Opdracht 11: Deal or no deal

Gestart door Sjors, januari 10, 2007, 21:16:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Een echte groepsopdracht, geen persoonlijke voordelen te behalen (nog niet).
Je kent het spel wel. Hier even onze regels.

Er zijn 26 koffertjes. Op het begin mogen jullie 1 koffer kiezen, dat is jullie gelukskoffer. Daarna moet je andere koffertjes openen. In de eerste ronde 6, daarna krijg je een bod van de bank. Je kunt dan doorgaan of het geld wat geboden wordt nemen, het is aan jullie. Als jullie doorgaan moet je 5 koffertjes openen, daarna 4, etc.

In een topic dat nog niet door jullie gezien kan worden, zijn de kofferinhouden gepost. We openen dat topic na de opdracht, zodat jullie kunnen zien dat het eerlijk is verlopen.

Dit zit er in de koffertjes:
1               500
2               1000
3               1250   
4               1500
5               2500
10            3000   
20            4000
25            5000
50            6000
75            7000
100         8000
125         9000
250         10000


Kies nu jullie gelukskoffer, van 1 t/m 26...   

vieffan

kan iemand me het ff uitleggen snap het niet helemaal  ::)

ik snap het tot het gelukskoffertje kiezen :P


Lies

Citaat van: vieffan op januari 10, 2007, 21:24:50 PM
kan iemand me het ff uitleggen snap het niet helemaal  ::)

ik snap het tot het gelukskoffertje kiezen :P


ik ook :D

vieffan

Citaat van: Elfje99 op januari 10, 2007, 21:27:29 PM
Citaat van: vieffan op januari 10, 2007, 21:24:50 PM
kan iemand me het ff uitleggen snap het niet helemaal  ::)

ik snap het tot het gelukskoffertje kiezen :P


ik ook :D

gezellig.

maar   ik ben um...  voor koffer 7, geluksgetal gelukskoffer    verschilt niet veel :P

hillo

#4
Laat ik het met een makkelijk voorbeeld uitleggen.

10 koffers, in koffer 1 zit 1 euro, in koffer 2 2 euro, en zo verder tot in koffer 10 10 euro.
Jullie kiezen koffer 2. Wat hier in zit krijgen jullie niet te horen (jullie weten van geen enkele koffer wat er in zit).
Dan moeten jullie koffertjes gaan openen. De koffers die jullie openen spelen jullie weg. Stel, jullie kiezen koffertje 10, dan zijn jullie meteen het hoogste bedrag al kwijt! Dan krijgen jullie een bod van bijvoorbeeld 2 euro (niet hoog, want jullie deden het niet zo goed door die 10 te openen). Jullie kunnen dan dealen: jullie nemen genoegen met de 2 euro, het spel stopt en jullie winnen dat bedrag. Jullie kiezen voor No deal. Dan moeten jullie weer koffertjes gaan openen, met dus de kans dat jullie hoge bedragen wegspelen!  Stél dat jullie tot het einde doorspelen, dan is het bedrag in jullie 'gelukskoffer' voor jullie.

het spel is dus zo goed proberen te spelen en op tijd te stoppen (voordat het bedrag weer flink gaat zakken)
lage bedragen eruit spelen is gunstig, hoge bedragen niet..

Snappen jullie het zo iets meer? :P

vieffan


Jorg

mijn voorkeur gaat uit naar koffer 4, jullie?
Als je niet weet wat je hebt, hoe kun je dan iets missen?

poltergeist

wat dachten jullie van 4 8 15 16 23 42 emmm 42 =25  :-\


*marianne*

ik denk meer aan 2, 11, 13, en 22... maar dat is wat ik denk (oh god help ik denk!)

poltergeist

Citaat van: *marianne* op januari 10, 2007, 22:23:59 PM
ik denk meer aan 2, 11, 13, en 22... maar dat is wat ik denk (oh god help ik denk!)

Stop de persen! Er is een wereldwonder!

*marianne*

Citaat van: poltergeist op januari 10, 2007, 22:28:47 PM
Citaat van: *marianne* op januari 10, 2007, 22:23:59 PM
ik denk meer aan 2, 11, 13, en 22... maar dat is wat ik denk (oh god help ik denk!)

Stop de persen! Er is een wereldwonder!

en bedankt!

Sjors


LC


Lies

uhh *denkt dat ze het snap* maar waarom weten we nu dan al dat koffer 1 1 euro is?

Sjors

De volgorde van de bedragen is willekeurig, de bedragen die boven staan, zijn de bedragen die te winnen zijn.
In de koffers zitten ze in een andere volgorde.