Nieuws:

Vergeet niet te stemmen op de vraag van de week!

Hoofdmenu

Opdracht 1 - Frankrijk

Gestart door cchiel, mei 22, 2012, 17:15:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

cchiel

Pratende mensen, remmende en piepende geluiden, gemompel rechts van je en op de achtergrond een sirene.

"Doe je blinddoek af."

Niets liever dan dat. Het was minstens twee uur geleden dat je voor het laatst het zonlicht had gezien. Fel licht, knijpende ogen en gesteun. Ook links van je hoor je dat er iemand te lang in de duisternis heeft geleefd.

Nadat er zich weer voldoende staafjes en kegeltjes in je ogen hebben verzameld, wordt het geluid dat je minutenlang hoorde duidelijk.

Het is de Belg Yo die als eerst een reactie los laat: "Is dit de spectaculaire opening van Spel zonder Grenzen? Was bij mij thuis gekomen. Dan hadden we tenminste nog koffie." Maar gelijk werd haar mond gesnoerd toen ze een camera tegen haar snufferd kreeg. Hilje die zijn lach probeert in te houden, kijkt even naar links. Met die persoon heeft hij al die tijd dat hij geblinddoekt was hele gesprekken gevoerd, zonder te weten wie het was of hoe hij eruit zag. Hij stelt zich voor. "Martin," krijgt hij als antwoord terug. De Zwitser was bezweet en moest nog duidelijk wennen aan de hogere temperatuur.

Lies, die helemaal in witte kleding haar land vertegenwoordigd, maakt zich met andere dingen druk. 'Waarom zou je iemand met witte kleren nou op zo'n grond als deze laten zitten? Met deze zwarte vegen op mijn broek kan ik net zo goed Afrika vertegenwoordigen. Maar dan neem wel mijn eigen zebrapak mee.' De Oost-Duitser had allang gezien dat Lies een bella donna is. Tijd heeft hij dan ook nog niet gehad om de rest van de concurrentie te bekijken. Mario's oog valt gelijk op de volgende dame. Roze gekleed en afvragend wat er gaat gebeuren. Het is Marloes die zich als eerst realiseert waar ze zijn. Deze plek herkent ze uit duizenden. Haar eigen woonplaats, Parijs! Moest ze daarvoor nou zo lang met een blinddoek zitten?

Het is Sjors die dan tenslotte als eerste opstaat en zijn spieren gaat rekken. 'Wat een lawaai,' is zijn eerste gedachte. Dat heeft hij niet in zijn eigen Spaanse dorp waar hij met zo'n 100 andere mensen woont. De stad is niks voor hem. Lawaai, viezigheid en alleen maar gebouwen. Bah! En hij voelt ook plots iets in zijn broekzak. Een mobieltje. Waar komt die ineens vandaan? Lennart is de eerste die zich afvraagt of hij wel in het goede programma zit. En hij vraagt dan ook: "Wat is er met de piepschuim decors gebeurt? En waar is het publiek? En waar is mijn team?"


"Welkom," klinkt de stem van de presentator. Gehuld in merkkleding van G-star en Adidas waarvan de merknamen duidelijk te lezen waren. Hij staat naast een reclamebord van B&M. "Hopelijk hebben jullie genoten van het daglicht, we gaan namelijk gelijk weer onder grond. We beginnen meteen."



"Wil je dit spel winnen, moet je op zoek naar sterren. Die liggen verspreid op stations in het centrum van Parijs. Je kan ook geld tegenkomen. Niet onverstandig om mee te nemen.  Kijk nu op je mobiel je zonet gekregen hebt. Gesponsord door Iphone."



"Bij de groene stip zie je een station. Hier kan je niet overstappen op een andere lijn. Maar bij de drie middelste stippen, de drie rode, zie je dat de lijnen met elkaar verbonden zijn door een wit vlak. Dit is het teken dat je kan overstappen op een anderen lijn. Zo kan dat bij elk station met een witte stip of streep.

Pakken wat je pakken kan. Succes."


Opdracht
- Sterren en euro's zijn alleen te vinden op stations waar je niet kan overstappen.
- Jullie beginnen allemaal rechts op de kaart met jullie eigen kleur. Op station Château de Vincennes.
- Je mag 1 rit maken per dag.
- Dit geef je aan via een persoonlijk bericht naar mij.
- Je geeft 3 dingen aan:
   1. Welke metrolijn je pakt. (1, 2, 3, 3bis, 4, 5, 6, 7, 7bis, 8, 9, 10, 11, 12, 13 en 14)  De letters zijn geen metro's.
   2. Richting welke eindhalte je gaat. Keren op dezelfde dag kan namelijk niet.
   3. Bij hoeveelste halte je stopt. (3e, 4e, 10e, etc)
   (Voorbeeld: Ik pak metrolijn 1 richting La Défense en stop bij de 7e halte. Je komt dan bij station Bastille uit.)
- Ben je als eerste bij een ster of euro, wint je het.
- Komen twee spelers tegelijk aan, helaas.. dan wint niemand de winst.
- Je krijgt steeds een overzicht waar de je medekandidaten zijn.
- Dingen afspreken, complotten, etc zijn natuurlijk meer dan welkom en dus geoorloofd. :)
- Het spel gaat door totdat alle sterren verzamelt zijn.

