Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

WeerwolvenSpel 2 (Vanaf nu even opnieuw inschrijven!)

Gestart door Sjors, juni 27, 2005, 19:56:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lies

wanener gaan we van start? :P

Sjors

EIDM's spelletje weer met nieuw leven

Weerwolven is een spelletje dat je ook op forums kan spelen. Iedereen speelt een inwoner van een klein dorpje in de Middeleeuwen.

Er schrijven mensen zich in, en iedereen krijgt een rol toegewezen:
Weerwolf
Kruidenvrouwtje
Cupido
Waarzegger
Dorpsbewoner

Iedereen weet alleen van zichzelf wat hij/zij is, behalve de weerwolven want die weten ook wie de andere weerwolf is.

De bedoeling van het spel is voor de weerwolven om iedereen op te eten (behalve de andere weerwolven uiteraard), de bedoeling van de anderen om alle weerwolven te doden.

Het spel begint met een stemronde. Alle dorpsbewoners zitten (zogenaamd) 's avonds met elkaar rond de tafel en moeten samen door middel van een stemming bepalen wie er opgehangen wordt. Elke deelnemer stuurt een Persoonlijk Bericht naar mij met daarop de naam van degene die opgehangen moet worden. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen (en ligt dus uit het spel). De spelleider maakt dus bekend wie er wordt opgehangen en wat voor rol diegene heeft. Dan wordt het nacht en slaan de weerwolven toe. Zij kiezen in onderling overleg ??n slachtoffer en sturen de naam van diegene naar mij. Het kruidenvrouwtje krijgt te horen wie er is aangewezen als slachtoffer en mag er voor kiezen deze te redden. Het kruidenvrouwtje heeft 2 drankjes, 1 om iemand te redden die slachtoffer is van de weerwolven, en 1 om iemand te doden. Tegelijk met het antwoord of diegene gered moet worden moet er dus ook antwoord gezegd worden of er iemand is gedood. De waarzegger kan die nacht een berichtje naar mij sturen om te vragen of ??n bepaalde persoon een weerwolf is.  Cupido kiest aan het begin van het spel 2 geliefden. Geliefden zijn voor altijd met elkaar verbonden, en als de ene geliefde dood gaat, sterft de ander van verdriet. Als het kruidenvrouwtje haar drankjes heeft gebruikt, en als cupido geliefden heeft aangewezen, leven zij verder als dorpsbewoners. Dorpsbewoners hebben geen speciale rol, behalve dan dat ze dus de weerwolven moeten doden.

Daarna herhaalt dit zich weer.
Ik wil een ronde ongeveer 2 dagen laten duren.

Onderling overleg is natuurlijk niet toegestaan (behalve tussen de weerwolven) !!

De wolven winnen als er op een bepaald moment meer wolven dan andere personen zijn. Dan wordt er bij een stemming namelijk altijd een niet-weerwolf opgehangen.
De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn.

Het aantal deelnemers maakt niet uit, aan de hand daarvan kijk ik hoeveel weerwolven er zijn. Als je mee wilt doen, post het dan hier, dan zet ik je in de lijst. Als je verder nog vragen hebt, kun je ze hier stellen en dan zal ik er antwoord op geven.

Deelnemers:
1. ??


SChrijf je even opnieuw in, zodat we weten dat je het wel beetje actief ind e gaten kunt houden!!

Lies




Luc


EvaiN


li-tje


Sjors


Killerflight

Snap niet hoe dit precies in elkaar zit en heb geen zin om hem helemaal te lezen ma wil best wel meedoen.

Luc


mailman45

ik doe wel mee, heb eigenlijk niet veel tijd meer voor online spelletjes, maar dit is niet te lastig.
Hier stond een leuke ondertitel...........

Sjors


Sjors

De kandidaten staan vast:

-Mailman
-Luc
-Vulcan
-Lianda
-Evain
-Koala
-Alegria
-Elfje

Killerflight

Oke man veel geluk met gamen
He vraagje

Kan ik topics onzichtbaar maken voor mezelf zodat ik nioet gek wordt van dat nieuw teken bij topic waar ik nooit opkom? ??? ??? ??? ???