Nieuws:

Beng ook eens een bezoekje in het altijd gezellige Hotforum café

Hoofdmenu

Richard Groenendijk is niet de mol

Gestart door Sjors, november 20, 2005, 20:17:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors



Richard Groenendijk (Dirksland 24 september 1972) groeide op op het eiland Goeree-Overflakkee, waar hij tot zijn 18e woonde. Daarna trok hij naar Rotterdam en studeerde daar in 1998 af op de Hogeschool als communicatiedeskundige.

Naast zijn studie was Groenendijk al geruime tijd bezig met theater en cabaret. In 1995 was hij finalist van Cameretten in Rotterdam. In het voorjaar van 1998 stond hij samen met o.a. Claudia de Breij en Rooyakkers, Kamps & Kamps in de finale van het Amsterdams Kleinkunst Festival.

In het najaar van 1998 ging zijn eerste soloprogramma ?Mind the gap? in premi?re in Den Haag. Dit programma werd geregisseerd door Ton Offermans en is door pers en publiek zeer goed ontvangen.

Na ?Mind the gap? volgden de programma?s ?Gluur? (regie; Ton Offerman), ?Nep? (regie; Selma Susanna) en ?Ego? (regie; Dennis van Galen). Op ?Mind the gap? na, heeft Richard elk programma twee seizoenen gespeeld. Naast zijn eigen theaterprodukties speelde Groenendijk naast o.a Berget Lewis ook mee in de kerstshow van Karin Bloemen. In december 2002 stond deze show twee weken in Amsterdam in het Nieuwe de la Mar en in december 2004 maakten ze met dezelfde show nog eens een zeer succesvolle landelijke tournee met als slot een week in een uitverkocht Nieuwe Luxor te Rotterdam.

Richard is verder vanaf 2000 werkzaam als presentator bij Radio Rijnmond. Hij heeft met columniste Carrie ?De bakkie troost show? gepresenteerd. Inmiddels heeft hij daar nu al vier jaar een eigen programma dat ?Met Wie?? heet.

In het seizoen 2002/2003 verving hij Jack Spijkerman als presentator bij het populaire VARA radioprogramma ?Spijkers met Koppen?.

Groenendijk werkte mee aan verschillende tv produkties. Zo speelde hij o.a. in ?Baantjer?, was een seizoen vast panellid in ?Ook dat nog?, presenteerde met Myl?ne d?Anjou ?Terrazzo? en maakte met Carlo Boszhard twaalf afleveringen van een zeer succesvolle ?RTL Boulevard? persiflage.

Naast dit alles is Richard ook actief als tekstschrijver. Zo schreef hij diverse columns, conferences voor Karin Bloemen en tussenteksten voor Gerard Joling in Ahoy.

Op woensdag 25 januari 2006 gaat in Theater De Meerse in Hoofddorp zijn nieuwe soloprogramma ?De adem van de nachtchinees? in premi?re. De eerste try-outs beginnen eind september 2005.

hillo

#1
Richard is niet de mol, hij valt af in aflevering 3!

TOEVOEGING NA AFLEVERING 4: Richard is terug in het spel en kan dus weer wel de mol zijn!

TOEVOEGING NA AFLEVERING 6: Richard is niet de mol, hij valt (weer) af in aflevering 6!

hillo

moet ik alweer een nieuwe mol kiezen nu mary-lou eruit is! dus vanaf nu (en hopelijk tot het eind) is Richard de mol!!!!!

hillo

Helaas, ik had het alweer fout!!! Nouja, voorlopig doe ik geen uitspraken over mijn nieuwe mol! Na aflevering 7 misschien :P