeten ze de buit verdelen. De piraten mogen een voor een een voorstel doen hoe ze de buit willen verdelen.

Een voorstel wordt aangenomen als de meerderheid van de piraten het er mee eens is. Wanneer het voorstel wordt verworpen dan wordt de indiener daarvan overboord gegooid.

Er moet rekening mee worden gehouden dat de piraten enorm slim, gigantisch bloeddorstig en verschrikkelijk gulzig zijn.
Piraat 5 mag als eerste een voorstel doen. Welk voorstel doet hij?
Spreken is zilver, winnen is goud

poltergeist

derde raadsel (ps: I love google)

Stel dat er nog twee piraten over zijn. Alle voorstellen van Piraat 2 zullen door Piraat 1 worden verworpen. Omdat de piraten bloeddorstig zijn zal Piraat 1 ook het voorstel om hem 1000 dukaten te geven niet accepteren. Als er nog drie piraten in leven zijn zal Piraat 3 voorstellen om zichzelf 1000 dukaten toe te eigenen en Piraat 2 nul dukaten te geven. Hier gaat Piraat 2 mee akkoord omdat hij wel graag in leven wil blijven.

Piraat 4 stelt voor om zichzelf 998 dukaten toe te eigenen, Piraat 2 ??n dukaat te geven en Piraat 1 ??n dukaat te geven.

Piraat 5 stelt dus voor om hemzelf 997 dukaten te geven, Piraat 3 ??n dukaat te geven, en Piraat 1 of Piraat 2 twee dukaten te geven.

Antonio

Tellen is niet je sterkste punt 1 2 3 5 :s . Het is dus fout, want waar is piraat 4 ?
Spreken is zilver, winnen is goud

poltergeist

#4
Citaat van: Antonio op juni 06, 2005, 18:51:03 PM
Tellen is niet je sterkste punt 1 2 3 5 :s . Het is dus fout, want waar is piraat 4 ?

http://www.vtk.ugent.be/pers/civ0102/civ3-4.pdf

http://www.wau.nl/balderin/pensels/Pensels,%20oktober%202004.doc

uit de knack...als dat niet klopt dan is de wereld aan het vergaan :p

2 sites, 1 oplossing.... raar e :p

ps dit is dus geen antwoord :p

poltergeist

#5
Citaat van: poltergeist op juni 06, 2005, 18:41:58 PM
derde raadsel (ps: I love google)

Stel dat er nog twee piraten over zijn. Alle voorstellen van Piraat 2 zullen door Piraat 1 worden verworpen. Omdat de piraten bloeddorstig zijn zal Piraat 1 ook het voorstel om hem 1000 dukaten te geven niet accepteren. Als er nog drie piraten in leven zijn zal Piraat 3 voorstellen om zichzelf 1000 dukaten toe te eigenen en Piraat 2 nul dukaten te geven. Hier gaat Piraat 2 mee akkoord omdat hij wel graag in leven wil blijven.

Piraat 4 stelt voor om zichzelf 998 dukaten toe te eigenen, Piraat 2 ??n dukaat te geven en Piraat 1 ??n dukaat te geven.

Piraat 5 stelt dus voor om hemzelf 997 dukaten te geven, Piraat 3 ??n dukaat te geven, en Piraat 1 of Piraat 2 twee dukaten te geven.


Als een piraat niet genoemd wordt krijgt hij wel niks e :s. Dus voor de duidelijkheid, 4 krijgt 0 dukaten

Dus: Piraat 5 stelt dus voor om hemzelf 997 dukaten te geven, Piraat 3 ??n dukaat te geven, en Piraat 1 of Piraat 2 twee dukaten te geven. en piraat 4: 0

ik zou zeggen, leer lezen :p

Antonio

zo is het goed. Maar als er niks over 4 staat, kan hij ook dood zijn ofzo....wees duidelijk.

Kies je koffer...
Spreken is zilver, winnen is goud

poltergeist

Koffer 3 --> Leeg?

ik wil de domste koffer die erin zit  ;D

Antonio

Citaat van: poltergeist op juni 06, 2005, 19:16:37 PM
Koffer 3 --> Leeg?

ik wil de domste koffer die erin zit? ;D

Inderdaad een domme koffer. Er zit namelijk NIETS in. Jammer volgende keer beter.
Spreken is zilver, winnen is goud

Tinuzzz

#9
Raadsel 2:

Het waterpeil daalt. Voor een drijvend voorwerp geldt dat het gewicht van de verplaatste hoeveelheid water gelijk is aan het gewicht van het voorwerp. Een voorwerp dat in het water is verplaatst evenveel water als zijn volume. Dus omdat de dichtheid van de steen groter is dan water (1 liter steen is zwaarder dan 1 liter water), zal het waterpeil dalen als de steen in het water wordt gegooid.


Als het goed is, wil k koffer 2!!

SORRY VOOR HET FOUTJE:  Ik wou koffer 2 en raadsel 2!!  :-X
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Tinuzzz

#10
Als ik 2 koffers mag openen, is dit mijn volgende!!

Raadsel 1:

1.   Het product van de leeftijden is 36. Je kan de volgende combinaties van leeftijden maken:
1,36, 1 som = 38
1,18, 2 som = 22
1,12, 3 som = 16
1, 9, 4 som = 14
1, 6, 6 som = 13
2, 9, 2 som = 13
2, 6, 3 som = 11
3, 3, 4 som = 10
Nadat de man verteld heeft dat het product van de leeftijden 36 is, heeft de medewerker nog niet genoeg informatie.
Dan krijgt hij te horen dat de som gelijk is aan het aantal winkels voor zijn kantoor. De medewerker zegt dat dat nog niet genoeg informatie is, dus moet de som van de leeftijden wel 13 zijn.


Dan wil ik openen:  KOFFER 8 (voor het groepsgevoel!!)
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

wicky the viking

Raadsel 2 :

Mijn oplossing :

Het waterpeil blijft gelijk

En dit komt doordat een steen poreus is en dus water op neemt

Gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

wicky the viking

Citaat van: wicky the viking op juni 06, 2005, 20:46:48 PM
Raadsel 2 :

Mijn oplossing :

Het waterpeil blijft gelijk

En dit komt doordat een steen poreus is en dus water op neemt

Gr.
Robert

En mocht dit kloppen dan ga ik voor koffer 1

Gr.
Robert
Rare Jongens ,
Die Romeinen

Antonio

Citaat van: Tinuzzz op juni 06, 2005, 20:19:04 PM
Raadsel 2:

Het waterpeil daalt. Voor een drijvend voorwerp geldt dat het gewicht van de verplaatste hoeveelheid water gelijk is aan het gewicht van het voorwerp. Een voorwerp dat in het water is verplaatst evenveel water als zijn volume. Dus omdat de dichtheid van de steen groter is dan water (1 liter steen is zwaarder dan 1 liter water), zal het waterpeil dalen als de steen in het water wordt gegooid.


Als het goed is, wil k koffer 2!!

SORRY VOOR HET FOUTJE:? Ik wou koffer 2 en raadsel 2!!? :-X

Goed koffer 2 is.... 1 bonuspunt

Spreken is zilver, winnen is goud

Tinuzzz

Ik ben op vakantie tot 20 augustus