Ulysses

't Is net Scotland Yard!  :P
"If God is watching us, the least we can do is be entertaining."


cchiel

Daar dacht ik ook ineens aan ja! :P

Deadline eerste actie trouwens: Morgen 20:00 uur.
Daarna volgt er elke dag een deadline om 20:00 uur.

Mocht je een dag niet online kunnen komen, mag je je actie al eerder mailen.
Je mist dan alleen een recent overzicht van alle spelers. ;)

Marloes

Nou jongens, ik ga richting station Nation, dus jullie stoppen maar lekker ergens anders. Merci beaucoup :-*

hillo

Ik kan het kaartje niet zien op m'n Iphone :P

cchiel


cchiel

#6
Terwijl de rest een sprint trok om de metro te halen, wreven Sjors en Mario nog even in hun ogen die nog steeds niet aan het licht gewend waren. Lies, Martin en Yo dachten slim te zijn door de rest achter te laten aan de andere kant van de stad. Alleen is er maar 1 ster en 1 euroteken op de metrolijn waar ze nu kunnen overstappen. Als ze tegelijk aankomen bij een beloning, gaat de winst in duigen.

Misschien kunnen ze in dit geval beter kiezen voor het vraagteken. Op het einde van verschillende metrolijnen vind je er een. Voor ieder land één in zijn eigen kleur. Mocht je als eerste aankomen bij je eigen vraagteken, krijg je 2 sterren. Maar als een tegenspeler eerder bij jouw vraagteken is, verlies je een ster. Maar wat heeft de tegenspeler daar aan? Die krijgt verder helemaal niks.

2e ronde, 2e actie.



PS: Marloes heeft het goed bekeken. Ze staat alleen op een station. En ze verdient ook nog eens dubbele punten met dit spel!

Citaat van: spelregelement artikel 6.3.cJokers:
Je kent ze nog wel. Jokers die de score van een gekozen ronde verdubbeld. Dat doen we ook. Alleen wordt je verplicht om je joker in te zetten bij het basisspel van je eigen land. Je sterren worden verdubbeld! Nog meer rede om iemand dwars te zitten dus.

cchiel

Er is een ster onderin de kaart weggestreept.

Of er een kandidaat is geweest of dat de crew een fout heeft gemaakt omdat daar geen metrolijn ligt... dat laten we in het midden.

cchiel

3 mensen dachten slim te zijn. Yo en Lies dachten slim te zijn door snel een andere metrolijn te pakken. Alleen staan ze nu weer voor het zelfde probleem, want ze kozen hetzelfde station uit. Martin besloot niks te doen. Eerst de kat uit de boom kijken, werkt dus ook niet. De enige persoon die slim bezig is, heet Hilje. Hij pakt de eerste ster van het spel. Terwijl er een paar kandidaten een beetje op lijn 1 blijven ronddwalen, zijn Sjors en Polt zijn ook vertrokken.

Gaan ze voor sterren, euro's of toch een vraagteken?




Tip:
Je mag alvast zetten voor meerdere dagen doorgeven.

poltergeist


cchiel

Bam! Er wordt gescoord. Sterren, euro's en vraagtekens in het zicht.
Behalve Lennart.. Misschien is de gps van zijn iPhone uitgevallen.
Ten zuiden van de Seine beginnen sterren en euro's aardig op te raken.
Mario wrijft in zijn handen. Het rijk voor hem alleen. Maar voor hoe lang?
Vanaf nu begint de tactiek. Wat gaan Lies en Hilje doen met hun piek?

Tussenstand
Yo: 1 ster
Lies: 40 piek
Loes: 1 ster
Hilje: 1 ster en 40 piek
Martin: 1 ster
Lennart:
Mario: 1ster
Sjors: 1 ster



cchiel

#11
Het geld mag trouwens nu al besteed worden.

Op zn vroegst lukt het me vandaag pas 23:00 om de kaart te posten.
Houd er rekening mee aub. :)

cchiel

3 mensen op lijn 6, maar ook 3 mensen op lijn 9.
Loes pakt geld. En niemand heeft de aanbiedingen in de winkel gevonden.
Wanneer ontploft de spreekwoordelijke bom?

Tussenstand
Yo: 1 ster
Lies: 40 piek
Loes: 1 ster en 40 piek
Hilje: 1 ster en 40 piek
Martin: 1 ster
Lennart:
Mario: 1ster
Sjors: 1 ster

PS: Joehoe, Lennart??


cchiel

#13
Ik zeg het niet graag. Maar Mario en Hilje zijn het verstandigste om als eerst naar hun vraagteken te gaan. 2 sterren erbij! Misschien zijn er nu mensen met geld die verstandiger zijn door hardlopers te veranderen in doodlopers. Dat zou Martin wel eens kunnen doen. Hij pakt 40 piek. Lies staat ook niet stil en pakt een ster. Nog 6 sterren, 7 eurotekens en 7 vraagtekens te gaan. Wie slaat nu zijn slag?

Misschien Lennart wel...  8)

Tussenstand:
Yo: 2 sterren
Lies: 1 ster 40 piek
Loes: 2 sterren en 40 piek
Hilje: 3 ster en 40 piek
Martin: 1 ster en 40 piek
Lennart:
Mario: 3 sterren
Sjors: 1 ster


hillo

Oh ik had je net gePMd :P naja dan maar voor morgen ;)