Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Opdracht 5: Koffers en Raadsels

Gestart door Antonio, juni 06, 2005, 18:16:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

alfroj

ja als de mensen hier niet eens hun eigen raadsels kunnen verzinnen mag ik de antwoorden ook van internet afhalen lijkt me
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Juudith

#31
hehe ;)
Citaat van: Antonio op juni 07, 2005, 15:38:07 PM

6.
In onderstaand vierkant dat verdeeld is in 10 x 10 vierkantjes van gelijke grootte, herkennen we in totaal 1 vierkant van 10x10, 4 vierkanten van 9x9, 9 van 8x8 en bijvoorbeeld 81 van 2x2 en 100 van 1x1.
Welk vierkant  ;D

trouwens 6 = 51
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Sjors

Citaat van: alfroj op juni 07, 2005, 16:23:30 PM
ja als de mensen hier niet eens hun eigen raadsels kunnen verzinnen mag ik de antwoorden ook van internet afhalen lijkt me

Net of jij zelf grandiose raadsels bedenkt. Wij kunnen niet alles

alfroj

dan moet je het ook niet doen zou ik zeggen :S
maar goed, ik wil geen ruzie met jullie hoor
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Antonio



Voor de duidelijkheid. Dit is het vierkant van vraag 6.
Spreken is zilver, winnen is goud

Juudith

Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

Sjors

Citaat van: alfroj op juni 07, 2005, 16:29:20 PM
dan moet je het ook niet doen zou ik zeggen :S
maar goed, ik wil geen ruzie met jullie hoor

Hoezo niet, jij bent de enigste die zich er druk om maakt dat je ze van internet kan halen.
Ik vind het niet erg

alfroj

neej ok tis al goed hoor
is mn antwoord goed?
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Antonio

Citaat van: alfroj op juni 07, 2005, 16:17:57 PM
4:

De eerste speler die aan de beurt is kijkt hoeveel witte petten hij voor zich ziet, als hij een even aantal witte petten ziet antwoort hij "wit" op de vraag van de presentator, als hij een oneven aantal witte petten ziet antwoort hij "zwart". Hij heeft geen enkele mogelijkheid om er achter te komen welke pet hij op heeft, dus hij heeft een kans van 50% dat hij 10.000 euro wint.

Stel nu dat de eerste speler "wit" heeft gezegd. De tweede speler weet dus dat de eerste speler een even aantal witte petten voor zich ziet. Als de tweede speler ook een even aantal witte petten voor zich ziet moet hij wel een zwarte pet op hebben en dus zegt de tweede speler "zwart". Als de speler een oneven aantal witte petten voor zich ziet draagt hij een witte pet. De tweede speler heeft de vraag altijd goed en wint dus de 10.000 euro.

Iedere volgende speler kan aan de hand van de antwoorden van de vorige spelers op deze manier bepalen of de speler net voor hem aan de beurt was een even of oneven aantal witte petten voor zich zag. Daarmee kan hij aan de hand van wat hij ziet bepalen welke kleur pet hij op heeft en de 10.000 euro winnen.

Met de optimale tactiek van hoofdtrainer Hekking is er is dus 50% kans dat het elftal 100.000 euro wint en een kans van 50% dat het elftal zelfs 110.000 euro wint

koffer 4 aub

goed , helaas zit in koffer 4 niets
Spreken is zilver, winnen is goud

alfroj

ok, volgende keer beter, hoe vaak mag ik nog raadsels oplossen?
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Juudith

#40
6 = 51?????
Koffer 9
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.

alfroj

5:
Aan twee kleuren heeft men voldoende, hetgeen onmiddellijk duidelijk wordt na het zien van de volgende twee plaatjes. In het eerste plaatje zijn de ontstane gebiedjes gekleurd met wit en zwart.
Als we nu een extra lijn toevoegen laten we aan de ene zijde van de lijn alles zoals het was en aan de andere zijde veranderen we wit door zwart en omgekeerd.


Opmerking:
Het vier kleuren probleem luidt: Als we de landen op een willekeurige landkaart zodanig willen inkleuren, dat geen buurlanden met dezelfde kleur ingekleurd zijn hoeveel kleuren heeft men daar dan minimaal voor nodig? Het vermoeden was dat men aan vier kleuren genoeg heeft.
Jarenlang is het een onopgelost probleem geweest, maar enkele jaren geleden heeft men kunnen aantonen dat men aan vier kleuren genoeg heeft.
There are only 10 types of people in the world.
Those who understand binary and those who don't.

Antonio

Spreken is zilver, winnen is goud

Antonio

Citaat van: alfroj op juni 07, 2005, 16:36:04 PM
5:
Aan twee kleuren heeft men voldoende, hetgeen onmiddellijk duidelijk wordt na het zien van de volgende twee plaatjes. In het eerste plaatje zijn de ontstane gebiedjes gekleurd met wit en zwart.
Als we nu een extra lijn toevoegen laten we aan de ene zijde van de lijn alles zoals het was en aan de andere zijde veranderen we wit door zwart en omgekeerd.


Opmerking:
Het vier kleuren probleem luidt: Als we de landen op een willekeurige landkaart zodanig willen inkleuren, dat geen buurlanden met dezelfde kleur ingekleurd zijn hoeveel kleuren heeft men daar dan minimaal voor nodig? Het vermoeden was dat men aan vier kleuren genoeg heeft.
Jarenlang is het een onopgelost probleem geweest, maar enkele jaren geleden heeft men kunnen aantonen dat men aan vier kleuren genoeg heeft.

goed ...kies maar een koffer...
Spreken is zilver, winnen is goud

Juudith

Si decem habeas linguas, mutum esse addecet.