Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Google Earth

Gestart door Luc, juli 20, 2005, 19:57:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Hey mensen,,

kennen jullie Google Earth al? (vast wel ;) ) het is een progje waarmee je over de hele wereld kan kijken d.m.v. sattelietbeelden. Ik heb al even in mijn straat gekeken, het witte huis, de eifeltoren etc  ;D

Echt heel cool!

Wat vinden jullie ervan en post heir al je gave plekken!

Luc


Tinuzzz

Het is echt een geweldig programmatje!!

Screenshot:




Hierop is het Colosseum te zien!!
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Luc

Vind ik ook... echt toppie als je je dood verveeld... Btje de wereld bekijken....

een echte aanrader voor de die-hard-verveler ;)

Tinuzzz

Minpunttje:  Valthermond staat er niet op :(
Ik ben op vakantie tot 20 augustus

Luc

hahaah:P dan moet dat wel n echt boerengat zijn (niet om je te beledigen :P)

Best staat er wel ;D, zelfs mijn straat kan ik zien

EvaiN

je hebt ook zon programma van de NASA genaamd world wind, is gratis maar je moet het wel downe, ergens in de 100 mb hiers de link

http://worldwind.arc.nasa.gov/

Luc


~McDuck*

Ik weet niet, ik zal het eens proberen als ik tijd heb ;)
Maar de details van Google Earth zijn nog niet zo groot, als ik naar mijn huis kijk zie ik geeneens mn dak (veel te grote pixels)
En ik dacht dat het bij die van de NASA anders was.

Luc

ja klopt...maar dat is niet overal! Het witte huis is erg scherp bijvoorbeeld... en ik heb ergens in NL een parkeerplaats gezien waar je de auto's gewoon mooi scherp (voor zover dat mogelijk is) kon zien... een echte autokenner kon raden welke auto het is ;)

~McDuck*

Ik heb mijn woonplaats eens vergleken met elkaar, die van de NASA en die van Google (er moet er trouwens ook een zijn van MSN) En ik vond die van de NASA iets scherper...maar dat is eigenlijk niet verschillend.
Wel is de NASA sneller met downloaden van de plaatjes.

Maar...

Wat ik gezien heb bij mijn broer is dat er nog een veel beter programma is (ook veel kleiner dan dat van die NASA, je moet dus alles terwijl je kijkt downloaden) en daar zie je letterlijk je auto voor de deur staan en mensen over straat lopen. Dat programma komt ook van de NASA, maar weet niet meer hoe het heet of waar je het kan downloaden. :-\

Luc

Bel je broer eens op dan ;)

~McDuck*

Citaat van: _Luc_ op augustus 04, 2005, 22:50:46 PM
Bel je broer eens op dan ;)
Die zit nu in zuid- Frankrijk en heeft daar zijn pc niet, dus het hem wel een keer vragen op MSN als hij thuis is.

Luc

haha ok dan ;) khoor het wel van je :P

Sjors

Citaat van: McDuck op augustus 04, 2005, 22:20:57 PM
Ik heb mijn woonplaats eens vergleken met elkaar, die van de NASA en die van Google (er moet er trouwens ook een zijn van MSN) En ik vond die van de NASA iets scherper...maar dat is eigenlijk niet verschillend.
Wel is de NASA sneller met downloaden van de plaatjes.

Maar...

Wat ik gezien heb bij mijn broer is dat er nog een veel beter programma is (ook veel kleiner dan dat van die NASA, je moet dus alles terwijl je kijkt downloaden) en daar zie je letterlijk je auto voor de deur staan en mensen over straat lopen. Dat programma komt ook van de NASA, maar weet niet meer hoe het heet of waar je het kan downloaden. :-\

Dat is wel een leuk programma:) kan ik het meteen zien als er bezoek komt :)